جهت مشاوره در زمینه افزایش حقوق ایثارگران

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 73514

آخرین خبر افزایش حقوق ایثارگران ۱۴۰۲ و 1403

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۲ و 1403 چقدر است؟در این مقاله به بررسی جزئیات خبر جدید بنیاد شهید در خصوص افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۲ و 1403 پرداخته ایم. طی برگزاری کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران به میزبانی وازرت راه و شهرسازی در دفتر امور ایثارگران موضوع پیگیری حقوق ایثارگران مستند بر قانون جامع و برنامه هفتم، مطرح شد.

در این جلسه که با حضور مشاور وزیر راه و شهر سازی، مشاور وزیر اطلاعات، مشاور وزیر اقتصاد و دارایی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور وزارت رفاه و تامین اجتماعی، مدیر توانمندسازی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مشاور وزیر ارتباطات و تعدادی از کارشناسان مربوطه برگزار شد، در خصوص موضوعاتی پیرامون ماده ۷۴ قانون جامع ایثارگران و ارزیابی قبلی شورای مشاوران وزرا در سفرهای استانی و تاکید بر برنامه های منسجم تر و پیگیری افزایش حقوق ایثارگران مستند بر قانون جامع و برنامه هفتم در سفر آتی استان ایلام، پیگیری موارد بیمه ای خانواده ایثارگران و… تعامل و گفتگو شد.


افزایش حقوق ایثارگران درسال ۱۴۰۲

در ادامه جزئیات جلسه برگزار شده در خصوص افزایش حقوق ایثارگران ۱۴۰۲ را شرح داده ایم. با توجه به افزایش حقوق کارمندان و کارگران در ابتدای سال ۱۴۰۲، معاون توسعه و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص افزایش حقوق ایثارگران 1402 گفت: هنوز قانون بودجه به ما ابلاغ نشده اما آنچه مسلم است حقوق‌ها بر اساس مصوبات دولت خواهد بود. وی افزود: خانواده شهدا اکثر به صورت بازنشسته و یا حالت اشتغال هستند که افزایش حقوق آنها مانند کارمندان خواهد بود.

در این جلسه معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از متخصصان هستند و آن‌ها تشخیص می‌دهند کدام عارضه با جنگ ارتباط دارد و در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از جانبازان مدعی هستند که پزشکان خارج از کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران عارضه آن‌ها را ناشی از عوارض جنگ می‌دانند، ولی در کمیسیون تشخیص متفاوت است. پزشکانی که دستور العمل‌های مربوط به کمیسیون پزشکی را مطالعه نکرده باشند نمی‌توانند در این خصوص اظهار نظر کنند.

وی تصریح کرد: مرجع تشخیص میزان درصد جانبازی کمیسیون پزشکی است. کمیسیون پزشکی استاندارد‌هایی دارد که براساس آن اقدام می‌شود، برخی از بیماری‌های ناشی از سالمندی یا عوارض غیر مرتبط جنگ در تعیین درصد جانبازی تاثیر ندارد، اما اگر مرتبط با ضایعات جنگی باشد کمیسیون آن را لحاظ می‌کند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه افزایش درصد جانبازی افراد به دفعات از طریق کمیسیون پزشکی اعمال می‌شود، ادامه داد: یک درصد صرف و یک درصد نهایی وجود دارد، ضایعات مختلف دارای ضریب است. دبیر کمیسیون همه ریزدرصد‌هایی که توسط متخصصان لحاظ شده را جمع بندی و ضرایب را اعلام می‌کند و بر مبنای ضریب پنج تعیین درصد نهایی انجام می‌شود.

وی گفت: از ابتدای شروع فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون ۶۳۰ هزار نفر از جانبازان احراز و تعیین درصد شدند که ۴۰ هزار نفر مربوط به دو سال اخیر است. از مجموع ۶۳۰ هزار جانباز هشت هزار و ۲۲۸ نفر جانباز ۷۰ درصد به بالا و ۲۳ هزار نفر جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد هستند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص حقوق والدین شهدا نیز گفت: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده بود حقوق والدین شهدا بر مبنای حکم حقوقی شهید پرداخت شود، ایرادی در این زمینه وجود داست از جمله برای والدینی که تحت تکفل فرزند شهید خود نبودند حکم صادر نشد. وی با بیان اینکه بار مالی حقوق والدین شهدا ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط ما برآورد شد، افزود: ما شرمنده والدین شهدا شدیم در چهار ماه اول نتوانستیم برای افزایش حقوق آن‌ها اقدام کنیم و همان مستمری سال قبل اعمال شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی با سازمان برنامه بودجه مقرر شد تا تعیین تکلیف نهایی قانون بر مبنای حداقل حقوق بازنشستگان که هفت میلیون و ۸۰ هزار تومان است حقوق‌ها اعمال شود. افزایش حقوق والدین شهدا با معوقه چهار ماهه اول اعمال و در مرداد ماه به حساب والدین شهدا واریز شد.


افزایش حقوق ایثارگران در سال 1403

افزایش حقوق ایثارگران در سال 1403 هنوز اعلام نشده است، به محض اعلام در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.


افزایش حقوق ایثارگران بازنشسته تامین اجتماعی

معاون توسعه و تعاون بنیاد شهید در خصوص افزایش حقوق ایثارگران بازنشسته تامین اجتماعی اظهار داشت: اما در خصوص بحث مستمری بگیرها باید بگویم که در قانون یک تعریف جدایی دارد و هنوز چیزی در خصوص مقدار افزایش حقوق‌های آنها به ما ابلاغ نشده اما فکر می‌کنیم تا قبل از پایان ماه به ما ابلاغ و سپس اعمال خواهد شد.

گفتنی است معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید نیز در ۱۱ بهمن سال ۱۴۰۱ در خصوص این موضوع، اعلام کرد: در بودجه ۱۴۰۲ برای جانبازان بالای ۲۵ درصد افزایش مستمری ۱۵۰ درصدی دیده شده است. وی با بیان اینکه برای جانبازان تا ۲۵ درصد هم افزایش ۱۰۰ درصدی با حقوق ۵ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است، گفته بود: جانبازان بالای ۲۵ درصدی هم که فاقد شغل و در آمد هستند ۶ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.


افزایش حقوق ایثارگران معسر

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در بحث کمک معیشت و افزایش حقوق ایثارگران معسر هم کمیته‌هایی در استان‌ها تشکیل دادیم و افرادی که معسر واقعی و فاقد شغل و درآمد هستند را شناسایی می‌کنیم تا از محل شناسایی افراد دارای شغل و غیرمعسر نسبت به کمک معیشت این افراد اقدام کنیم و براساس سیاست‌های کلی دولت و بنیاد شهید به دنبال برقراری عدالت هستیم.


افزایش حقوق ایثارگران سپاه

مسئول ایثارگران سپاه گفت: افزایش حقوق ایثارگران سپاه آن دسته از مشمولین تبصره ۳۸ که برابر بررسی های انجام شده واجد شرایط دریافت حقوق بوده اند در ساتا ایجاد شده و آزادگان و جانبازان محترم از حقوق مذکور بهره مند هستند.

وی در گفت و گویی در خصوص تبصره ماده 38 قانون جامع ایثارگران اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و با همکاری و هماهنگی ایثارگران سپاه و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از مهر ماه سال 95 تاکنون، حقوق آن دسته از مشمولین تبصره 38 که برابر بررسی های انجام شده واجد شرایط دریافت حقوق بوده اند در ساتا ایجاد شده و آزادگان و جانبازان محترم از حقوق مذکور بهره مند بوده و در قالب فیش جداگانه برای این عزیزان اطلاع رسانی شده است.

تمامی امورات تبصره 38 از سوی نیروها و سپاه های استانی در سامانه بارگذاری و رصد می‌شود لذا آزادگان و جانبازان محترم تبصره 38 در صورت لزوم به سپاه‌های استانی منطقه خود مراجعه کنند. موضوع حقوق جانبازان حالت اشتغال و آزادگان با عضویت رسمی از سوی ایثارگران سپاه با پیگیری از مجلس و دولت در قالب برنامه هفتم و قانون بودجه 1403 کشور در حال رایزنی است که در صورت تصویب نهایی، مراحل کار مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

مسئول ایثارگران سپاه عنوان کرد: تمامی اخبار، ابلاغیات، ضوابط و سایر امور از سوی ستاد کل سپاه به نیروها و سپاه های استانی در طول این 7 سال اعلان و واگذار شده است لذا مجددا تاکید می‌ شود آزادگان و جانبازان تبصره 38 در صورت لزوم یا پیگیری به سپاه استان مربوطه مراجعه کنند و از مراجعه به اداره ایثارگران سپاه یا سایر مراکز در تهران خودداری کنند.

وی با اشاره به انتشار اخبار غیر موثق در خصوص افزایش حقوق ایثارگران در گروه ها و کانال های غیر رسمی بیان کرد: آزادگان و جانبازان محترم به اخبار ضد و نقیض که در گروه‌ها درج می‌شود توجهی نکنند و اخبار صحیح و درست را از مراکز ایثارگران نیروها و سپاه های استانی دریافت کنند.

تلفن تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور

خلاصه مطلب

پیرو اعلام خبر جدید بنیاد شهید در خصوص افزایش حقوق ایثاگران ۱۴۰۲، معاون توسعه و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هنوز قانون بودجه به ما ابلاغ نشده اما آنچه مسلم است حقوق‌ها بر اساس مصوبات دولت خواهد بود. وی افزود: خانواده شهدا اکثر به صورت بازنشسته و یا حالت اشتغال هستند که افزایش حقوق آنها مانند کارمندان خواهد بود که در این مقاله جزئیات این خبر را به طور کامل شرح داده ایم.

همچنین ایثارگران و خانواده های گرامی شهدا می توانند در صورت هر گونه سوال و ابهامی در خصوص افزایش حقوق ایثارگران از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرند. کارشناسان این سامانه از ساعت 8 صبح تا 12 شب، آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان در سراسر کشور هستند.

لازم به ذکر است، تماس با سامانه این هزینه رایگان نبوده و هزینه مکالمه برروی قبض تلفن شما محاسبه می گردد؛ همچنین این سامانه ارتباطی با هیچ یک از ارگان های دولتی نداشته و کارشناسان آن فقط پاسخگوی سوالات شما در زمینه افزایش حقوق ایثارگران هستند.

1/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه افزایش حقوق ایثارگران

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی