جهت مشاوره در زمینه امتیازات سهمیه ایثارگری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 46865

وام مسکن ایثارگران به چه کسانی تعلق می گیرد

وام مسکن ایثارگران به چه کسانی تعلق می گیرد 1

شرایط جدید وام مسکن ایثارگران اعلام شد. در این خبر می خوانید وام مسکن ایثارگران به چه کسانی تعلق می گیرد. مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد میزان وام مسکن در سال جاری و شرایط دریافت مجدد این تسهیلات توضیح داد.

شرایط اعطای وام مسکن ایثارگران اعلام شد

وام مسکن ایثارگران به چه کسانی تعلق می گیرد؟

وام مسکن ایثارگران به چه کسانی تعلق می گیرد به نقل از مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام شد. وی در خصوص میزان وام مسکن ایثارگران و شرایط پرداخت آن در سال جاری را شرح داد:

اخبار جدید امروز:

به تازگی دستورالعمل نحوه پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن به ایثارگران ابلاغ شد که در آن مشخص شده است وام مسکن ایثارگران به چه کسانی تعلق می گیرد. وام مسکن ایثارگران به افراد واجد شرایط زیر اعطا می شود:

  • خانواده شهدا شامل همسر و فرزندان ، والدین ایثارگران، تمام آزادگان و جانبازان با اولویت درصد از کارافتادگی، فرزندان جانبازان 70 درصد و همسر جانبازان متوفی با توجه به مفاد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در گروه استفاده کنندگان خدمات ایثارگری هستند.
  • مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس قانون، هیئت وزیران میزان تسهیلات قابل پرداخت به ایثارگران را مشخص می‌کند.
  • وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران هر سال با توجه به تورم مسکن پیشنهادات خود را به هیئت دولت اعلام می‌کند و این پیشنهاد در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب و در دستور کار دولت قرار می‌گیرد، در حال حاضر ما منتظر ابلاغ مصوبه آن هستیم تا این مصوبه به تائید شورای پول و اعتبار بانک مرکزی برسد و پس از آن نیز بانک مرکزی سهمیه‌ها را مشخص می‌کند.

بیشتر بدانید:

نحوه و شرایط دریافت وام مسکن ایثارگران 



  • مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: البته وام بانکی به این صورت نیست که پایان امسال تمام شود بلکه به طور معمول پرداخت آن بین ماه‌های تیر و مرداد سال جاری تا پایان خرداد سال بعد ادامه دارد.
  • وی شرایط پرداخت وام مجدد ایثارگران را تشریح کرد و گفت: در قوانین و مصوبه هیئت دولت این موضوع لحاظ شده و به صورت دائمی است و جانبازان می‌توانند از وام مجدد بدون هیچ محدودیتی برخوردار شوند، البته افرادی که تا سال ۹۰ که سقف وامشان حدود ۴۰ میلیون تومان بوده استفاده کرده‌اند، تنها در قالب ساخت می‌توانند مجدداً بهره‌مند شوند اما شرایط وام مجدد خرید مسکن در قانون بودجه سنواتی مشخص می‌شود و امسال صرفاً ایثارگرانی که تا قبل از این تاریخ، وام دریافت کرده‌اند مشروط بر اینکه تا پایان سال ۹۹ تسویه حساب کرده باشند، در اولویت قرار دارند.
  • او در مورد واگذاری زمین به ایثارگران در استان‌های مختلف گفت: در قانون مشمولان واگذاری زمین، جانبازان ۲۵ درصد به بالا، همسر و فرزندان شهید و آزادگان هستند که براساس این قانون و تفاهم‌نامه‌های استانی که با استانداران منعقد شده، در سراسر کشور واگذاری زمین باید انجام شود، البته شاید در استانی زمین به اندازه کافی نباشد و این روند به کندی صورت پذیرد زیرا در مراکز استان‌ها و به خصوص تهران با مشکل جدی کمبود زمین مواجه هستیم، اما به صورت کلی این قانون در حال اجرا است.
  • وی با ذکر این مطلب که پنج درصد از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن به ایثارگران اختصاص یافته است، افزود: پیشنهادات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعمال معافیت‌های قانونی برای ایثارگرانی که در طرح جهش مسکن ثبت‌نام می‌کنند به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است. پیشنهاداتی مثل معافیت از پرداخت خرید انشعابات آب، برق و گاز و تراکم ساخت که البته تمام این موارد در قیمت تمام شده ملک محاسبه و با معافیت‌های قانون این مبلغ کاهش می‌یابد تا آورده ایثارگر نسبت به سایر افراد کمتر شود.
  • مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما این پیشنهاد را ارائه داده‌ایم و منتظریم ساز و کار نرم‌افزاری و سامانه‌ای که محل ثبت‌نام است اصلاح شود و این موضوع در حال پیگیری است.

مبلغ وام ایثارگران 

هیات دولت بعد از تصویب تسهیلات وام ایثارگران و تعیین مبلغ وام ایثارگران، آن را به دستگاه هایی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران ، بانک مرکزی ، وزارت راه و مسکن و شهرسازی نیز ابلاغ می کند. میزان سود وام مسکن ایثارگران بسیار اندک در سالهای قبل میزان سود وام ایثارگران 4 درصد بوده است. این وام به واجدین شرایط تعلق می گیرد.

بعد از ابلاغ مصوبه وام مسکن به بانک مرکزی، باید از سوی شورای پول و اعتبار تصویب شود. بعد از تعیین بانک های وام دهنده و سهمیه مورد نظر اختصاص میابد و ایثارگران وام مسکن را دریافت می کنند. مراحل اعطای تسهیلات وام ایثارگران از تابستان آغاز می شود و از اوایل مهر ماه پرداخت وام جدید ایثارگران انجام می شود.


اخبار قبلی:

شرایط پرداخت وام مسکن ایثارگران:


سهمیه ایثارگران در کنکور و تخفیف شهریه دانشگاه

ایثارگران گرامی می توانند از امتیاز ایثارگری خود به عنوان سهمیه کنکور استفاده کنند و احتمال قبولی در رشته و دانشگاه هدف خود را افزایش دهند. علاوه براین بسیاری از دانشگاه های دارای پذیرش با شرط پرداخت شهریه، تخفیف شهریه دانشگاه برای ایثارگران و جانبازان در نظر گرفته اند که در بعضی از دانشگاه ها این تخفیف تا صد درصد میرسد. ایثارگران می توانند برای مشاوره در زمینه تخفیف های شهریه دانشگاهی و نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در پذیرش از طریق کنکور سراسری با شماره تلفن مندرج در این صفحه تماس بگیرند.

به این مقاله امتیاز دهید
منابع : ٬

جهت مشاوره در زمینه امتیازات سهمیه ایثارگری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 4 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رسول دوشنبه , 1 آگوست 2022 - 8:42

سلام وام مسکن رزمندگان چگونه هست اضلا وامی برای رزمنگان تعلق می گیردیاخیر

هوشمند یکشنبه , 31 جولای 2022 - 17:23

با سلام برای ایثار گران وام ودیعه مسکن را در نظر بگیرید تا هم از نظر سود بانکی کمتر بتوانند بهره مند شوند وهم تسهیلاتی در پرداخت وام برای ایثارگران فراهم شود

محمد فرهمند شنبه , 2 جولای 2022 - 0:17

با سلام. بنده حدود ۷ ماه رزمندگی ( حضور در جبهه های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ) دارم برای رفع نیاز به وام فوری نیاز دارم، حال سوال این است آیا به رزمندگان جبهه های جنگ نیز وام تعلق میگیرد؟ دراینصورت باید به کدام بانک مراجعه نمود و مدارک لازم چی هست، لطفا راهنمایی فرمایید، متشکرم

نصب اپ دانش آموزی