جهت مشاوره در زمینه نحوه و شرایط دریافت وام مسکن ایثارگران در سال 1402-1403

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 50491

نحوه و شرایط دریافت وام مسکن ایثارگران در سال 1402-1403

نحوه و شرایط دریافت وام مسکن ایثارگران در سال 1401-1402

در این مقاله از نحوه و شرایط دریافت وام مسکن ایثارگران در سال 1402-1403 مطلع می شوید. علاوه براین می خوانید که مبلغ وام مسکن ایثارگران چقدر است، شرایط وام مجدد مسکن ایثارگران چیست؛ افزایش مبلغ وام مسکن و سود وام مسکن ایثارگران نیز اعلام شد.

شرایط دریافت وام مسکن ایثارگران

شرایط دریافت وام مسکن ایثارگران اعلام شد این شرایط آخرین شرایط اعلام شده برای دریافت وام مسکن ایثارگران است، در صورتی که شرایط تغییر کند، سعی می کنیم در همیین صفحه به روزرسانی را انجام دهیم، علاوه براین می توانید برای اطلاع از جدیدترین اخبار با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد مبلغ وام مسکن در سال جاری و شرایط دریافت مجدد وام مسکن ایثارگران توضیح داد.

  • وی در خصوص میزان وام مسکن ایثارگران و شرایط پرداخت آن در سال جاری اظهار کرد: براساس قانون، هیئت وزیران میزان تسهیلات قابل پرداخت به ایثارگران را در همان سال مشخص می‌کند و تا پایان خرداد این کار باید انجام شود.
  • مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران هر سال با توجه به تورم مسکن پیشنهادات خود را به هیئت دولت اعلام می‌کند و این پیشنهاد در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب و در دستور کار دولت قرار می‌گیرد، در حال حاضر ما منتظر ابلاغ مصوبه آن هستیم تا این مصوبه به تائید شورای پول و اعتبار بانک مرکزی برسد و پس از آن نیز بانک مرکزی سهمیه‌ها را مشخص می‌کند.
  • مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: البته وام بانکی به این صورت نیست که پایان سال تمام شود بلکه به طور معمول پرداخت آن بین ماه‌های تیر و مرداد سال جاری تا پایان خرداد سال بعد ادامه دارد.

شرایط دریافت وام مجدد مسکن ایثارگران

مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران شرایط دریافت مجدد وام مسکن ایثارگران را تشریح کرد و گفت: در قوانین و مصوبه هیئت دولت این موضوع لحاظ شده و به صورت دائمی است و جانبازان می‌توانند از وام مجدد بدون هیچ محدودیتی برخوردار شوند، البته افرادی که تا سال ۹۰ که سقف وامشان حدود ۴۰ میلیون تومان بوده استفاده کرده‌اند، تنها در قالب ساخت می‌توانند مجدداً بهره‌مند شوند اما شرایط وام مجدد خرید مسکن در قانون بودجه سنواتی مشخص می‌شود و صرفاً ایثارگرانی که تا قبل از این تاریخ، مبلغ وام را دریافت کرده‌اند مشروط بر اینکه تا پایان سال تسویه حساب کرده باشند، در اولویت قرار دارند.

وی با ذکر این مطلب که پنج درصد از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن به ایثارگران اختصاص یافته است، افزود: پیشنهادات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعمال معافیت‌های قانونی برای ایثارگرانی که در طرح جهش مسکن ثبت‌نام می‌کنند به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است. پیشنهاداتی مثل معافیت از پرداخت خرید انشعابات آب، برق و گاز و تراکم ساخت که البته تمام این موارد در قیمت تمام شده ملک محاسبه و با معافیت‌های قانون این مبلغ کاهش می‌یابد تا آورده ایثارگر نسبت به سایر افراد کمتر شود.

مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما این پیشنهاد را ارائه داده‌ایم و منتظریم ساز و کار نرم‌افزاری و سامانه‌ای که محل ثبت‌نام است اصلاح شود و این موضوع در حال پیگیری است.

واگذاری زمین به ایثارگران در استان ها

مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد واگذاری زمین به ایثارگران در استان‌های مختلف گفت:

در قانون مشمولان واگذاری زمین، جانبازان ۲۵ درصد به بالا، همسر و فرزندان شهید و آزادگان هستند که براساس این قانون و تفاهم‌نامه‌های استانی که با استانداران منعقد شده، در سراسر کشور واگذاری زمین باید انجام شود، البته شاید در استانی زمین به اندازه کافی نباشد و این روند به کندی صورت پذیرد زیرا در مراکز استان‌ها و به خصوص تهران با مشکل جدی کمبود زمین مواجه هستیم، اما به صورت کلی این قانون در حال اجرا است.

افزایش وام مسکن ایثارگران

خبر افزایش وام مسکن ایثارگران اعلام شد. هیئت وزیران در اجرای مواد قانونی مندرج در قانون برنامه ششم توسعه و قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) (ماده «۳» مکرر اصلاحی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)، با افزایش سقف وام مسکن ایثارگران موافقت کرد.

مبلغ وام مسکن ایثارگران 

مبلغ وام و سقف وام مسکن ایثارگران به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، ۴ میلیارد ریال، مراکز استان ها ۴ میلیارد ریال، سایر شهرستان ها ۳ میلیارد ریال و روستاها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

سود وام مسکن ایثارگران

سود وام مسکن ایثارگران با نرخ 4 درصد اعلام شد. به این ترتیب که به موجب این مصوبه، سقف تسهیلات مذکور در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ ۴ درصد با مدت بازپرداخت وام ۲۰ ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن تعیین گردید.


در ادامه بخوانید:

دریافت وام خرید و ساخت خانه به ایثارگران


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه نحوه و شرایط دریافت وام مسکن ایثارگران در سال 1402-1403

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 3 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جعفرصمدی دوشنبه , 24 آوریل 2023 - 21:14

سلام من درسال 65تا67مدت بیست وهشت ماه درجبهه های حق علیه باطل بودم وداوطلبانه دقیقأ24ماه درخط مقدم بودم بااینکه ازناحیه مچ پاترکش خوردم ولی هیچگونه پیگیری وتشکیل پرونده ندادم امیدوارم که مسؤلین خدمات بیشتری به رزمندگان وایثارگران ارائه بدهد

پاسخ مشاور دوشنبه , 1 می 2023 - 13:29

سلام وام مسکن برای رزمندگان اعلام نشده

نصب اپ دانش آموزی