جهت مشاوره در زمینه ثبت نام در سایت کمک معیشت

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 46562

آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر در سال 1402

آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر در سال 1402 1

در این صفحه از آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر در سال 1402، مطلع می شوید. اخبار مرطوب به معیشت رزمندگان ایثارگر در این صفحه اطلاع رسانی می شود:


آخرین اخبار کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر در سال 1402

آخرین اخبار خبرگزاری ها در زمینه کمک معیشت رزمندگان ایثارگر در سال 1402، به شرح زیر است:

بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بهزیستی کشور مکلفند در سقف اعتبارات مصوب مربوط به جانبازان و آزادگان معسر غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد و معلولان شدید و خیلی شدید و فاقد شغل و درآمد، که بر اساس آزمون ارزیابی وسع مبتنی بر پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در ‌دهکهای درآمدی (۱) تا (۷) قرار دارند با اولویت ‌دهکهای درآمدی پایین‌تر و برای جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و معلولان شدید و خیلی شدید و برای جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و رزمندگان معسر کمک معیشت ماهانه تعیین و در چهارچوب آیین‌نامه اجرائی مصوب هیأت وزیران پرداخت کند.

۱- میزان افزایش در سقف اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی، متناسب با ‌دهکهای درآمدی گروههای مشمول این حکم اعمال خواهد شد، به نحوی که ‌دهکهای درآمدی پایین‌تر در چهارچوب ‌آیین‌نامه ‌اجرائی این بند از کمک معیشت بیشتری تا سقف تعیین‌شده برخوردار شوند.

۲- جانبازان، آزادگان و رزمندگان موضوع این بند که توانایی انجام کار داشته و ‌علی‌رغم فراهم شدن شرایط اشتغال به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح (حسب مورد) مشغول به کار نشده باشند، مشمول این حکم نمی‌شوند.

‌فرایند آزمون وسع جانبازان و آزادگان معسر غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد با تأکید بر پرداخت کمک‌معیشت به ‌دهکهای درآمدی (۱) تا (۷)، تعیین تکلیف دریافت‌کنندگان کمک‌معیشت که در ‌دهکهای (۸) تا (۱۰) قرار دارند، دوره زمانی پایش اطلاعات و نیز مشمولینی که ‌علی‌رغم واجد شرایط بودن، موفق به دریافت کمک معیشت نشده‌اند، مطابق ‌آیین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران (مسؤول)، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان ‌برنامه و بودجه کشور، ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، تهیه می‌شود و به‌تصویب‌ ‌هیأت وزیران خواهد رسید.



مطالب مرتبط با جانباران معسر:

حقوق رزمندگان معسر 



  • نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم اخیر مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه، با بند (ب) تبصره (17) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.
  • در بند (ب) تبصره (17) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف 131600 جدول شماره (7)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک‌معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.
  • آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.


وضعیت کمک معیشتی رزمندگان 

  • افرادی که حکم از کارافتادگی یا هیچ گونه در آمد و شغل ی ندارند نیز به مرور شناسایی می‌شوند و احتمالا حداقل کمک معیشت را که معادل حداقل حقوق کارکنان دولت است، پرداخت می‌شود.
  • در حال حاضر نیز طرح شناسایی این افراد در سطح کشور در حال انجام است.
  • طی ماه‌های گذشته نیز حدود ۵ هزار نفر از ایثارگران فاقد شغل و درآمد در سطح کشور شناسایی و تأمین اعتبار شده و کمک معیشت نیز برای آنها ایجاد شده است.
  • گفتنی است ماده ۳۸ قانون جامع خدمت ایثارگران شامل پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیر شاغل در دستگاه‌ها قانون خدمات رسانی به ایثارگران که به صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذی‌صلاح نظیر (نیروی مقاومت) بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری‌اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا براثر ترور شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی گردیده‌اند، است./ (آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر)

آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان معسر

مطابق آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر، افزایش کمک معیشت رزمندگان معسر  به شرح زیر است:

  • در راستای لزوم افزایش حقوق رزمندگان معسر برنامه‌ریزی شده تا حقوق این قشر افزایش یابد و به همین منظور دولت مکلف شده تا افزایش حقوق را برای رزمندگان معسر در نظر بگیرد.
  • آخرین حقوق رزمندگان معسر حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و رسیدگی به این موضوع و حل و فصل آن بسیار حائز اهمیت و اساسی است. افزایش حقوق باید محقق شود اما تاکنون در راستای اجرای این قانون اقدام مناسبی انجام نیافته و حدأقل حقوق به رزمندگان معسر پرداخت شده و حقوق رزمندگان معسر باید افزایش 20 درصدی داشته باشد که به همین منظور نیاز است در این زمینه تصمیمات اساسی اتخاذ شود.
  • اجرای این مصوبه به صورت کامل شدنی است و نیاز به برنامه‌ریزی‌های اساسی دارد که در لایحه بودجه باید پرداخته شود که بدون شک در رفع مشکلات رزمندگان معسر می‌تواند نقش شایانی ایفا کند و برای بهبود وضعیت زندگی آنان تا حدودی تأثیرگذار باشد.
  • برنامه‌ریزی شده تا در راستای خدمات‌رسانی به رزمندگان معسر از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرده و برای رسیدن به اهداف مورد نظر مجلس در کنار دولت ایفای نقش کرده و با رسیدگی به وضعیت اقتصادی تمامی اقشار جامعه رضایت آنان را فراهم کند.آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر
  • مطابق آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر ، نماینده مجلس گفت: تا به امروز ۲۰۰ هزار رزمنده معسر شناسایی شده است. معسر کسی است سابقه جبهه دارد ولی بیکار است. این افراد هم‌اکنون ماهانه مبلغ دریافتی مشخصی دارند و ما تلاش داریم به ماهانه میزان آن را افزایش دهیم.

سایت ثبت نام کمک معیشت و هدیه ازدواج ایثارگران

📍الکترونیکی شدن فرآیند ثبت‌نام خدمات الکترونیک، درخواست کمک معیشت و ثبت‌نام هدیه ازدواج ایثارگران به اطلاع متقاضیان عزیز می رسد. برای ورود به سایت ثبت نام کمک معیشت و هدیه ازدواج ایثارگری به سامانه الکترونیکی ایثار مراجعه کنید و یا برای ورود لینک زیر را انتخاب کنید:

ثبت نام کمک معیشت و هدیه ازدواج فقط از طریق سایتی انجام می شود که در این صفحه لینک ورود مستقیم را در اختیار ایثارگران عزیز قرار داده ایم. سایت ثبت نام کمک معیشت و هدیه ازدواج ایثارگران برای ثبت درخواست متقاضیان راه اندازی شده است. در ادامه از جزئیات کامل خبر مطلع می شوید:

🔻مدیریت آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران شرح داد:

  • 🔸فرآیند ثبت‌نام خدمات الکترونیک آنلاین شده و ازاین‌پس ایثارگران می‌توانند بدون مراجعه حضوری در سامانه خدمات الکترونیک ایثار ثبت‌نام کرده و از خدمات الکترونیک استفاده کنند. لینک ثبت‌نام برای این کار در صفحه ورود سامانه خدمات الکترونیک و بخش خدمات پرکاربرد قرار داده شده است.
  • 🔸متقاضیان حائز شرایط کمک معیشت نیز می‌توانند بدون مراجعه حضوری، درخواست خود را ثبت کنند.
  • 🔸در زمینه ثبت‌نام هدیه ازدواج نیز ایثارگران تا پیش‌ازاین باید مدارک متعددی اعم از شناسنامه و عقدنامهٔ زوج و زوجه را اسکن و در سامانه بارگذاری می‌کردند. با رایزنی به‌عمل‌آمده با سازمان ثبت اسناد، سرویس استعلام وضعیت تأهل از این دستگاه اخذ شده و با استفاده از این سرویس فرآیند بازطراحی شد و در فرآیند جدید دیگر لازم نیست حتی یک مدرک بارگذاری شود و روند ثبت‌نام با چند کلیک به پایان می‌رسد.
به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام در سایت کمک معیشت

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 8 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

الهویردی رحیملو پنج‌شنبه , 17 نوامبر 2022 - 16:29

با عرض سلام احترتما بنده بارنشسته شرکت توزیع برق آذربایجانغری خوی برادر شهید و ۱۸ ماه ، نوزده روز جبهه جنگی دارم کارت ایثار سپاه ، ارتش را دارم پسر متاهل و مستاجر در شرکت توزیع برق خوی ۷ سال هست راننده استیجاری کار میکند حقوقی که دریافت میکند کفاف سوخت ، تعمیرات ، لاستیک ، بیمه خود رو نمیکند حتی به رئیس جمهوری محترم نامه نوشتیم جواب دادنند به شرکت توزیع برق آذربایجانغربی ولی برای تبدیل وضیعت پسرم را بجای خودم فبول نمیکنند

پاسخ مشاور یکشنبه , 20 نوامبر 2022 - 9:50

سلام از امور ایثارگران پیگیری نمایید

مصطفی درویشی سلماس شنبه , 18 ژوئن 2022 - 0:59

بنده ۲۵ ماه و۶ روز جبهه بودم و معسر هستم وفرمهای پنج گانه را هم پر کرده استعلام گرفته ام پرونده ام تمام شده و نزدیک دو ماه است که منتظرم کمک معیشت برام بیاد ولی نمیدانم میگن خیلی طول میکشد قلبم را دوبار فنر کار گذاشتم فکر کنم نمی بینم آن روز را خیلی محتاجم ترا خدا اگه کسی هست کمکم کند در راه خدا

نصب اپ دانش آموزی