جهت مشاوره در زمینه تحصیل در کدام دانشگاه ها برای دارندگان سهمیه جانبازی، با تخفیف یا رایگان است

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 44528

مبلغ عیدی رزمندگان معسر در سال 1403

عیدی-رزمندگان-معسر

جزئیات دریافت مبلغ عیدی رزمندگان معسر در سال 1403 به اطلاع رزمندگان گرامی می رسد. عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط معیشت رزمندگان، ایثارگران و نیروهای مسلح شرح داد، براساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت اعتبار لازم برای تامین معیشت حداقل گروه های اعلام شده با هر میزان از کارافتادگی شامل اشخاص زیر را پیش بینی و حداقل حقوق تعیین شده را به آن ها پرداخت می کند:

  1. آزادگان با حداقل 3 ماه اسارت
  2. رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور در جبهه
  3. افراد تحت تکفل قانونی جانبازان
  4. آزادگان و رزمندگان متوفی که فاقد شغل و درآمد هستند

رزمندگان معسر چه کسانی هستند؟

معسر به فردی اطلاق می گردد که فاقد شغل و درآمد و بیمه بوده و قادر به تأمین حداقل معیشت و اداره زندگی خود نباشد.

  • در این طرح آن دسته از رزمندگانی که سنوات پرداخت بیمه کشوری دارند شناسایی و با مساعدت سازمان تأمین اجتماعی، کمک نیروهای مسلح  و خود فرد، مبلغ باقیمانده سنوات آنان پرداخت می شود و می توانند از سازمان تأمین اجتماعی حقوق دریافت نمایند.
  • مدیر صندوق ایثارگران با اشاره به قول سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر اینکه امکان کاهش سن، جهت بیمه پرداخت شونده از 60 سال به 55 هم وجود دارد، افزود: سابقه مدت جبهه را هم با موافقت سازمان می توان به عنوان کار محسوب کرد و در مورد فوتی ها امکان محاسبه سنوات از طریق همسر وجود دارد.

مبلغ عیدی رزمندگان معسر در سال 1403 چقدر است؟

نوروزی گفت: پرداخت کمک معیشت به رزمندگان معسر براساس دهک‌بندی خلاف برنامه هفتم است.

مبلغ عیدی رزمندگان معسر در سال 1403 1

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: باید پرداخت کمک معیشت ماهانه به ایثارگران معسر بدون لحاظ دهک‌بندی باشد و اگر قرار باشد موردی غیر از این در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد احتیاج به دو سوم رای نمایندگان دارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسن نوروزی در جلسه علنی امروز مجلس و بعد از بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: بند «ب» تبصره ۱۵ لایحه بودجه بحث دهک‌بندی را برای پرداخت کمک‌ معیشت ماهانه به ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد تعیین کرده است که این خلاف برنامه هفتم است.

وی توضیح داد: طبق برنامه هفتم توسعه کمک معیشت ماهانه باید به ایثارگران داده شود و در آنجا بحث دهک‌بندی حذف شده اما در بودجه سال ۱۴۰۳ آمده که باید طبق دهک‌بندی این پرداخت‌ها صورت گیرد این موضوع خلاف برنامه هفتم است و باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: با توجه به این‌که نظر شورای نگهبان آن است که هنوز برنامه هفتم قطعی نشده، وقتی برنامه به صورت شکلی قطعی شد ما این موارد را منطبق با آن خواهیم کرد.

اگر قرار براین باشد که عیدی رزمندگان معسر واریز شود، مبلغ عیدی رزمندگان معسر، احتمالا به اندازه کف حقوق خواهد بود. با توجه به افزایش حقوق رزمندگان، احتمالا مبلغ عیدی نیز تا حدودی افزایش خواهد داشت. مبلغ دقیق عیدی رزمندگام معسر در سال 1402 هنوز اعلام نشده است، اما به محض اعلام در همین صفحه اطلاع رسانی می شود.

بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بهزیستی کشور مکلفند در سقف اعتبارات مصوب مربوط به جانبازان و آزادگان معسر غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد و معلولان شدید و خیلی شدید و فاقد شغل و درآمد، که بر اساس آزمون ارزیابی وسع مبتنی بر پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در ‌دهکهای درآمدی (۱) تا (۷) قرار دارند با اولویت ‌دهکهای درآمدی پایین‌تر و برای جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و معلولان شدید و خیلی شدید و برای جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و رزمندگان معسر کمک معیشت ماهانه تعیین و در چهارچوب آیین‌نامه اجرائی مصوب هیأت وزیران پرداخت کند.

۱- میزان افزایش در سقف اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی، متناسب با ‌دهکهای درآمدی گروههای مشمول این حکم اعمال خواهد شد، به نحوی که ‌دهکهای درآمدی پایین‌تر در چهارچوب ‌آیین‌نامه ‌اجرائی این بند از کمک معیشت بیشتری تا سقف تعیین‌شده برخوردار شوند.

۲- جانبازان، آزادگان و رزمندگان موضوع این بند که توانایی انجام کار داشته و ‌علی‌رغم فراهم شدن شرایط اشتغال به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح (حسب مورد) مشغول به کار نشده باشند، مشمول این حکم نمی‌شوند.

‌فرایند آزمون وسع جانبازان و آزادگان معسر غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد با تأکید بر پرداخت کمک‌معیشت به ‌دهکهای درآمدی (۱) تا (۷)، تعیین تکلیف دریافت‌کنندگان کمک‌معیشت که در ‌دهکهای (۸) تا (۱۰) قرار دارند، دوره زمانی پایش اطلاعات و نیز مشمولینی که ‌علی‌رغم واجد شرایط بودن، موفق به دریافت کمک معیشت نشده‌اند، مطابق ‌آیین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران (مسؤول)، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان ‌برنامه و بودجه کشور، ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، تهیه می‌شود و به‌تصویب‌ ‌هیأت وزیران خواهد رسید.

مبلغ دقیق مبلغ عیدی رزمندگان معسر در سال 1403 هنوز نامشخص است و به زودی در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد… 

  • در مجلس شورای اسلامی درحاشیه جلسه علنی، مسئولین در حال پیگیری برای افزایش دریافتی رزمندگان معسر هستند.
  •  مسئولین به دنبال یک راهکار قانونی برای افزایش اعتبارات برای رزمندگان معسر هستند.
  • نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در کنار مطالبات بحقی که این عزیزان دارند قطعا” تا عید برای آنها پرداخت یک پاداش پیش بینی شده است که به صورت یک عیدی درنظر گرفته شده است.


مطالب مرتبط با جانباران معسر:

حقوق رزمندگان معسر 



مشمولین صندوق ایثارگران معسر 

مشمولین صندوق ایثارگران شامل افراد زیر هستند:

1- رزمندگان بسیجی معسر
2- بسیجیان جانباز زیر ۲۵ درصد معسر
3- سربازان جانباز معسر دفاع مقدس دارای جانبازی ۲۴-۵ درصد

مشمولین دارای چه شرایطی هستند

  • 1- رزمندگان بسیجی معسر باید حداقل سابقه شش ماه حضور درجبهه داشته باشند (از تاریخ ۵۹/۶/۳۱الی ۶۵/۵/۲۷)
  • 2- جانبازان دفاع مقدس که دارای جانبازی ۵ تا ۲۴درصد بوده معسر نیز باشند. درصد جانبازی مورد تایید بنیاد شهید ملاک می باشد.

اخبار قبلی:

افزایش حقوق رزمندگان معسر

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: حقوق سال آینده رزمندگان معسر افزایش یافت.


فیلم گزارش مربوط به افزایش حقوق رزمندگان معسر

مبلغ عیدی رزمندگان معسر


  • حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد غیر شاغل برای سال آینده به سه میلیون تومان و بالای ۲۵ درصد به سه میلیون پانصد هزار تومان رسید.
  • سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه همچنین با اشاره به مصوبه امروز نمایندگان گفت: دولت سهم صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را ۲۰ درصد در نظر گرفته بود که نمایندگان با توجه به اینکه دولت، اذن مقام معظم رهبری در این خصوص را نداشت، با آن مخالفت کرده و سهم صندوق توسعه را براساس قانون ۴۰ درصد تعیین کردند.
  • وی تصریح کرد: براین اساس کمیسیون تلفیق بودجه با استقراض ۲۰ درصدی دولت از سهم صندوق توسعه ملی مخالفت کرد، مگر اینکه دولت بتواند اذن مقام معظم رهبری را اخذ کند و در این صورت رای گیری مجددی در نشست کمیسیون تلفیق انجام خواهد شد.
    زارع در ادامه با اشاره به سهم ۴۰ درصدی صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: سهم عمومی بودجه با این مصوبه ۴۵.۵ و سهم شرکت ملی نفت ۱۴.۵ درصد خواهد شد.
  • سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه همچنین با اشاره به بررسی بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: عنوان «حذف ارز ترجیحی» به اشتباه در افکار عمومی بیان می‌شود، زیرا بحث اصلاح روند پرداخت یارانه مطرح است، یعنی یارانه بجای پرداخت به حلقه اول به حلقه آخر و مصرف کننده (مردم) پرداخت شود.
  • وی تاکید کرد: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهادات متعددی در این خصوص مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما تصمیمی اتخاذ نشد و براین اساس کمیسیون تلفیق در جلسه امروز عصر خود نیز به این موضوع خواهد پرداخت و بحث اصلاح روند پرداخت یارانه را بررسی می‌کند.
  • زارع گفت: تامین معیشت مردم و جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌ها یکی از دغدغه‌های مجلس و دولت است و مسلما بعد از بحث و بررسی گسترده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.
  • سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ادامه داد: نمایندگان همچنین ضمن مخالفت با پاداش ۴۴۵ میلیون تومانی پایان خدمت بازنشستگان براساس لایحه بودجه سال آینده، این رقم را تا ۴۷۲ میلیون تومان افزایش دادند و براین اساس پاداش پایان خدمت سال آینده همانند سال ۱۴۰۰ خواهد بود.
  • وی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با افزایش حقوق جانبازان غیرحالت اشتغال (فاقد شغل) تا سه میلیون و پانصد هزار تومان موافقت کردند، تصریح کرد: براین اساس حقوق ۲ میلیون و دویست هزار تومانی ۴۲ هزار جانباز غیرحالت اشتغال به ۳ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش خواهد یافت.
  • زارع همچنین گفت: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق حق عائله مندی برای بازنشستگان، شاغلان و مستمری بگیران در ازای همسر دو برابر و در ازای فرزند سه برابر شد که در مجموع ماهیانه حدود یک میلیون و دویست هزارتومان می‌شود.
  • وی افزود: به موجب موافقت اعضای کمیسیون تلفیق تعداد رزمندگان معسر در سال آینده از ۹۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافته و حقوق آن‌ها از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش خواهد یافت. همچنین تعداد جانبازان معسر نیز از ۱۰۲ هزار به ۱۲۲ هزار نفر افزایش و دریافتی آن‌ها نیز از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

مبلغ دقیق مبلغ عیدی رزمندگان معسر در سال 1402 هنوز نامشخص است و به زودی در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد… 

  • سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با اشاره به مصوبه امروز نمایندگان گفت: دولت سهم صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را ۲۰ درصد در نظر گرفته بود که نمایندگان با توجه به اینکه دولت، اذن مقام معظم رهبری در این خصوص را نداشت، با آن مخالفت کرده و سهم صندوق توسعه را براساس قانون ۴۰ درصد تعیین کردند.
    وی تصریح کرد: براین اساس کمیسیون تلفیق بودجه با استقراض ۲۰ درصدی دولت از سهم صندوق توسعه ملی مخالفت کرد، مگر اینکه دولت بتواند اذن مقام معظم رهبری را اخذ کند و در این صورت رای گیری مجددی در نشست کمیسیون تلفیق انجام خواهد شد.
    زارع در ادامه با اشاره به سهم ۴۰ درصدی صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: سهم عمومی بودجه با این مصوبه ۴۵.۵ و سهم شرکت ملی نفت ۱۴.۵ درصد خواهد شد.
    سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه همچنین با اشاره به بررسی بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: عنوان «حذف ارز ترجیحی» به اشتباه در افکار عمومی بیان می‌شود، زیرا بحث اصلاح روند پرداخت یارانه مطرح است، یعنی یارانه بجای پرداخت به حلقه اول به حلقه آخر و مصرف کننده (مردم) پرداخت شود.
    وی تاکید کرد: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهادات متعددی در این خصوص مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما تصمیمی اتخاذ نشد و براین اساس کمیسیون تلفیق در جلسه امروز عصر خود نیز به این موضوع خواهد پرداخت و بحث اصلاح روند پرداخت یارانه را بررسی می‌کند.
    زارع گفت: تامین معیشت مردم و جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌ها یکی از دغدغه‌های مجلس و دولت است و مسلما بعد از بحث و بررسی گسترده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.
    زارع همچنین گفت: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق حق عائله مندی برای بازنشستگان، شاغلان و مستمری بگیران در ازای همسر دو برابر و در ازای فرزند سه برابر شد که در مجموع ماهیانه حدود یک میلیون و دویست هزارتومان می‌شود.
    وی افزود: به موجب موافقت اعضای کمیسیون تلفیق تعداد رزمندگان معسر در سال آینده از ۹۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافته و حقوق آن‌ها از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش خواهد یافت. همچنین تعداد جانبازان معسر نیز از ۱۰۲ هزار به ۱۲۲ هزار نفر افزایش و دریافتی آن‌ها نیز از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه تحصیل در کدام دانشگاه ها برای دارندگان سهمیه جانبازی، با تخفیف یا رایگان است

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 8 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی