جهت مشاوره در زمینه دانشجویان شاهد و ایثارگر چه کسانی هستند

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 36656

دانشجویان شاهد و ایثارگر چه کسانی هستند

دانشجویان شاهد و ایثارگر چه کسانی هستند

شاید این سوال شما هم باشد که دانشجویان شاهد و ایثارگر چه کسانی هستند؟! دانشجویان ایثارگر و شاهد افراد واجد شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری 5درصد و 325 درصدی هستند. 

دانشجویان مشمول سهمیه شاهد و ایثارگر

دانشجویان مشمول سهمیه شاهد و ایثاگر ، شامل پدر، مادر، خواهر و برادر، همسر و فرزندان شهید است. لازم به ذکر است که سهمیه شهدا (سهیمه شاهد) نیز مانند سهمیه مناطق فقط در کد رشته محل هایی اعمال می شود که داوطلب بومی آن منطقه باشد.

سهمیه ایثارگران شامل جانبازان با هر درصد جانبازی شامل، همسر و فرزند جانبازان 25 % و بالاتر ، آزادگان و فرزندان و همسران آنان است. همچنین جانبازان زیر 25 درصد، همسر و فرزندان آن ها؛ همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه نیز مشمول سهمیه ایثارگران می شوند.

  • نحوه اعمال سهمیه برای دانشجویان و داوطلبان کنکور مشمول سهمیه شاهد، بدون حد نصاب است.
  • نحوه اعمال سهمیه برای دانشجویان و داوطلبان کنکو دارای ایثارگری با کسب 70 درصد نمره نمره آخرین نفر قبولی است. بنابراین کسب این حدنصاب حتی با وجود ظرفیت خالی، الزامی است. درصورتی که ظرفیت سهمیه 25 درصد تکمیل نشود، اولویت اول برای تکمیل این ظرفیت، با داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی ایثارگران است و در مرحله بعد، اولویت با داوطلبان مشمول سهمیه مناطق می باشد.  داوطلبان مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگران در دوره های قبل، حداکثر بین 2 تا 4 درصد از داوطلبان را تشکیل می دادند.

25 درصد از ظرفیت هر رشته محل به جانبازان ( با هر درصد جانبازی ) ، همسر و فرزند جانبازان 25 % و بالاتر ، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا اختصاص دارد. ( سهیمه 25 درصدی ) و مشمولان جدید سهمیه ایثارگران که همان جانبازان زیر 25 درصد است، همسر و فرزندان ایشان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشند، “5 درصد از ظرفیت دانشگاه ها” را به خود اختصاص می دهند که به آن سهمیه 5 درصدی گفته می شود.


به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه دانشجویان شاهد و ایثارگر چه کسانی هستند

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی