کد خبر : 10052

طول دوره آموزشی سربازی در تیر ماه 1402 چقدر است ؟


در این مقاله و عنوان قصد داریم  بپردازیم و توضیح بدهیم برای مشولان و سربازانی که میخواهند بدانند که طول دوره  آموزشی سربازی در تیر ماه سال 1402 نیز چگونه می باشد همچنین با توجه به اطلاعیه های نظام وظیفه عمومی که به شرح زیر می باشد

طول دوره آموزشی سربازی در تیر ماه: در سال 1402  با توجه به  تغییراتی که  در خدمت سربازی به وجود آمده است  عدم اعزام سربازان غیر پزشکی در فرودین ماه و  اعزام مشمولان لیسانس به بالای در هر ماه و فشرده سازی مدت آموزشی از مهم ترین این تغییرات بودند. تا این لحظه دوره آموزش ماه های ادریبهشت و خرداد 1402  به طور فشرده برگزار شده است.

هرچه به تیرماه نزدیک تر می شویم سوالات مشمولین و سربازان  در مورد مدت آموزشی تیر 1402  بیشتر می شود ولی هنوز مدت آموزش مشخص نشده است و  به محض اعلام شدن مدت آموزش سربازی در ماه تیر در این مقاله اطلاع رسانی و بروز رسانی خواهد شد همچنین می توانید برای نیاز به مشاوره  در این مورد با سامانه تلفنی سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.



بیشتر بدانید:

نحوه مشخص شدن محل آموزش سربازی 


سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اعزام اردیبهشت ماه سربازان در سراسر کشور عنوان  کرد: همان طور که پیشتر گفته شد به دلیل شیوع کرونا و با ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح که با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است و  اعزام به خدمت تمامی مشمولان سربازی که می‌بایست در تاریخ 19  اسفند ماه سال 98  به دوره آموزشی اعزام می‌شدند لغو و به هفته اول اردیبهشت ماه امسال موکول شد. البته در این میان مشمولان فارغ ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و نیز سربازان پیام آور بهداشت که جزو امریه‌ وزارت بهداشت محسوب می‌شود و  به دلیل شیوع ویروس و در ششم فروردین ماه فراخوان شده است  و بدون گذراندن دوره آموزش نظامی مستقیما به مراکزدرمانی نیروهای مسلح اعزام شدند.


دوره آموزشی تا چه زمانی فشرده برگزار خواهد شد؟

ناخدا یکم غلامرضا رحیمی پور با اشاره به این که دوره آموزشی کارکنان وظیفه به خاطر سخت بودن آن و کوتاه تر است و چنین  گفت: آخرین ابلاغ این است که دوره آموزشی تا تیر ماه یک ماهه خواهد بود. ادامه یافتن این رویه به وضعیت بیماری کرونا و تصمیمات جدید بستگی دارد.

وی با تأکید بر این موضوع که با توجه به شرایطی فعلی و  نظر ستاد کل بر آموزش یک ماهه است  افزود و گفت : باید در این خصوص مبادی و مراکز آموزشی نظر خود را عنوان کنند.


بیشتر بدانید:

ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی 


.

تکلیف مدت آموزشی تیر ماه 1402  چه زمانی مشخص می شود؟؟

جلسه نهایی یک هفته تا ده روز قبل از تیر ماه نیز  برگزار می شود تا طول دوره آموزش سربازی به طور قطع مشخص شود. ناخدا یکم رحیمی پور با تأکید بر این که سربازان نگران این مسئله نباشند و  خطاب به آنان عنوان کرد  : بر اساس شرایط موجود و  احتمالا دوره آموزش سربازی تا شهریور یک ماهه خواهد بود.

البته در این خصوص تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و در حال حاضر آموزش سربازی برای اعزامی های تیر قطعا یک ماهه است.



سامانه صدای مشاور


بیشتر بدانید:

نحوه دریافت کد سخا با شماره ملی




به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 2 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محسن جمعه , 29 می 2020 - 16:24

والا تا اونجا که من میدونم کرونا بیستر هم شده
تیر ماه هم باید اموزشی رو یک ماه کنن

نصب اپ دانش آموزی