کد خبر : 8858

آیا دوره آموزشی سربازی دارای مرخصی است؟

در این مقاله و عنوان هدفمان توضیح در مورد مرخصی دوره آموزشی سربازی و همچنین انواع مرخصی ها در طول مدت آموزشی نیز می باشد.


دوره آموزشی سربازی یکی از مهم ترین دوره هایی است که مشمولان خدمت وظیفه عمومی باید آن را پشت سر بگذارند. همان طور که از نام این دوره مشخص می باشد  سربازان در این دوره آموزش های مهم و اساسی را دریافت و  آموزش می بیند  و  در طول خدمت این آموزش ها را باید به کار گیرند. لذا این دوره از نظر نظامی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و  برخی افراد به طور کلی دوره ی سربازی را به دو قسمت تقسیم می کنند. قسمت اول آن همین دوره آموزشی سربازی می باشد و قسمت دوم نیز بقیه ی دوره آموزش می باشد.

اولین مرحله خدمت سربازی و گذراندن دوره آموزشی می باشد. دوره آموزشی سربازی برای همه مشمولان ثابت بوده و طول مدت آن دو ماه می باشد. اکثر مشمولین  در بدو ورود به دوره آموزشی با این باور که در این دوران خبری از مرخصی نیست و استرس و نگرانی های زیادی دارند.

یکی از اصلی‌ترین دوره‌های سربازی آموزشی است که در آن آموزش‌های نظامی به سربازان داده می‌شود به‌طوری ‌که قادر باشند پس این دوره در جنگ حضور یابند. این دوره که دو ماه به طول می‌انجامد شامل آموزش‌هایی از قبیل اسلحه‌شناسی و  آموزش تیراندازی و  انواع استتار و  مسیریابی در شب و روز وغیره  می باشد که  این دوره ممکن است در هر یک از پادگان‌های ارتش و  سپاه و نیروی انتظامی باشد. عموماً سربازان این دوره را خاطره انگیزتر از سایر دوران خدمت می‌دانند. در سال 95 مسئولان نظام وظیفه عمومی با توجه به تغییر شیوه جنگ‌های نوین و به منظور مهارت افزایی و مقابله با جنگ نرم و تغییرات قریب ‌الوقوع برای سرفصل‌های دوره آموزشی را اعلام کردند.


آیا دوره آموزشی سربازی دارای مرخصی است؟ 1




بیشتر بدانید:

همراه داشتن موبایل در سربازی


.

انواع مرخصی در دوره آموزشی سربازی

در آموزش  خدمت سربازی مدرک تحصیلی نقش مهمی در سخت یا آسان تر شدن  این دوران  نیز  دارد. هرچه مدرک تحصیلی  مشمول یا سرباز بالاتر و بیشتر  باشد خدمت سربازی آسان‌تر خواهید گردید.

نکته:  البته داشتن مدرک تحصیلی بالا  در دوره آموزشی بی‌تاثیر می باشد و همه افراد با هر نوع مدرک تحصیلی از شرایط تقریبا یکسانی برخوردار هستند.


 به طور کلی انواع مرخصی ها  در دوره آموزش سربازی به صورت و شرح  زیر نیز می باشد:


1- مرخصی ابتدای دوره:

در این مرخصی پس از آن که در روز اول پادگان سهمیه لباس هایشان  را  سربازان دریافت کردند می توانند  به مدت2 الی 6 روز مرخصی به آنها داده می شود تا لباس هایشان  خود را از نظر اندازه متناسب کنند.


2-  مرخصی میان دوره:

این مرخصی  به دین صورت است که عموماً در آخر ماه اول دوره آموزشی داده می شود و بسته به تعطیلات رسمی بین3 الی 7 روز می باشد.


3-  مرخصی پایان دوره:

این مرخصی به زمان برگزاری مراسم تحلیف یا مراسم پایان دوره بستگی  نیز دارد و مدت آن از روز مراسم تا انتهای ماه دوم آموزشی بوده و بین یک  الی سه  روز  نیز می باشد.


4- مرخصی درون شهری یا ساعتی:

این مرخصی همان طور که از اسم  آن پیدا می باشد  به صورت ساعتی به سربازان و مشمولان  داده می‌شود و عموما از هفته دوم آموزشی می توانید از آن استفاده کرده و برای انجام امور خود به خارج از پادگان بروید. مرخصی درون شهری از ساعت 4 بعد از ظهر تا 6 صبح روز بعد خواهد بود.


نکته  قابل توجه و مهم: در رابطه با مرخصی در آموزشی آن است که هیچ قانونی مبنی بر دادن مرخصی به سربازان وجود ندارد و این امر تنها به فرمانده پادگان بستگی نیز خواهد داشت.


بیشتر بدانید:

استعلام سربازی با کد ملی


.

  

5/5 - (1 امتیاز)
منابع :

جهت مشاوره در زمینه آیا دوره آموزشی سربازی دارای مرخصی است؟

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی