کد خبر : 6232

نحوه استعلام سربازی با کد ملی | سامانه استعلام نظام وظیفه

آن دسته از مشمولان و سربازانی  که خدمت خود را به پایان و اتمام  نرسانده اند باید  حتما برای استعلام غیبت سربازی با کد ملی اقدام نمایید.

سازمان نظام وظیفه عمومی  و  برای سهولت انجام کار کلیه مشمولان و  سربازان همچنین عدم مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 تلاش نموده است تا انجام کارهای خود را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند. استعلام غیبت سربازی با کد ملی با استفاده از فعال سازی پیامک امکان پذیر است. سازمان نظام وظیفه عمومی دو سرویس بدین منظور در نظر گرفته است. متقاضیان توجه داشته باشند که احتمالا استعلام از طریق پیامک و با هزینه همراه خواهد بود.


نحوه استعلام سربازی با کد ملی

سازمان وظیفه عمومی ناجا در راستای خدمات دهی آسان و سریع به مشمولان و کاهش مراجعات حضوری اقدام به فعالسازی سامانه پیامک به شماره 110206010 نموده است که در دو سرویس  ارائه خدمات می نماید.

سرویس اول:

اطلاع رسانی اعلام بررسی و اقدامات انجام شده درخواستهای  مشمولان توسط حوزه های وظیفه عمومی مانند : تاریخ برررسی پرونده ، تایید ،ارسال به شورا ، دعوت به شوراها، درخواست برای استعلام و  عودت و صدور کارت ، تحویل به پست و غیره

سرویس دوم:

  استعلام مشمولان از آخرین وضعیت درخواست خود با ارسال کد ملی و رمز سخا که فقط کافیست علامت (؟) را به شماره ((110206010)) پیامک نموده سپس در صورت :

دریافت آخرین وضعیت مشمولین:  عدد1 ،کد سخا،کدملی
اطلاع از وضعیت رسیدگی به پرونده: عدد2،کد سخا،کدملی
اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست تعویض کارت:  عدد3  کد سخا کدملی را به این سامانه ارسال نمایید.


سامانه خدمات الکترونیک سخا

هر یک از مشمولان و سربازان گرامی  عزیز برای انجام ثبت نام و همچنین خدمات خود نیازمند مراجعه کردن  به سامانه خدمات الکترونیک سخا به نشانی  سایت ((epolice.ir))  نیز می باشند. نحوه استعلام دریافت کردن  کد سخا برای تمامی مشمولین خدمت سربازی ضروری می باشد. تشکیل پرونده سربازی به گونه ای است که نیازمند بارگذاری مدارک می باشد. به همین دلیل ارائه این مدارک و همچنین انجام ثبت نام در زمان مقرر از طریق سامانه سخا سربازی صورت می پذیرد.

سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در جهت بهبود عملکرد کلیه مشمولین عزیز و همچنین برای رفاه حال این عزیزان علاوه بر ایجاد سامانه خدمات الکترونیک سخا و سامانه ای را به صورت پیامکی فعال نموده است که با ورود به نشانی ((epolice.ir)) هر یک از مشمولین عزیز می توانند نسبت به استعلام دریافت کد سخا پیامکی و یا اسعلام سربازی با کد ملی اقدام نمایند. پس از ارائه پیامک می توانند کد مربوطه را دریافت نمایند.


نحوه استعلام وضعيت نظام وظيفه با کد ملي

مراحل استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی: نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی  یک روشی است که  شما می توانید درخواست تمديد يا تعجيل خدمت خود را از طريق يک سامانه ديگر به صورت اينترنتي ثبت کنيد. روش کار با این سامانه به صورتی است که شما در ابتدا وارد سایت ((http://evazifeh.epolice.ir )) می شوید و پس از آن کد سخا و شماره ملی خود را وارد می کنید . پس از آن یکی از سه درخواست زیر را باید ثبت کنید. که به صورت زیر می باشد:

1- درخواست خروج از کشور:

اگر قصد خروج از کشور را داريد بايد از اين قسمت اقدام کنيد.

2- درخواست تمديد يا تعجيل در خدمت :

اگر مي خواهيد تاريخ اعزام خود را 2 ماه جلو يا عقب بيندازيد مي توانيد درخواست خود را از اين طريق ثبت کنيد و در روزهاي بعد آن را پيگيری کنيد.

3- درخواست ارسال مجدد کارت :

در صورتی که کارت پايان خدمت خود را گم کرده ايد در اين قسمت می توانيد درخواست صدور کارت جديد خود را ثبت کنيد.


 نکته : می توانید تمامی این درخواست ها را از طریق پلیس + 10 ثبت کنید. اما از این طریق میتوانید به راحتی درخواست خود را ثبت و پیگیری کنید.


توضیحات تکمیلی:

همانطور که شرح دادیم، شما می توانید جهت استعلام وضعیت خدمت درخواست تمدید یا تعجیل خدمت خود را از طریق یک سامانه دیگر به صورت اینترنتی ثبت کنید. برای انجام این کار وارد سایت زیر شوید:
http://evazifeh.epolice.ir

در این سایت با وارد کردن کد سخا و شماره ملی خود می توانید وارد پنل خود شده و یکی از سه درخواست زیر را ثبت کنید:

  • 1، درخواست خروج از کشور: اگر قصد خروج از کشور را دارید باید از این قسمت اقدام کنید.
  • 2، درخواست تمدید یا تعجیل در خدمت: اگر می خواهید تاریخ اعزام خود را 2 ماه جلو یا عقب بیندازید می توانید درخواست خود را از این طریق ثبت کنید و در روزهای بعد آن را پیگیری کنید.
  • 3، درخواست ارسال مجدد کارت: در صورتی که کارت پایان خدمت خود را گم کرده اید در این قسمت می توانید درخواست صدور کارت جدید خود راا ثبت کنید.

همه درخواست هایی که در سامانه ثبت می کنید را می توانید از طریق پلیس+10 نیز ثبت کنید اما از طریق سامانه سخا ، خودتان به راحتی  می توانید درخواست هایتان را ثبت و پیگیری کنید.


استعلام از طریق پیام کوتاه

سازمان وظیفه عمومی ناجا در راستای خدمات دهی آسان و سریع به مشمولان و کاهش مراجعات حضوری اقدام به فعالسازی سامانه پیامک به شماره 110206010 نموده است که در دو سرویس  ارائه خدمات می نماید .

سرویس اول:  اطلاع رسانی اعلام بررسی و اقدامات انجام شده درخواستهای  مشمولان توسط حوزه های وظیفه عمومی مانند : تاریخ برررسی پرونده ، تایید ،ارسال به شورا ، دعوت به شوراها، درخواست برای استعلام ، عودت ، صدور کارت ، تحویل به پست و غیره

سرویس دوم:  استعلام مشمولان از آخرین وضعیت درخواست خود با ارسال کد ملی و رمز سخا که فقط کافیست علامت ؟ را به شماره 110206010 پیامک نموده سپس در صورت :

دریافت آخرین وضعیت مشمولین: عدد1 ،کد سخا،کدملی
اطلاع از وضعیت رسیدگی به پرونده: عدد2،کد سخا،کدملی
اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست تعویض کارت: عدد3،کد سخا،کدملی 

را به این سامانه ارسال نمایید.

توجه : هموطنان عزیز می توانند برای دریافت کد سخا به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه نمایند .


5/5 - (1 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 17 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

داوداسدی سه‌شنبه , 27 آوریل 2021 - 7:24

با سلام خسته نباشید اینجانب داود اسدی اهل زنجان شهرستان سلطانیه روستای یوسف اباد در شغل کشاورزی مشغول میباشم که پسرم به نام مرحوم حسین اسدی در کلانتری سلطانیه مشغول به خدمت مقدس سربازی یود که در موقع برگشتن با پراید شخصی استوار امینی تصادف میکنند پسرم در دم فوت میکند متاسفانه نیروی انتظامی در صورتجلسه بیان کردند علت فوت بعد از اتمام ماموریت عزیمت به منزل زدند خودم کشاورز با هزاران آرزو نمیدانم چکار کنم درد دلم رو به گی بگم از شما عاجزانه خواستارم که دراین مورد دستم رو بگیرید تا از روح پسر عزیزم شرمنده نشوم دست پرتوان و زحمت کش دلسوز شما رو بوسه میزنم کوچک شما داوداسدی شماره تماس ۰۹۱۹۵۸۹۷۴۹۴

علاء سه‌شنبه , 16 فوریه 2021 - 17:11

سلام من سه ماه اضاف خدمت دفترچه دارم ..اعزام 98/10/1 الانم هر چقد پیامک میفرسم با کد سخا هیچ پیامی برا من نمیفرسن؟ ایا غیبت امسال بخشیده شد؟

عبدالصمد شنبه , 13 فوریه 2021 - 21:12

۳ ماه کارت خدمت هنوز صادر نشده

محمود ترکی شنبه , 23 ژانویه 2021 - 9:47

سلام خوبین من تصادف کردم بعد پام اسیب دیده پام خم نمیشه امکان داره معاف بشم

امیر چهارشنبه , 10 مارس 2021 - 14:02

داداتو پاتم قطع بشه ولت نمیکنن

محمود ترکی شنبه , 23 ژانویه 2021 - 9:45

سلام خوبی من تصادف اکردم پا ام خم نمیشه امکان داره معاف باشم

ایوب سردارزیی پنج‌شنبه , 27 آگوست 2020 - 8:23

سلام، لطفا از مسؤولان بپرسید چرا در این وضعیت کرونایی ودر حالیکه دانش آموزان گرفتار استرس و اظطراب ناشی از نتایج کنکور سراسری هستند ، چرا به دیپلمه های سال98 دوماه فرصت نمیدهند وانها باید به خدمت اعزام شوند؟!

نصب اپ دانش آموزی