کد خبر : 7931

برگ سبز سربازی چیست؟ مراحل  گرفتن برگ سبز سربازی

در این مقاله و عنوان سعی داریم توضیح کوتاهی راجع به اینکه برگ سبز سربازی چیست و  برای مشمولان و آقایانی  که می خواهند بدانند اگر این برگه را داشته باشند که وقتی به سن 18 سال تمام رسیدند آیا شامل خدمت سربازی می شوند و مراحل گرفتن این برگه چگونه نیز می باشد.




مطالب خبرینو را دنبال کنید…




سامانه صدای مشاور

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

  تماس از   صبح تا 12 شب

                حتی ایام تعطیل              




برگ سبز چیست؟

هر یک از مشمولان و  پسرانی   که در سن قانونی رسیده اند  و همچنین  شرایط مندرج در دفترچه نظام وظیفه عمومی قرار دارند  لازم است نسبت به گرفتن برگ سبز سربازی اقدام نمایند. برای دریافت این برگ سبز  لازم می باشد  که مدارک لازم جهت گرفتن  برگ سبز سربازی را به همراه داشته باشید.  باید توجه داشته باشید که چنانچه دچار مشکل گم شدن برگ سبز سربازی شدید  امکانی برای بازگشت دوباره این کد برای شما نیز  وجود خواهد داشت.

و همچنین آخرین نامه ای که برای شما ارسال می شود برگه سبزمی باشد. برگ سبز علاوه بر اطلاعات مشمولان حاوی دو نکته مهم است که این دو نکته جزو اولین سوال های مشمولان عزیز  می باشد.

  • تاریخ اعزام به خدمت
  • یک کد چند رقمی

بسیاری از اطلاعاتی که شما در رابطه با محل خدمت  و همچنین زمان اعزام و همچنین نحوه تقسیم بندی باید کسب کنید  توسط همین کارت سبز قابل دریافت می باشد. به همین دلیل کلیه مدارک لازم جهت اخذ برگ سبز سربازی را قبل از مراجعه به مراکز پلیس + 10 لازم است تهیه دهید.


مراحل  گرفتن برگ سبز سربازی

برگ سبز سربازی چیست: برگ سبز در واقع نوعی آمادگی می باشد  به این منظور و علت  که مشمول  می تواند  نسبت به اعزام خدمت  سربازی خود اقدام کند و  همچنین با توجه به این کد شما پس از دریافت آن می توانید از تاریخ اعزام خود به خدمت سربازی خود  اطلاع پیدا کنید. و با توجه به این که معمولا پس از انجام ثبت نام و مدتی پس از آن کلیه مشمولین باید در این سامانه اقدام کنند به همین دلیل تاریخ اعزام در این سامانه به نوبه خود در زمان متفاوتی خواهد بود.

برگ سبز در واقع شامل دو قسمت  که به صورت زیر می باشد:

معاینه پزشکی:

انجام این معاینه علاوه بر اینکه برای سایر سربازانی که در کنار او در پادگان می باشند الزامی است، همچنین برای خود فرد با توجه به شرایط جسمانی خود که در کدام ارگان می تواند فعالیت نماید و یا اینکه آیا مشمول معافیت پزشکی خواهد شد یا خیر، ضروری می باشد.


واکسن:

همچنین برای گرفتن برگ سبز سربازی  لازم می باشد که برگه انجام واکسن را به همراه داشته باشید.  که در زمان مراجعه به پلیس + 10 به شما مدارک لازم جهت اخذ برگ سبز سربازی ارائه می گردد که با استفاده از برگه ای که از طرف نیروی انتظامی به شما ارائه می گردد و  می توانید نسبت به تکمیل فرم و انجام واکسیناسیون اقدام نمایید. برگه ورد نظر حتما باید دارای مهر و امضا باشد. در غیر این صورت معتبر نخواهد بود.


کد مازاد چیست؟

کد مازاد به این معنی می باشد که محل آموزش شما مشخص نشده است!!!!!!!!

کد مازاد یک نوع فرصت می باشد  که می توانید از آن به نفع خود استفاده نمایید. زمانی که برگه اعزام را از پلیس +10  دریافت کردید  و یکی از موارد زیر رو جلوی نام مرکز آموزش دیدید  کد شما مازاد تلقی خواهد شد.

کد های زیر به طور معمول برای کد مازاد استفاده می گردد:

1- کد کمکی توزیع 1 الی6

2- کد کمکی توزیع الف الی چ

3- ……… (نقطه چین خالی)

4- کد 226 : مازاد  ((از این کد ها دیگر استفاده نمی شود))

6- کد 256 : مازاد ((از این کد ها دیگر استفاده نمی شود))



نکته: در کنار نام مرکز آموزش  تاریخ اعزام هم نوشته شده است و شما می بایست در این تاریخ به به محل گفته شده در برگه اعزام مراجعه نمایید و در همان محل بسته به شرایط محل اعزام شما مشخص می شود.



سامانه صدای مشاور

    

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

میلاد دوشنبه , 18 ژانویه 2021 - 13:22

میلاد غفاری برگ سبز سرباز

نصب اپ دانش آموزی