کد خبر : 10565

شرایط معافیت کفالت خاله + مدارک لازم

 در این مقاله و عنوان سعی داریم توضیح بدهیم در مورد شرایط معافیت کفالت خاله. همچنین  در دفترچه نظام وظیفه را در خصوص گرفتن معافیت کفالت خدمت سربازی را دارا باشند.حال ما قصد داریم در این مقاله توضیحاتی در خصوص معافیت کفالت خاله ذکر و توضیح  بدهیم در حال حاضر مهم ترین سوالی که ذهن مشمولان و سربازان  خدمت سربازی رادرگیر کرده است این می باشد که آیا در صورتی که فردی سرپرستی خاله خود را بر عهده داشته باشد می تواند از خدمت سربازی معاف شود.  در جواب این سوال ها باید چنین گفت که در خصوص معافیت کفالت خاله توضیحی در دفترچه خدمت سربازی ذکر  و عنوان نشده است.

کـفالت چیست؟؟  کـفالت آن است که انسان متعهد شود که هر وقت طلبکار بدهکار را خواست به دست او بدهد و به کسى که اینطور متعهدمى شود کفیل می گویند.

شرایط معافیت کفالت خاله: کـفالت در صورتى صحیح است که کفیل به هر لفظى اگرچه عربى نباشد یا به عـمـلـى بـه طـلـبکار بفهماند که من متعهدم هر وقت بدهکار خودرا بخواهى, به دست تو بدهم و طلبکار هم قبول نماید. کفیل باید مکلف و عاقل باشد و او را در کـفالت مجبور نکرده باشند و بتواند کسى را که کفیل او شده حاضر نماید.

اولین شرط آنکه یک جوان و سرباز  بتواند از معافیت کفالت بهره مند شود این است که باید سن قانونی او به 18 سال رسیده باشد و 18 سال را تمام کند. شرط دوم این  موضوع نیز می باشد  که این شخص هرگز نباید دارای غیبت باشد و اگر سن قانونی اش به 18 سال برسد و اگر در حال تحصیل باشد که مشکلی نخواهد بود زیرا از معافیت تحصیلی استفاده می کند ولی اگر در حال تحصیل نبود باید خودش را به نظام وظیفه معرفی کند و سپس برای گرفتن کفالت سربازی اقدام نماید. رکن اصلی این است که بدانید کفالت سربازی چه انواعی دارد و شامل چه افرادی می باشد.


مدارک لازم جهت گرفتن معافیت کفالت پدر

د ادامه میپردازیم و توضیح بدهیم معافیت و شرایط گرفتن کفالت پدر نیر چگونه می باشد

مدارک لازم جهت گرفتن معافیت کفالت پدر چند  مورد می باشد که این موارد به صورت زیر می باشد:

1- تصوير شناسنامه پدر .
2- تصويرشناسنامه مادر .
3-تصويرشناسنامه برادران وخواهران مشمول ( (درصورتي كه هريك ازآنان فو ت كرده باشندبرگ فوت آنان)).
4-عكس پدرمشمول كه توسط كلانتري ياپاسگاه ژاندارمري محل اقامت گواهي شده باشد .
5-تصوير شناسنامه همسر ياهمسران ديگر پدرمشمول.


سامانه صدای مشاور

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی