کد خبر : 14210

جذب سرباز امریه در جهاد دانشگاهی علم و صنعت

در این مقاله و عنوان قصد داریم توضیح دهیم برای آن دسته از مشولان و افرادی که به سن قانونی خدمت سربازی رسیده اند و یا عده ای از مشولان هم دارای چنین شرایطی هستند که یا در حال درس خواندن و یا درس خواندن آنها در مقاطع مختلف تحصیلی تمام شده است و به دنبال راه و راهکارهایی هستند تا یا از خدمت سربازی خود کم کنند و یا معاف شوند و در آخر اگر به خدمت سربازی رفتن از شرایط گرفتن امریه سربازی در ارگانها یا جهاد های دانشگاهی مانند دانشگاه علم صعنت نیز استفاده کنند که در ادامه مطالب توضیح خواهیم داد که گرفتن  امریه سربازی برای فرد مشمول چه مزایا و معایبی را به همراه خواهد داشت. و همچنین جذب سرباز امریه در جهاد دانشگاهی علم و صنعت در تیر ماه چگونه میباشد.

امریه چیست؟ امریه در واقع همان خدمت سربازی می باشد اما با این تفاوت که مشمولان به جای خدمت در پادگان ها  و  در سازمان های دولتی کشور که امریه می پذیرند خدمت می نمایند.

امریه سربازی یکی از بهترین روش های انجام خدمت سربازی برای دارندگان مدرک تحصیلی است. بسیاری از مشمولان خدمت سربازی تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را تحت عنوان سرباز امریه سپری کنند. در واقع امریه سربازی به نوعی گذراندن خدمت سربازی را آسان تر می کند.

مراحل گرفتن امریه سربازی چیست؟

1- حداقل باید 2 الی سه ماه پیش از تاریخ اعزام برای امریه اقدام کنید
2- نباید در خدمت غیبت داشته باشید
3- در برخی از سازمان ها کسری خدمت پذیرفته نیست (بیش از 3 ماه) ولی بعضیی ها می پذیرند.
4- انتخاب محلی خدمت با سازمان مربوطه است  مگر این که از محل مورد نیا ز خود نامه ای مبنی بر نیاز آنها به سازمان ارائه دهید در غیر این صورت انتقال بعدی بسیار مشکل است
5- مدت زمان امریه جزو سوابق استخدامی شما محسوب می شود
6- امکان انصراف از امریه بعد از پذیرفته شدن آن وجود ندارد
7- حقوق پرداختی به کارمندان امریه حقوق سربازی است شاید کمی هم بیشتر
8- امریه شدن در یک سازمان تعهدی به استخدام آینده شما در آن ایجاد نمی کند ولی آن را تسهیل خواهد کرد
9- اعتبار دانشگاه و محل تحصیل از نظر آزاد یا سراسری بودن تفاوتی در پذیرش امریه ندارد
10- ساعات کاری در محل امریه مثل ساعت کاری برای سایر کارمندان آن اداره است.

آگهی جذب سرباز امریه در جهاد دانشگاهی علم و صنعت

 جهاد دانشگاهی علم و صنعت در نظر دارد جهت تأمین نیروی انسانی متخصص خود و همچنین  برای گروه پژوهشی سنجش و پردازش و کنترل از میان دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ‌ارشد رشته‌ی مهندسی برق یا علاقه‌مندان به فعالیت در زمینه‌ی پژوهشی این گروه و  امریه سربازی جذب کند.

بخشی از شرایط به شرح زیر میباشد:

استان مورد نیاز: #تهران
مدرک تحصیلی مورد نیاز: #کارشناسی ارشد
رشته تحصیلی مورد نیاز: مهندس برق
جنسیت مورد نیاز: آقا

مزایای و معایب  امریه سربازی

اگر قرار باشد  مزایا و معایب امریه سربازی را با خدمت سربازی معمولی مورد مقایسه قرار دهیم می توان گفت یکی از مزایای امریه سربازی این است که افراد در این حالت مانند یک کارمند معمولی بوده و شیوه لباس پوشیدن و نیز ساعات رفت و آمد نیز همانند یک کارمند خواهند بود و بسیاری از مشکلات و سختی ها و نیز مسئولیت های یک سرباز معمولی را نخواهند داشت. علاوه بر این مزایا و  امتیازهای دیگری نیز در امریه سربازی وجود دارد که در حین استخدام و نیز در بسیاری از موارد می تواند به کار آید.

از جمله معایب امریه سربازی مدت زمان امریه سربازی در طول خدمت می باشد چرا که در برخی از موارد مدت زمان امریه سربازی دو سال کامل بوده و از این رو نسبت به خدمت سربازی معمولی دیرتر به اتمام می رسد.

عیب دیگری که در امریه سربازی وجود دارد این است که یکی از شرایط دریافت امریه سربازی، عدم وجود غیبت در دفترچه خدمت می باشد در صورتی که افراد غیبت داشته باشند در این صورت شرط دریافت امریه سربازی را نقض می کنند.

از معایب دیگر دریافت امریه سربازی عدم غیبت در حین حضور حتی به دلیل ادامه تحصیل می باشد.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی