جهت مشاوره در زمینه اعمال سهمیه در کنکور سراسری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 48025

چرا سهمیه کنکورم تایید نشده؟ (کنکور ۱۴۰۲) + راه حل

چرا سهمیه کنکورم تایید نشده

چرا سهمیه کنکورم تایید نشده، چرا سهمیه من در کنکور 1402 اعمال نشده است؟  اگر شما هم با این مشکل روبرو شده اید، مطالعه این خبر مناسب شماست در ادامه علت اینکه چرا سهمیه کنکور تایید نشده و راه حل برای گرفتن تایید کنکور را شرح داده ایم:


چرا سهمیه کنکورم تایید نشده؟ 

بعضی از داوطلبان کنکور سراسری که واجد شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگری هستند، با این مشکل روبرو شده اند و که سهمیه کنکورشان تایید نشده است و می پرسند که چرا سهمیه کنکورم تایید نشده؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که :

این گروه از داوطلبان باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری که در بهمن ماه انجام شده است. سهمیه کنکور داوطلبانی تایید می شود که سهمیه کنکور خود را به تایید ارگان مربوط رسانده و کد پیگیری دریافت کرده اند و این کد را در فرم ثبت نام کنکور درج کرده اند. اگر این اقدامات را انجام نداده اید، سهمیه کنکور شما تایید نشده است. در ادامه مطالب تکمیلی در خصوص شرایط تایید سهمیه کنکور را می خوانید:

چرا سهمیه کنکورم تایید نشده

راه حل تایید نشدن سهمیه کنکور 1402

اگر سهمیه کنکور شما اعمال نشده است، نگران نباشید راه حل تایید نشدن سهمیه کنکور این است که برای ارسال درخواست تایید سهمیه اقدام کنید. برای اینکار به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  مراجعه کنید و درخواستی مبنی بر عدم اعمال سهمیه برای سازمان سنجش ارسال کنید تا مورد بررسی قرار بگیرد.

برای ارسال فوری درخواست تایید سهمیه می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613 تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاور تلفنی درخواست شما را برای تایید سهمیه به سازمان سنجش ارسال می کنند. می توانید نتیجه ارسال درخواست را نیز به صورت تلفنی پیگیری کنید.

شرایط درخواست تایید سهمیه کنکور 1402

داوطلبانی که می پرسند چرا سهمیه کنکور من اعمال نشده است، لازم است شرایط درخواست تایید سهمیه کنکور 1402 را بدانند و برای اعلام درخواست بررسی مجدد سهمیه کنکور با سازمان سنجش مکاتبه کنند. مراحل درخواست برای کسانی که سهمیه کنکور شان اعمال نشده به شرح زیر است:

داوطلب واجد شرایط استفاده از سهمیه های کنکور، برای دریافت تاییدیه سهمیه، به ارگان مربوطه مراجعه کند، بعد از تایید ارگان مربوطه یک کد پیگیری برای ثبت درخواست به سازمان سنجش برای اعمال در کنکور دریافت کند.

جالب است بدانید که بسیاری از داوطلبان بعد از دریافت کارنامه اولیه کنکور و پیش از انتخاب رشته تازه متوجه می شوند که سهمیه کنکور آنها اعمال نشده است و می پرسند چرا سهمیه کنکور من اعمال نشده است؟! و تازه بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور برای دریافت کد سهمیه کنکور اقدام می کنند. بنابراین اگر سهمیه کنکور شما تایید نشده است، نگران نباشید و خونسردی خود را حفظ کنید.

برای دریافت تایید سهمیه کنکور به دو روش زیر اقدام نمایید:

1- به ارگان مربوطه مراجعه کرده فرم تایید سهمیه دریافت کنید

2- ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش

ارگان های تایید کننده سهمیه کنکور کدامند؟

برای دریافت کد سهمیه کنکور به چه ارگانی مراجعه کنم؟ ارگان های مربوطه برای تایید سهمیه های کنکور سراسری شامل موارد زیر هستند:

  1. بنیاد شهید
  2. امور ایثارگران
  3. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  4. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی

داوطلبان باید با مراجعه به ارگان مربوط برای تایید سهمیه کنکور اقدام کنند و فرم تایید سهمیه را دریافت و تکمیل نمایند. پس از تایید شدن سهمیه توسط آن ارگان یا سازمان، داوطلب می تواند فرم را به سایت سازمان سنجش ارسال کند.

ارگان / سازمان داوطلبان مشمول سهمیه
نیروهای مسلح (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) رزمنده کادر و سرباز وظیفه ناجا و همسر و فرزندان آنها
نیروهای مسلح (ستاد کل نیروهای مسلح) رزمنده کادر و سرباز وظیفه و همسر و فرزندان آنها
وزارت جهاد کشاورزی رزمنده جهادگر و همسر و فرزندان آنها
نیرو های مسلح (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) رزمنده کادر و سرباز وظیفه ودجا و همسر و فرزندان آنها
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (رزمنده داوطلب بسیجی) رزمنده داوطلب بسیجی و همسر و فرزندان آنها
نیروهای مسلح (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، کادر و سرباز وظیفه) رزمنده کادر و سرباز وظیفه و همسر و فرزندان آنها
نیروهای مسلح (ارتش جمهوری اسلامی ایران) رزمنده کادر و سرباز وظیفه آجا و همسر و فرزندان آنها
بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان و همسر و فرزندان آنها ، آزادگان و همسر و فرزندان آنها ، فرزند و همسر شهدا و مفقودالاثرها

اگر نمی دانید برای دریافت کد سهمیه کنکور باید به چه ارگانی مراجعه کنید، برای کسب راهنمایی از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613 تماس بگیرید. کارشناسان این سامانه مشاوره تحصیلی کنکور، پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان هستند.

بعد از دریافت کد سهمیه مورد نظر، سهمیه کنکور شما در انتخاب رشته کنکور سراسری اعمال خواهد شد. 

با توجه به تاثیر چشمگیری که سهمیه کنکور به ویژه سهمیه رزمندگان و ایثارگری در افزایش احتمال قبولی در رشته و دانشگاه های برتر دارد، نباید به راحتی قید سهمیه کنکور را بزنید، پیشنهاد می کنیم حتما پیگیر استفاده از سهمیه کنکور خود باشید تا زمانی که سهمیه کنکورتان اعمال شود. 

لازم است قبل از پایان یافتن مهلت انتخاب رشته برای اعمال سهمیه کنکور اقدام کنید در غیر این صورت سهمیه کنکور شما اعمال نمی شود. 

آخرین مهلت اعمال سهمیه در کنکور سراسری 1402

آخرین مهلت اعمال سهمیه در کنکور سراسری 1402 حداکثر یک هفته بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور است. اگر فرم تایید شده سهمیه در این مهلت یک هفته ای به سازمان سنجش ارسال شود، سهمیه برای داوطلب اعمال خواهد شد. اگر بعد از این مهلت ارسال شود، سهمیه درخواستی داوطلب تایید نخواهد شد و با سهمیه آزاد گزینش می شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه اعمال سهمیه در کنکور سراسری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی