جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه بسیج فعال در کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 66913

سهمیه بسیج فعال در کنکور چند درصد است؟

سهمیه بسیج فعال در کنکوراگر می خواهید بدانید سهمیه بسیج فعال در کنکور چند درصد است و تاثیر کارت بسیج در کنکور 1403 چه اهمیتی دارد، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا از جزئیات کامل تاثیر سهمیه بسیج فعال در کنکور امسال مطلع شوید.



سهمیه بسیج فعال در کنکور ۱۴۰۳

سهمیه بسیج فعال در کنکور از سهمیه های موثر در کنکور ۱۴۰۳ است که تاثیر آن فقط برای قبولی در کدرشته محل های دانشگاه آزاد اعمال می شود. یعنی در قبولی کد رشته محل های دانشگاه های دولتی، دوره های روزانه ، شبانه و یا نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیر انتفاعی هیچ تاثیری ندارد.

البته لازم به ذکر است که آخرین مرتبه ای که سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اعمال شد، سال 97 بود و این سهمیه در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور درج شده بود. از آن زمان تاکنون هنوز خبری از تاثیر سهمیه بسیج فعال درکنکور دانشگاه آزاد نشده است ولی احتمال دارد این سهمیه دوباره اعمال شود. در ادامه جزئیات مربوط به سهمیه بسیج فعال را که در دفترچه ثبت نام کنکور درج شده است را شرح داده ایم:



بیشتر بدانید: انواع سهمیه های کنکور سراسری 



شرایط استفاده از سهمیه بسیج فعال در کنکور

اگر قصد دارید در انتخاب رشته دانشگه آزاد شرکت کنید، احتمال دارد تاثیر کارت بسیج در کنکور و سهمیه بسیج فعال در کنکور 1403 اعمال شود. به این ترتیب دارندگان سهمیه بسیج می توانند از این سهمیه برای افزایش شانس قبولی خود در کنکور استفاده کنند. تاثیر نهایی سهمیه بسیج برای داوطلبان کنکور، در زمان انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور مشخص می شود.

میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

آخرین بار که سهمیه بسیج در کنکور اعمال شد، میزان تاثیر سهمیه بسیج فعال برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به شرح زیر اعمال شد. شرایط استفاده از این سهمیه برای داوطلبان به داشتن عضویت یک ساله در بسیج فعال و حداقل 100 امتیاز برای مجاز شدن به استفاده از این سهمیه بود. نحوه کسب امتیازات بسیج فعال شامل موارد زیر است :

  • به ازای هر ماه عضویت عادی : 1 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت فعال : 2.5 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه : 3.5 امتیاز
  • به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه : 4 امتیاز


نحوه دریافت کد 12 رقمی سهمیه بسیج فعال برای کنکور آزاد

داوطلبانی که دارای کارت بسیج فعال هستند می توانند برای اعمال تاثیر کارت بسیج در کنکور اقدام کنند. البته در صورتی که این سهمیه در دفترچه راهنمای کنکور درج شود. در انی حالت نحوه دریافت کد 12 رقمی سهمیه بسیج فعال برای کنکور دانشگاه آزاد به این صورت است که لازم است داوطب برای دریافت گواهی عضویت فعال در بسیج به حوزه مقاومت بسیج شهر خود مراجعه کنند. پس از دریافت گواهی داوطلبان باید به سپاه پاسداران منطقه محل سکونت خود مراجعه کرده و تایید نهایی کد 12 رقمی سهمیه بسیج خود را دریافت نماید.

لازم به ذکر است که فقط داوطلبانی می توانند از سهمیه بسیج فعال بهره مند شوند که حتما کد 12 رقمی دریافت کنند و در صورتی می توانند کد دریافت کنند که فعالیت مستمر در بسیج داشته باشند و ارتباط خود را قطع نکنند. افرادی که دارای سهمیه بسیج عادی هستند، می توانند در دوره های تکمیلی بسیج مستضعفان شرکت کرذه و برای دریافت کارت به عضویت فعال بسیج درآیند.

تعداد دفعات مجاز برای استفاده از سهمیه بسیج در کنکور، فقط یک باراست .

داوطلبانی که سهمیه بسیج دارند، نسبت به سایر داوطلبان 10 درصد شانس قبولی بیشتری در کد رشته محل های مقطع کاردانی و کارشناسی و 5 درصد شانس قبولی بیشتر در مقاطع بالاتر خواهند داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع هرگونه سوال و ابهام در زمینه سهمیه بسیج فعال در کنکور و سایر سهمیه های موثر در کنکور سراسری و آزاد می توانید با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

4.6/5 - (9 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه بسیج فعال در کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی