کد خبر : 5952

معافیت تحصیلی دانش آموزان مقیم خارج از کشور

در این عنوان و مقاله هدفمان توضیح در مورد معافیت تحصیلی دانش آموزان مقیم خارج از کشور  را ارائه دهیم.


مطالب سایت ما رادنبال کنید…


دانش آموزان  ایرانی های مقیم خارج از کشور و  چنان چه هنگام ورود به سن مشمولیت در مدارس ایرانی آن کشور یا مدارس خارجی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش به تحصیل اشتغال داشته باشند حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از ورود به سن مشمولیت ((اتمام 18 سالگی)) باید با مراجعه به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوط نسبت به اخذ معافیت تحصیلی خارج از کشور اقدام کرده و تا 20 سالگی مجاز به تحصیل در مقطع متوسطه می‌باشند. مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که با دارا بودن معافیت دانش‌آموزی خارج از کشور از مقطع متوسطه فارغ‌التحصیل شده‌اند در صورت پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم یا بهداشت مشروط بر این که بیش از یک سال از تاریخ فراغت از تحصیل آنها  نگذشته باشد با مراجعه به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام می‌کنند. به این نکته هم حتماً دقت داشته باشید که فارغ‌التحصیلان مقطع متوسطه داخل کشور مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور قبل از اخذ مدرک کارشناسی داخل کشور نمی‌باشند. در صورت عدم اتمام تحصیل مشمولان در سنوات مجاز، با موافقت وزارت علوم یا بهداشت و  سنوات تحصیلی دانشجویان خارج از کشور تا دو ترم افزایش می‌یابد ولی مشمول تا پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم از خدمت و  مجاز به ادامه تحصیل نخواهد بود.

فرزندان ایرانیان مقیم خارج از کشور و فقط چنانچه هنگام ورود به سن مشمولیت در مدارس ایرانی آن کشور یا مدارس خارجی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش به تحصیل اشتغال داشته باشند حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از ورود به سن مشمولیت می بایست با مراجعه به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوط نسبت به اخذ معافیت تحصیلی خارج از کشور اقدام نموده و تا 20 سالگی مجاز به تحصیل در مقطع متوسطه می باشند.


نکته: فرزندان ایرانیان مقیم خارج از کشور ، فقط چنانچه هنگام ورود به سن مشمولیت در مدارس ایرانی آن کشور یا مدارس خارجی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش به تحصیل اشتغال داشته باشند حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از ورود به سن مشمولیت می بایست با مراجعه به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوط نسبت به اخذ معافیت تحصیلی خارج از کشور اقدام نموده و تا 20 سالگی مجاز به تحصیل در مقطع متوسطه می باشند.


ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مقطع متوسطه خارج از کشور در دانشگاه ها

مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که با دارا بودن معافیت دانش آموزی خارج از کشور از مقطع متوسطه فارغ التحصیل گردیده اند در صورت پذیرفته شدن در یکی از دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت مشروط بر آن که بیش از یک سال از تاریخ فراغت از تحصیل آنان نگذشته باشد با مراجعه به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوط نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام می نمایند.


نکته: فارغ التحصیلان مقطع متوسطه داخل کشور مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور قبل از اخذ مدرک کارشناسی داخل کشور نمی باشند.



سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی