جهت مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی ایرانیان مشمول خدمت در خارج از کشور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 75063

اعزام به خدمت مشمولان غایب خارج از کشور در سال 1403

اعزام به خدمت مشمولان غایب خارج از کشور

تکلیف اعزام به خدمت مشمولان غایب خارج از کشور، مشخص شد. ارزشیابی مدرک تحصیلی مشمولین وظیفه غایب و کسانی که بدون دریافت معافیت تحصیلی از کشور خارج شده اند ممنوع بوده و دانشجویان غایب مقیم خارج از کشور لازم است بعد از اتمام تحصیل به کشور بازگردند. این مشمولان با آخرین مدرک تحصیلی مورد تأیید قبل از ورود به غیبت، به خدمت مقدس سربازی اعزام می شوند.


شرایط اعزام به خدمت مشمولان غایب خارج از کشور

شرایط اعزام به خدمت مشمولان غایب خارج از کشور، به نقل از سازمان امور دانشجویان اعلام شد. شرط ارزشیابی مدرک تحصیلی مشمولین وظیفه غایب و کسانی که بدون دریافت معافیت تحصیلی از کشور خارج شده‌اند، از سوی سازمان وظیفه عمومی فراجا به شرح زیر است:

براساس ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی فراجا، به استناد ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی قانون خدمات وظیفه عمومی، ارزشیابی مدرک تحصیلی مشمولین وظیفه غایب و کسانی که بدون دریافت معافیت تحصیلی از کشور خارج شده‌ اند ممنوع است. بنابراین ضروری است، دانشجویان غایب مقیم خارج از کشور که پس از اتمام تحصیل به کشور مراجعه می‌نمایند با آخرین مدرک تحصیلی مورد تأیید قبل از ورود به غیبت، به خدمت سربازی اعزام شوند.



بیشتر بدانید: مدت خدمت سربازی در سال، چند ماه است




شرایط عمومی سربازی ایرانیان خارج از کشور 

موضوع سربازی برای بسیاری از آقایان ایرانی موضوعی پر چالش و مبهم است. به طور مثال نمی دانند که آیا بدون کارت پایان خدمت می توانند مهاجرت کنند و یا اگر در خارج از ایران هستند نمی دانند وضعیت خدمت آنها در صورت مشمول بودن چگونه است؟ آیا می توانند سربازی خود را بخرند؟ هزینه خرید سربازی برای ایرانیان خارج از کشور چقدر است؟ و اینکه چه مدت می توان بدون کارت پایان خدمت، خارج از کشور ماند؟


1- وضعیت تردد مشمولین غایب به داخل ایران: کلیه مشمولین ایرانی مقیم خارج ازکشور که حداقل به مدت 3 سال، خارج از کشور اقامت داشته اند، امکان دریافت مهر خروج مشمولین تا پایان سال ۱۴۰۵ را دارند. افرادی که دارای مهر خروج مشمولین هستند، می توانند هر سال ۲ بار در مجموع حداکثر ۳ ماه در کشور ایران اقامت داشته باشند.

2- شرایط معافیت از سربازی ایرانیان خارج از کشور : لازم است کشور محل اقامت به تایید سفارت و همچنین سازمان نظام وظیفه برسد. سربازان فراری که خارج از کشور زندگی می کنند نمی توانند برای معافیت اقدام کنند مگر اینکه مطابق قوانین سازمان نظام وظیفه عمل نمایند. از اصلی ترین شرایط برای دریافت معافیت از خدمت این است که فرد مشمول حداقل ۲ سال در خارج از کشور سکونت داشته باشد. مدارک لازم برای دریافت معافیت از خدمت برای ایرانیان خارج از کشور شامل موارد زیر است:

  1.  ارائه اسناد مثبت سکونت در خارج از کشور
  2. وکالت نامه وکیل /درصورتیکه وکیل به امور شما رسیدگی کند
  3.  اصل و کپی پاسپورت
  4.  ۳ قطعه عکس پرسنلی
  5. کپی شناسنامه و کارت ملی

مدارک مذکور را لازم است به سفارت یا دفاتر کنسولی کشور محل اقامت خود تحویل دهید تا بعد از تایید، به سازمان نظام وظیفه ارسال شود.

3- شرایط گرفتن معافیت دائم برای مشمولان غایب خارج از کشور: مشمولان خارج از کشور با رعایت شرایط زیر علاوه بر معافیت پزشکی از طریق کفالت نیز می توانند معافیت دائم بگیرند:

  • پدر فرد بالای ۷۵ سال بوده یا مادر وی همسری نداشته باشد.
  • داشتن خواهر و برادر معلول بی سرپرست
  • خواهد مجرد فاقد سرپرست و پدر

** توجه داشته باشیند که استفاده از معافیت های تحصیلی، پزشکی، کفالت و… برای افرادی که سرباز فراری هستند قابل استفاده نیست. اما مشمولان غایب خارج از کشور، با یک شرط می توانند از معافیت استفاده کنند.  مشمولان غایب و فراری نظام وظیفه اگر مطابق قوانین و در چهارچوب قوانین سازمان نظام وظیفه عمل کنند می توانند از معافیت پزشکی و کفالت و تحصیلی استفاده نمایند.



بیشتر بدانید: استعلام سربازی با کد ملی




مشاوره تلفنی برای اعزام به خدمت مشمولان غایب خارج از کشور

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی ایرانیان مشمول خدمت در خارج از کشور می توانید با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. تماس بدون شماره گیری کد با تلفن ثابت از سراسر کشور امکانپذیر است.


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی ایرانیان مشمول خدمت در خارج از کشور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی