کد خبر : 4671

چگونه امریه سرباز  معلم بگیریم

در این مقاله و عنوان فصد داریم توضیح دهیم در مورد سرباز معلم و همچنین شرایط پذیرش سربازان در آموزش و پرورش نیز چگونه می باشد.


مطالب سایت ما را دنیال کنید…


سرباز معلم 1401-1402: شرایط سرباز معلم شدن یکی از شرایطی نیز   می باشد که در ساختار خدمت وظیفه عمومی کشور  نیز قرار  دارد و علی رغم همه انتقاد های وارد شده بر طرح سرباز معلم به دنبال استفاده مفید و کاربردی از تحصیلات علمی و یا دانشگاهی فرد ایجاد شده است. از گذشته تا به امروز وزارت آموزش و پرورش با مشکل کمبود نیروی انسانی و مجرب کاربلد  به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده مانند روستا و دهستان ها تصمیم بر این کار  گرفته شده است.

همچنین برای آن دسته از  سربازان و مشمولان  که دارای شرایط تدریس  نیز می باشند برای پر کردن این مشکل کمبود نیرو انسانی در وزارت آموزش و پرورش استفاده شود در قالب طرحی به نام سرباز معلم نیز وجود دارد.

امریه آموزش و پرورش یکی از روش های گذراندن خدمت سربازی برای مشمولان  در ایران نیز  می باشد. سرباز معلم به دلیل شانس بیشتر پذیرش در میان انواع امریه های سربازی بیشتر  نیز طرفدار دارد.

طرح سرباز معلم یکی از زیر مجموعه‌ های روش های گذراندن سربازی به شکل امریه یا همان سرباز امریه  نیز می باشد.


چگونه امریه سرباز  معلم بگیریم 1


چگونه امریه سرباز  معلم بگیریم  99 – 1400

طبق روال هر ساله معمولا در فصل زمستان از اواخر دی ماه تا اوایل بهمن ماه بخشنامه ی جذب نیرو از طریق سازمان وظیفه ی عمومی به مراکز اداره آموزش و پرورش مناطق مختلف کشور ابلاغ می شود و  در این بخشنامه چند موضوع مشخص شده است که به شرح زیر نیز می باشد:

زمان شروع و اتمام ثبت نام از متقاضان دریافت امریه

سهمیه رشته های مختلف به تفکیک شهر و استان محل زندگی

تعداد نفرات در هر سهمیه

جدول امتیاز بندی برای تعیین نفرات واجد شرایط


نکات قابل توجه و مهم:

شما باید ابتدا دفترچه ی خدمت خود را  پست کنید  و همچنین باید   منتظر باشید تا برگ سبز شما که حاوی تاریخ اعزام هست به  دستتان برسد و بعد از آن درخواست  برای ثبت نام امریه  نیز اقدام کنید.

یکی از اولین شرایط برای ثبت نام این است  که تاریخ اعزام شما بین اول فروردین تا 30 شهریور ماه نیز  باشد. وگرنه واجد شرایط  این طرح نمی باشند کسانی که تاریخ اعزام آنها  خارج از این محدوده ی زمانی  باشد  می توانند  با مراجعه به حوزه ی نظام وظیفه ی استان  درخواست کنند  که تاریخ اعزام آنها در این محدوده قرار بگیرد.

مدت خدمت برای کسانی که پذیرفته شده باشند  برابر 24  ماه تمام خواهد بود و هیچ گونه کسری خدمتی برای این امریه لحاظ نمی شود  (مثلا کسری خدمت بسیجی فعال و غیره )

حقوق ماهیانه پذیرفته شدگان نسبت به افراد معمولی بیشتر می باشد  مثلا برای افراد مجرد ورودی 87  ماهی 120  هزار تومان است  که از طرف وزارت آموزش و پرورش پرداخت می شود.

اعزام افراد پذیرفته شده معمولا در تاریخ یکم تیرماه هر سال نیز می باشد  و کسانی که تاریخ اعزام آنها  قبل از این تاریخ باشد  ممکن است که  برگه ی غیبت برای آنها صادر شود اما در روز مراجعه به پادگان این مشکل رفع خواهد شد. افرادی هم که تاریخ اعزام آنها   بعداز تیرماه باشد  در یکم تیر اعزام خواهند شد  و مشکل آنها  هم بعدا رفع  خواهد شد.

بعد از ثبت نام و تشکیل پرونده کارمندان  در قسمت کارگزینی اداره ی آموزش و پرورش مربوطه بر طبق جدول امتیاز بندی به افرادی که ثبت نام کردن امتیاز تعلق خواهد گرفت  و از بین آنها و کسانی که امتیاز بیشتری را دارند  به مرحله ی بعد راه پیدا می کنند  که همون مرحله ی گزینش و مصاحبه حضوری و تحقیقات محلی  نیز نامحسوس هست.


مدارک و شرایط لازم جهت تشکیل پرونده ثبت نام  امریه سرباز معلم:

  • مدرک تحصیلی قابل پذیرش مطابق با بخشنامه وزارتی نیز خواهد بود.
  • رشته تحصیلی مطابق با طرح طبقه بندی مشاغل (رشته های مرتبط با آموزش و پرورش) می باشد.
    در زمان ثبت نام برگه اعزام به خدمت به تاریخ ((99/4/1)) یا ((99/6/1))  قابل پذیرش و قبول  خواهد بود که قبلا توسط  دفاتر پلیس 10+ اقدام و صادر شده باشد.
  • کسر خدمت به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مدت خدمت 24 ماه کامل می‌باشد.
  • داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی، روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.
  • ثبت نام از مشمولین دارای غیبت در برگه اعزام ممنوع است.
  • محل خدمت در مدارس شهرستان‌ها و مناطق محروم استان ها خواهد بود.
  • محل اسکان و ایاب و ذهاب به عهده خود سرباز معلم می باشد.
  • پذیرفته شدگان نهایی پس از ثبت نام متقاضیان با توجه به امتیازات مکتسبه و تایید صلاحیت عمومی(گزینش) اعلام و افرادی که در این مرحله پذیرفته نشوند با توجه به دریافت برگه آماده به خدمت بصورت سرباز عادی اعزام خواهند شد.⁦
  • ثبت نام اولیه هیچگونه تعهدی برای پذیرش سرباز معلم ایجاد نمی کند.
  • پذیرش به عنوان سرباز معلمی هیچگونه حق استخدام برای افراد ایجاد نخواهد کرد.



چگونه امریه سرباز  معلم بگیریم 2



بیشتر بدانید:

استعلام سربازی با کد ملی

مدت خدمت سربازی در سال 1401 چند ماه است

ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی 


.



3/5 - (1 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی