کد خبر : 13840

کفایت از آموزش چیست و چه شرایطی دارد

در این مقاله و عنوان قصد داریم بپردازیم و توضیح دهیم برای آن دسته از مشولانی که برای آنها سوال میباشد که کفایت از آموزش چیست و به طور کلی این کفایت چه مزایا و معایبی برای آنها به همراه خواهد داشت. و همچنین ارائه میدهیم که یکی از ارگان های خدمت سربازی برای مشمولان کدام ارگان است. امریه سازمان سپاه چگونه میباشد؟ خدمت سربازی در ارگان سپاه بهتر میباشد یا بقیه دیگر ارگانها؟  که در ادامه مطالب به همه آنها خواهیم پرداخت.

خدمت سربازی طی چندین سال‌ها دچار تغییرات و دگرگونی های  بسیاری  زیادی شده است. لذا همواره سازمان نظام وظیفه جهت آشنایی جوانان با قوانین اقدام به انتشار دفترچه خدمت سربازی می‌کند که مشمولان با مطالعه دقیق قوانین از کم و کیف خدمت سربازی آگاه شوند. بسیاری از مشمولان به دنبال راه‌هایی برای ساده‌تر شدن مراحل خدمت خود یا معافیت‌ها می‌باشند.

کفایت از آموزش چیست؟

یکی از ارگان‌هایی که سربازان و مشولان میتواند  در آن جا خدمت می‌کنند   سازمان نیز سپاه می‌باشد. اگر از کسانی که به خدمت  سربازی باشند سوال کنید که برای خدمت  بین ارتش و سپاه و نیروی انتظامی کدامیک برای خدمت مناسب تر از بقیه می‌باشد  قریب به اتفاق همه پاسخ خواهند داد سخت گیری سپاه نسبت به بقیه ارگان ها کمتر است. برای گذراندن دوره سربازی در سپاه شرایط خاصی لازم است که در ادامه این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

دوره تکمیلی یا کفایت از آموزش

کفایت از آموزش چیست: به باور بسیاری از مشمولان خدمت، سخت‌ترین بخش خدمت همان دوره 45 روزه آموزشی می‌باشد و پس از آن سربازان کمتر دچار سختی خواهند شد. در این جا مسیری به شما پیشنهاد داده می‌شود که بتوانید به راحتی از این دوره سخت آموزشی خلاصی پیدا کنید. دوره تکمیلی یا کارت سبز پیشنهاد ما به شماست. دوره تکمیلی شامل یک دوره 30 روزه است که شما حدود 4 الی 5 ساعت از وقت خود را صرف کلاس های آموزشی می‌کنید و بسیاری از سختی‌های دوره آموزشی مثل دور بودن از محل زندگی یا قوانین سفت و سخت و حتی کوتاه کردن موها که در آموزشی اجباری می‌باشد(بود) در این دوره اجباری نیست. از این دوره شما می‌توانید به جای دوره آموزشی استفاده کنید و سپس در سپاه، باقی خدمت ضرورت خود را انجام دهید.

از نکات مثبت این طرح این است که لازم نیست شما حتما این دوره را چند ماه مانده به اعزام طی کنید. شما می‌توانید در حین تحصیل و یا در تعطیلات تابستان چند سال قبل از اعزام در این دوره شرکت کنید. برنامه اجرا شده به این صورت است که شما از شنبه تا پنج شنبه‌ها 4 ساعت سر کلاس می روید و جمعه‌ها از صبح تا غروب برای تیراندازی به میدان تیر می‌روید. در پایان دوره نیز 3 الی 5 روز به اردو می‌روید. البته این اردو تفریحی و سیاحتی نیست! و در بیابان برگزار می‌شود. باید خاطر نشان کرد که پس از پایان این دوره شما قبل و بعد از مشخص شدن تاریخ اعزام یک دوره 15 روزه آموزش نظامی نیز خواهید رفت.

در واقع مجموعاً 45 روز آموزش تکمیلی بسیج را خواهید گذارند که موجب می‌گردد  در شروع دوره سربازی خود صرفاً 15 روز آموزش در پادگان‌های استانی سپاه در پیش داشته باشید.


برای شرکت در دوره تکمیلی چه مراحلی باید طی کنیم؟؟

کفایت از آموزش چیست: برای گذراندن این دوره شما ابتدا باید با حضور در پایگاه مقاومت بسیج محله یا هر جای دیگر نسبت به دریافت کارت بسیج عادی اقدام کنید. سپس با فعالیت در بسیج کارت فعال خود را دریافت کنید. برای گذراندن این دوره داشتن کارت بسیج فعال الزامی می‌باشد. برای اطلاع از زمان برگزاری دوره تکمیلی باید به حوزه مقاومت بسیج منطقه خود رفته و از زمان برگزاری و شرایط ثبت نام سؤال کنید.

در این جا باید این نکته را مدنظر داشته باشید که در صورتی که به هر نحوی نتوانید در سپاه پذیرش شوید و مثلا ارگان خدمت شما نیروی انتظامی و یا ارتش باشد دیگر گذراندن این دوره برای شما دردی را دوا نمی‌کند و شما باید دوره آموزشی را بگذرانید. یعنی گذراندن این دوره صرفاً برای پذیرش در سپاه بوده و در ارگان‌های دیگر به عنوان جایگزین دوره آموزشی مورد قبول نخواهد بود. ولی به ازای 45 روز دوره تکمیلی به شما کسری تعلق خواهد گرفت.

برای پذیرش در سپاه شما می‌توانید پس از پست کردن دفترچه و دریافت برگه سبز و مشخص شدن زمان اعزام خود به ارگان‌های استانی سپاه که در نزدیکی محل سکونت شما می‌باشند مراجعه کنید و از آن ها بپرسید که پذیرش دارند یا خیر. همین جا باید اشاره کرد که از نکات مثبت این نوع خدمت رفتن این است که شما محلی که باید خدمت سربازی را انجام دهید.

مدارک لازم جهت پذیرش در ارگان‌های سپاه

مدارک لازم جهت پذیرش در ارگان‌های سپاه به شرح و صورت  زیر می‌باشد:

• اصل و کپی برگ سبز
• کپی شناسنامه و کارت ملی
• اصل و کپی کارت بسیج فعال یا عادی(البته بهتره کارت فعال داشته باشید)
• اصل و کپی کارت دوره تکمیلی
• عکس


سامانه صدای مشاور


5/5 - (1 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی