کد خبر : 10481

پروژه کسری خدمت سربازی بنیاد نخبگان


در این مقاله و عنوان میخواهیم توضیح بدهیم و بپردازیم در مورد موضوع اینکه پروژه کسری خدمت سربازی بنیاد نخبگان چگونه است و همچنین شرایط دریافت این کسری خدمت به چه صورت می باشد.

معرفی بنیاد ملی نخبگان:

بنیاد ملی نخبگان سازمانی ایرانی است که به شناسایی و  جذب و پشتیبانی مادی و معنوی از نخبگان می‌پردازد. اساسنامه این سازمان در پانصد و شصت و دومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دهم خردادماه 1384 تصویب شد. هیئت امنای بنیاد در  اولین جلسه خود را تشکیل داد. رئیس این بنیاد و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور است.

استان تهران با داشتن شرایط حساس سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و با دانشگاه‌ های برتر و مراکز نخبه پرور علمی و  جایگاه ویژه‌ای ازنظر ملی و بین‌المللی دارد. تمرکز بیش از پنجاه‌درصد از نخبگان و  مخترعان و مبتکران کشور در مراکز علمی و پژوهشی و  مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان این استان است  نمایانگر بیشترین سهم آن در میان نخبگان کشور و فضای نخبگی است. به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی و شناسایی و حمایت و سازمان‌دهی نخبگان استان تهران از سال 1385 همزمان با تأسیس بنیاد ملی نخبگان و  امور نخبگان و حمایت از عزیزان نخبه توسط معاونت فرهنگی و امور نخبگان انجام می‌شد و معاونت فرهنگی علاوه بر وظایف ملی، وظیفه شناسایی و همچنین  حمایت و ارائه تسهیلات به نخبگان استان تهران را بر عهده داشت.


بیشتر بدانید:

ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی 


طبق قوانین تصویب شده در بنیاد ملی نخبگان نیرو های مسلح نیز  که آن ها را تایید کرده است نحوه گذراندن خدمت سربازی به این گونه است که آنان می‌بایست یک یا بیشتر پروژه کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان که در موضوعات مختلف تعریف می شود را تحویل گرفته و با گذراندن فقط یک دوره آموزشی کارت پایان خدمت دریافت کنند .

ویژگی های پروژه کسری خدمت سربازی بنیاد نخبگان

ارائه پروژه در موضوعات لشکری و کشوری دارای شرایط ویژه و خاصی است که یکی از آنها این است که پروژه هایی تعریف شوند که حداقل یک سال مراحل تحقیقاتی وعملیاتی این پروژه طول بکشد . آن دسته از افرادی که عضو بنیاد نخبگان بوده و جز استعدادهای برتر شناخته می شوند باید در بنیاد ملی نخبگان حضور پیدا کرده و در آنجا به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی می‌شوند.

 شرایط پروژه کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان برای مشمولان نخبه و غیر نخبه

مشمولان و سربازانی  که در بنیاد ملی نخبگان عضو نمی باشند  و همچنین  مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر وجود دارد . برای فارغ التحصیلان و دانشجویان کارشناسی ارشد و یا ذکترا این فرصت وجود دارد که در برابر انجام یک یا چند پروژه علمی تحقیقاتی برای سازمان های نظامی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح از کسری خدمت استفاده کرده و زمان خدمت سربازی خود را کاهش دهند .

افرادی که عضو بنیاد می باشند چنین شرطی وجود ندارد و مشمولین دارای مدرک کارشناسی نیز در صورتی که امکان ارائه پروژه کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان را داشته باشند می توانند از این فرصت ویژه و ارزشمند استفاده کنند.


بیشتر بدانید:

استعلام سربازی با کد ملی



نحوه دریافت کردن پروژه کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان

برای دریافت پروژه کسری خدمت بنیاد ملی نخبگان باید مراحل زیر که به شرح  و صورت زیر می باشد:

  • مراجعه مستقیم به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و تحویل مدارک پروژه کسری خدمت سربازی لازم و رزومه شخصی جهت تشکیل پرونده .
  • مراجعه مستقیم به یک سازمان نظامی مورد تایید بنیاد نخبگان نیروهای مسلح که پروژه کسری خدمت سربازی ارائه می دهند و توافق بر سر انجام یک پروژه
  • برای آن سازمان و گرفتن کسری خدمت سربازی .در این صورت سازمان مربوطه برای بنیاد نخبگان نامه ارسال کرده و برای فرد پرونده تشکیل می دهد.

سامانه صدای مشاور



بیشتر بدانید:

مدت خدمت سربازی در سال 1401 چند ماه است



به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی