کد خبر : 10111

پروژه کسری خدمت سربازی چیست؟ معرفی انواع کسری و مزایا

هدفمان از این عنوان و مقاله توضیح مختصری برای آن سته از مشمولان و سربازانی که به دنبال گرفتن پروژه کسری خدمت هستند و میخواهند شرایط و  از نحوه گرفتن آن با اطلاع شوند.

دریافت پروژه از سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت سربازی یکی از راه هایی است که می تواند در کاهش ماه‌ های خدمت سربازی مفید واقع شود .

سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت سازمان هایی هستند که مشمولان خدمت وظیفه با انجام طرح و پروژه در آن ها می توانند از کسری خدمت حداقل سه ماه برخوردار شوند. این سازمانها معمولا برای انجام پروژه ها و فعالیت های تحقیقاتی خود به نیروی متخصص نیاز دارند که با توجه به مصوبات سازمان وظیفه میتوانند نیروی مورد نیازشان را از بین مشمولان خدمت سربازی که واجد شرایط اخذ پروژه هستند و  جذب کنند.

دوره سربازی علیرغم برخی سختی ها و لذت ها  و تجربیاتی که درطول انجام خود  دارد  دارای سختی های فراوانی  هم می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد در پی آن هستند که تا به روش های مختلف مدت آن را کاهش دهند. کسری بسیج و کسر خدمت ایثارگران از جمله مرسوم ترین راه هایی است که افراد برای کاهش مدت خدمت سربازی انجام می دهند. اما یکی دیگر از روش های گرفتن کسر خدمت و  بهره مندی از کسری علمی یا همان پروژه کسری خدمت است.


پروژه کسری خدمت سربازی چیست؟ معرفی انواع کسری و مزایا 1


پروژه کسر خدمت سربازی  چیست؟

پروژه کسر خدمت یک پروژه علمی است که از سوی یکی از نهادهای نظامی یا انتظامی برای شما تعریف می شود. شما با انجام دادن این پروژه در واقع بخشی از خدمت سربازی خود را قبل از اعزام شدن به خدمت و در محیط های علمی انجام می دهید. بنابراین در قبال انجام این پروژه مقداری از مدت خدمت سربازی شما کاسته می شود. عبارت دیگر پروژه کسر خدمت امکانی برای مشمولان نیز  فراهم می کند تا مدت مشخصی از خدمت سربازی خود را خارج از محیط نظامی بگذرانند.

انواع کسری در پروژه های کسر خدمت

دو نوع کسری در پروژه های کسری خدمت وجود دارد که به شرح زیر است:

کسری بیشتر از شش ماه:

پروژه در این نوع کسری سنگین بوده و در پایان کار یک جلسه ی دفاعی با حضور داوران سازمان نخبگان و استاد راهنما برگزار می گردد.

کسری کمتر از شش  ماه:

در این نوع کسری و  بعد از پایان پروژه جلسه ی دفاعی ای با حضور فقط یک داور برگزار می گردد.


انجام پروژه کسری خدمت چه مزایایی دارد؟

کاهش مدت خدمت:

شما با انجام پروژه کسر خدمت می توانید بین 2 تا 19 ماه کسر خدمت بگیرید. مقدار کسر خدمتی که به شما تعلق می گیرد بسته به نوع و گستردگی موضوع و  کیفیت انجام کار مورد داوری قرار میگیرد و سپس در سامانه نظام وظیفه برای شما ثبت خواهد شد.

انجام همزمان خدمت و تحصیل:

انجام پروژه کسر خدمت می تواند در طول مدت زمان تحصیل شما در دوره کارشناسی ارشد یا دکترا باشد. لذا با استفاده از این ویژگی می توانید تحصیل و بخشی از دوره خدمت خود را به صورت همزمان انجام دهید.

انجام خدمت به صورت تخصصی:

درصورتی که بتوانید پروژه کسر خدمت بگیرید می توانید بخشی از خدمت خود را در زمینه ای که تخصص دارید، انجام دهید. به این شکل علاوه بر اینکه شما در این مدت از انجام فعالیت های نظامی دور بوده اید و کشور نیز از تخصص و توانمندی شما بهره مند می شود و یکی از موضوعات علمی نیروهای نظامی مرتفع می شود.


سامانه صدای مشاور

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی