کد خبر : 12953

انواع پروژه های کسری خدمت با توضیح کامل


در این مقاله و عنوان میخواهیم توضیح دهیم و بپردازیم برای آن دسته از مشمولان و سربازانی که به دنبال انواع پروژه های کسری خدمت برای خدمت سربازی خود هستند و همچنین میخواهند توضیحات کاملی در مورد این موضوع را در اختیار آنها قرار دهیم و همچنان مزایای پروژه کسری خدمت برای خدمت سربازی چگونه میباشد.


سامانه صدای مشاور


پروژه کسری خدمت چگونه است؟

پروژه کسری خدمت یک پروژه علمیمی باشد که از سوی یکی از نهادهای نظامی یا انتظامی برای شما تعریف می شود. شما با انجام دادن این پروژه در واقع بخشی از خدمت سربازی خود را قبل از اعزام شدن به خدمت و در محیط های علمی انجام می دهید. بنابراین در قبال انجام این پروژه مقداری از مدت خدمت سربازی شما کاسته می شود. عبارت دیگر پروژه کسر خدمت امکانی برای مشمولین فراهم میکند تا مدت مشخصی از خدمت سربازی خود را خارج از محیط نظامی بگذرانند.

انواع پروژه های کسری خدمت: کسری بسیج و کسری خدمت ایثارگران از جمله مرسوم ترین راه هایی است که افراد برای کاهش مدت خدمت سربازی انجام می دهند. اما یکی دیگر از روش های گرفتن کسر خدمت و  بهره مندی از کسری علمی یا همان پروژه ی کسری خدمت است.

یکی دیگر  از نکات مهمی که  در این نوع کسری خدمت این می باشد  که مشمولان  باید دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا مقاطع بالاتر باشد تا بنیاد نخبگان پروژه کسری خدمت به آن ها بدهد . هم چنین میزان کسر شدن از خدمت این افراد بستگی به نوع پروژه و میزان سختی و آسانی آن می باشد.


مزایای انجام دادن کسری خدمت سربازی


در ادامه مطالب های گفته شده در مورد پروژه کسری خدمت میخواهیم توضیح دهیم که مزایای پروژه کسری خدمت به چه صورت نیز میباشد.

1- کاهش مدت خدمت:

شما با انجام پروژه کسری خدمت می توانید بین 2 تا 19 ماه کسر خدمت بگیرید. مقدار کسر خدمتی که به شما تعلق می گیرد بسته به نوع و گستردگی موضوع، کیفیت انجام کار مورد داوری قرار می گیرد و سپس در سامانه نظام وظیفه برای شما ثبت خواهد شد.

2- انجام همزمان خدمت و تحصیل:

انجام پروژه کسر خدمت می تواند در طول مدت زمان تحصیل شما در دوره کارشناسی ارشد یا دکترا باشد. لذا با استفاده از این ویژگی می توانید تحصیل و بخشی از دوره خدمت خود را به صورت همزمان انجام دهید.

3- انجام خدمت به صورت تخصصی:

درصورتی که بتوانید پروژه کسر خدمت بگیرید می توانید بخشی از خدمت خود را در زمینه ای که تخصص دارید انجام دهید. به این شکل علاوه بر اینکه شما در این مدت از انجام فعالیت های نظامی دور بوده اید و کشور نیز از تخصص و توانمندی شما بهره مند می شود و یکی از موضوعات علمی نیروهای نظامی مرتفع می شود.



به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی