جهت مشاوره در زمینه ادامه تحصیل کارمندان و کارگران، بدون کنکور با وام شهریه دانشگاهی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 44530

میزان مبلغ عیدی کارمندان و کارگران در سال ۱۴۰۱

میزان مبلغ عیدی کارمندان و کارگران در سال ۱۴۰۱ 1

میزان مبلغ عیدی کارمندان و کارگران در سال ۱۴۰۱ چقدر است. مبلغ عیدی کارمندان و کارگران در دو پایه حقوق با کسر مالیات از 5 میلیون و 400 تا 7 میلیون و 960 هزار تومان است.

مبلغ عیدی کارمندان و کارگران در سال ۱۴۰۱

مبلغ عیدی کارمندان و کارگران در سال ۱۴۰۱ که کارفرما و شرکت‌ها باید آن را به کارمندان و کارگران پرداخت کنند و این مبلغ جدا از حقوق و دستمزد ماهانه است.

مبلغ عیدی همیشه در ماه‌های پایان سال اعلام می‌شود، در این مقاله قصد داریم رقم آن را با توجه به معادله محاسبه عیدی شرح دهیم، تا در زمان مقرر از طرف هیأت دولت و مجلس رقم آن اعلام و تصویب شود.

از آنجایی که میزان حداقل عیدی برابر با دو برابر حداقل دستمزد و حداکثر رقم عیدی نیز برابر با سه برابر حداقل دستمزد خواهد بود، میزان عیدی ۱۴۰۱ برای کارمندان و کارگران با توجه به ارقام مطرح شده در مورد حقوق و دستمزد ۱۴۰۱ به شرح زیر خواهد بود:

  • مبلغ عیدی کارگران و کارمندان با پایه حقوق ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با کسر مالیات برابر با ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.
  • مبلغ عیدی کارگران و کارمندان با پایه حقوق ۴ میلیون تومان برابر با ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود.

نحوه محاسبه عیدی سال ۱۴۰۱

نحوه محاسبه میزان عیدی کارمندان همیشه فرمول‌هایی ثابت داشته است و این فرمول‌ها معمولا برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که حداقل یک سال سابقه کار داشته باشند. البته که برای افراد دارای کمتر از یک سال سابقه کار نیز فرمولی برای محاسبه عیدی مشخص شده است که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

مبلغ عیدی باید حتما در پایان سال به کارمندان داده شود و این وظیفه کارفرمایان است که این کار را انجام دهند. هر کارفرما طبق قوانین، باید حداقل دو برابر پایه حقوق و حداکثر سه برابر پایه حقوق به کارمندان خود عیدی سالانه بدهد. این دو برابر و سه برابر میزان حقوق است که حداقل و حداکثر عیدی کارمندان را تعیین می‌کند.

در این مقاله و در ادامه نحوه محاسبه کلی میزان عیدی کارگران و کارمندان را مشاهده خواهید کرد که در واقع به شما کمک می‌کند تا قبل از اعلام رسمی از مراجع مربوطه، بتوانید میزان عیدی را محاسبه کنید.

حداقل عیدی سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

  • بیشتر شرکت‌ها از این فرمول‌هایی که در ادامه آنها را عنوان خواهیم کرد، برای مشخص کردن میزان عیدی کارمندان خود استفاده می‌کنند، اما ممکن است در برخی مواقع کارفرمایی بیشتر از این میزان به کارمندان خود عیدی دهد و این کاملا بستگی به خواست او دارد.
  • طبق تصمیم و نظر شورای عالی کار، تمام شرکت‌هایی که زیر نظر قانون وزارت کار فعالیت می‌کنند باید به کارمندان خود به ازای یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین دستمزد (حداقل عیدی) و ۹۰ روز آخرین دستمزد (حداکثر عیدی)، عیدی پرداخت کنند. به این معنا که میزان پرداختی عیدی کارمندان نباید از ۶۰ روز دستمزد کمتر و از ۹۰ روز دستمزد بیشتر باشد.
  • برای محاسبه حداقل میزان عیدی در سال ۱۴۰۱ باید میزان دستمزد روزانه خود را در ۶۰ ضرب کنید. فرمول این محاسبه به صورت زیر می‌باشد:

حداقل عیدی سال ۱۴۰۱ = ۶۰ x حداقل دستمزد روزانه

اگر عدد ۸۸,۵۱۶ تومان که مبلغ دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۰ است را در ۶۰ ضرب کنیم، حداقل عیدی سال ۱۴۰۱ به دست خواهد آمد:

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، حداقل عیدی سال ۱۴۰۱ طبق فرمول‌هایی که از قبل ارائه شده است، ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۶۰ تومان خواهد بود.

حداکثر عیدی سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

حداکثر میزان عیدی نباید از معادل ۹۰ روز حداقل دستمزد روزانه همان سال بیشتر شود. برای محاسبه حداکثر میزان عیدی در سال ۱۴۰۱ باید میزان حداقل دستمزد روزانه خود را در ۹۰ ضرب کنید. فرمول آن به صورت زیر می‌باشد:

حداکثر عیدی سال ۱۴۰۱ = ۹۰ x حداقل دستمزد روزانه

اگر عدد ۸۸,۵۱۶ تومان که مبلغ دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۰ است را در معادله زیر قرار دهیم، به مبلغ سقف عیدی سال ۱۴۰۱ خواهیم رسید:

همان‌طور که  مشاهده می‌کنید، حداکثر عیدی سال ۱۴۰۱ طبق همین فرمول، مبلغ ۷ میلیون ۹۶۶ هزار و ۴۴۰ تومان خواهد بود.

روش محاسبه عیدی برای سابقه کار کمتر از یک سال

دو فرمولی که اعلام کردیم برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که میزان کارکرد آنها در شرکت‌ها حداقل یک سال باشد. اما، هستند افرادی که سابقه کار آنها در شرکت‌ها به یک سال نمی‌رسد؛ برای این افراد روش محاسبه فرق می‌کند و فرمول آن به شکل زیر است:

مبلغ نهایی عیدی حقوق ماهیانه ضرب در تعداد ماه نتیجه تقسیم بر ۱۲
به عنوان مثال: عیدی برای کارگری با ۷ ماه کار ۳۵۰۰۰۰۰ * ۷ / ۱۲ = ۲,۰۴۱,۶۶۶
به عنوان مثال: عیدی برای کارگری با ۷ ماه کار ۴۵۰۰۰۰۰ * ۷ / ۱۲ = ۲,۶۲۵,۰۰۰

عیدی شما در پایان سال ۱۴۰۱ چقدر خواهد بود؟

مبلغ عیدی نیز مانند حقوق و دستمزد به صورت مستقیم تحت تأثیر میزان تورم و اوضاع اقتصادی است و ممکن است در زمان تصویب رقم نهایی، این موارد در عدد آن لحاظ شود. به هر حال تا زمان اعلام رسمی مبلغ عیدی چیزی نمانده است و می‌توانید تا آن زمان از این فرمول‌ها استفاده کنید.

با توجه به اعدادی که عنوان کردیم، نظر شما درباره عیدی سال ۱۴۰۱ چیست. خوشحال می‌شویم که پیشنهاد و نظر خود را با در بخش نظرات در میان بگذارید.

این مقاله شامل فرمول های محاسبه حدودی عیدی است که کارمندان و کارگران می توانند از آن برای محاسبه عیدی خود استفاده کنند. مبلغ نهایی عیدی کارمندان و کارگران از طرف هیأت دولت و مجلس رقم آن اعلام و تصویب شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ادامه تحصیل کارمندان و کارگران، بدون کنکور با وام شهریه دانشگاهی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی