جهت مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 44526

مشمولان معافیت سربازی در سال 1401

مشمولان معافیت سربازی در سال 1401

مشمولان معافیت سربازی در سال 1401 چه کسانی هستند، در این اطلاعیه می خوانید که تکلیف معافیت سربازی در سال 1401 چه شد آیا معافیت حذف شده است؟


شرایط برای مشمولان معافیت سربازی در سال 1401

سربازان به دلایل مختلف در صورت صلاحدید قانونگذاران، معاف می شوند. اخیرا خبر معافیت سربازی برای سربازان متاهل دارای دو فرزند اعلام شد اما این طرح لغو گردید. نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بند مربوط به اعطای کارت معافیت رایگان به مشمولان متاهل دارای دو فرزند را حذف کردند.

  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی اخیر برای تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاحات بند الحاقی (۱) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.
  • بر اساس بند الحاقی (۱) تبصره (۱۰) که حذف شد، آمده بود: «در انتهای ماده (۲) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۹ آذرماه ۱۳۶۹ و اصلاحات و الحاقات بعدی، بعد از عبارت «جریمه مالی» عبارت «و جزای نقدی معادل مالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده است» اضافه می‌شود و منابع حاصل پس از واریز به خزانه داری کل کشور از محل ردیف‌های مربوط، به صورت درآمد هزینه جهت مبارزه با سو جریانات اداری و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد.»
  • طبق بند الحاقی (۲) تبصره (۱۰) که با موافقت نمایندگان حذف شد، معادل ۲ درصد وجوه قطعی برگشتی به حساب خزانه و یا حساب دستگاه‌های اجرایی، ناشی از اقدامات مؤثر نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور جدول شماره (۹) این قانون در قالب اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به این سازمان اختصاص می‌یابد.
  • طبق بند الحاقی (۳) تبصره (۱۰) که حذف شد؛ با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می‌شوند.
  • همچنین بر اساس بند الحاقی (۶) تبصره (۱۰) که حذف شد، شورای برنامه‌ریزی استان‌ها مکلفند متناسب با تغییرات تقسیمات کشوری همانند دیگر دستگاه‌های اجرایی اعتبار لازم جهت احداث و تجهیز نواحی مقاومت بسیج و فرماندهی انتظامی شهرستان‌های آن استان را پیش‌بینی و تأمین نمایند.

مشاوره شرایط معافیت تحصیلی

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی