کد خبر : 6637

شرایط معافیت پزشکی لاغری 1401

 سوال بسیاری از مشمولان و سربزان  خدمت سربازی این می باشد که شرایط معافیت پزشکی لاغری 1401  را چه طور میتوانند بگیرند و از ان استفاده کنند اصلا چنین قانونی در نظام وظیفه عمومی امکان دارد. برای به رسیده به جواب خود بهتر است که با مشاوران ما در سامانه صدای مشاور تماس بگیرید و از آنها راهنمایی های لازم را بگیرید.

در  سال های گذشته و قبل  مشمولان و سربازان  با داشتن لاغری یا چاقی مفرط معاف می شدند  اما امروزه طبق آیین نامه ی  و قانون جدید  مشمولان با هر وزنی معاف از خدمت نشده بلکه فقط  معاف از رزم می شوند.

مشمولین و سربازان باید  برای معاف شدن از رزم بایستی که شاخص توده بدنی ((BMI)) کمتر از 17 داشته باشد و این یکی از شرایط معافیت لاغری خدمت سربازی است.

به طور  کلی دو نوع حالت  معافیت سربازی وجود دارد  این دو نوع به شرح زیر است:

  • عافیت های دائم
  • معافیت های موقت

شرایط معافیت پزشکی لاغری 1401: بعضی از شرایط  و قاون های معافیت پزشکی سربازی و بیماری ها منجر به معافیت دائم و بعضی دیگر تنها منجر به معافیت موقت و بعضی دیگر نیز تنها معاف از رزم می شوند.

مشمولان می بایستی برای برخورداری از شرایط معافیت پزشکی لاغری به یکی از دفترهای پلیس+10 رفته و بعد از دریافت دفترچه ی راهنما مدارک مرتبط با معافیت پزشکی را تکمیل و سپس آن را به دفتر مذکور تحویل نمایند.


قانون سربازی در معافیت های  لاغری و چاقی 

معافیت پزشکی یکی  دگر از انواع معافیت های سربازی نیز  می باشد که مشمولین با دارا بودن شرایط  آن می توانند به صورت دائم و همیشگی از خدمت سربازی معاف شوند.

اگر شخصی دارای مشکلات روحی و یا جسمی غیر قابل بازگشت باشد  بر همین اساس قوانین و شرایط معافیت سربازی 1401 می تواند معافیت دریافت کرده و برای دریافت کارت خود اقدام کند.

قوانین معافیت های لاغری و چاقی در سربازی به شرح زیر می باشد:

•چاقي مفرط BMI > 35 : معاف از خدمات رزمي

• لاغری مفرط BMI < 17 : معاف از خدمات رزمي

• مشمولين پزشک که از سلامتي کامل در خصوص هر يک از بيماريهاي فوق برخوردار نباشند (بيماري آنان در حد معافيت دائم باشد) ليکن قادر به طبابت در نيروهاي مسلح باشند : معاف از خدمات سنگين


شرایط معافیت پزشکی لاغری 1401 1

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی