جهت مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی سربازان متاهل و مجرد

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 46712

خرید خدمت سربازی برای متاهلین در سال 1401

خرید خدمت سربازی برای متاهلین در سال 1401

خرید خدمت سربازی برای متاهلین در سال 1401 از دغدغه های سربازان متاهل است، اما آیا خرید خدمت سربازی برای افراد متاهل در سال جاری قطعی است؟

خرید خدمت سربازی برای افراد متاهل دارای فرزند اعلام شد. نایب رئیس کمیسیون تلفیق اخیرا اعلام کرد، خرید سربازی برای متاهلان دارای حداقل ۲ فرزند رایگان شده است. در این صفحه از اخبار تایید یا لغو طرح خرید رایگان خدمت سربازی برای متاهلین مطلع می شوید:


خرید خدمت سربازی برای متاهلین دارای فرزند

*محسن دهنوی خرید خدمت سربازی برای متاهلین دارای فرزند را اعلام کرد. وی شرح داد در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین متاهلی که بیش از ۳۰ سال سن و حداقل دو فرزند دارند، می توانند کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را رایگان دریافت کنند.

خرید خدمت در بودجه 1401

خرید خدمت سربازی برای متاهلین در سال 1401 1

خرید خدمت سربازی برای متاهلین در سال 1401 2

اما آیا این طرح تایید شد یا معافیت سربازی متأهلان بالای ٣٠سال با ٢فرزند هم منتفی شده است؟

  • سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شرح داد:
    *اگر مصوبه معافیت از سربازیِ متاهلان ۳۰ سال به بالا با ۲ فرزند بدون نظرخواهی از ستاد کل نیرو‌های مسلح باشد، مغایر قانون اساسی است و توسط شورای نگهبان رد خواهد شد.
    *هرگونه تغییر در قانون سربازی باید خارج از لایحه بودجه و به صورت زیربنایی، با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح و در کمیسیون امنیت ملی مجلس بحث و تبادل نظر شود.
    *برنامه‌ «سرباز اقتصاد» را به ستاد کل نیرو‌های مسلح هم تقدیم کردم.
    *در قالب این برنامه باید از جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای تقویت بخش تولید استفاده کرد و می‌توان در دوران خدمت سربازی از ظرفیت علمی و عملی آنان برای رونق تولید داخلی بهره برد.
    *هنوز ستاد کل نیرو‌های مسلح این برنامه را تایید نکرده است.

خرید سربازی برای سربازان متاهل دارای حداقل ۲ فرزند رایگان شد

  • نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از مصوبه این کمیسیون برای دریافت کارت معافیت مشمولین متاهل دارای ۳۰ سال سن و دارای حداقل دو فرزند خبر داد.
  • محسن دهنوی در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق نوشت:

«به منظور رعایت عدالت و حرکت به ⁧‫سربازی حرفه‌ای‬⁩ در کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادم تا فرآیند و ارقام خرید سربازی، اصلاح اساسی شود.
‏لذا مشمولین متاهل دارای ۳۰ سال سن و حداقل ۲ فرزند، کارت معافیت به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.»


معافیت سربازان متاهل با دو فرزند

  • 💠 مشمولان متأهل دارای دو فرزند و بالای ۳۰ سال از سربازی معاف می‌شوند
  • *نمایندگان مجلس مقرر کردند تا مشمولان غایب و غیرغایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می‌شوند.
  • *براساس بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور: در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیرغایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می‌شوند.

***

با تصویب مجلس؛ متاهلین دارای دو فرزند کارت معافیت سربازی دریافت می‌کنند

  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که مشمولان متاهل بالای ۳۰ سال و دارای دو فرزند کارت معافیت سربازی دریافت کنند.
  • به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱،  بندالحاقی ۳ تبصره ۱۰ را تصویب کردند.

    طبق این مصوبه، با رعایت اصل یکصد و دهم(۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.

    نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی این بند، اختیار خرید سربازی برای مشمولان غایب خارج از کشور را به ستاد کل نیروهای مسلح دادند./ ایمنا

     

آخرین وضعیت خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که مشمولان غایب خارج از کشور با پرداخت ۱۵ هزار یورو می‌توانند کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند.

در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی موارد ارجاعی لایحه بودجه ۱۴۰۱ از کمیسیون تلفیق در بخش درآمدی، جزء ۱ بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ تصویب شد.

طبق این مصوبه، مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل پنج سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد، با رعایت اصل یکصد و دهم(۱۱۰) قانون اساسی می توانند با پرداخت معادل ریالی پانزده هزار(۱۵.۰۰۰) یورو کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند. مشمولین متاهل دارای فرزند از مادر ایرانی از بیست و پنج درصد(۲۵%) تخفیف برخوردار می شوند.اما در خصوص مشمولان داخل کشور هنوز هیچ تصمیم جدیدی گرفته نشد است.

شرایط معافیت تحصیلی سربازان متاهل و مجرد

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی سربازان متاهل و مجرد، می توانید از راهنمایی مشاور تحصلی استفاده کنید. مشاور تحصیلی صرفا راهنمای شما عزیزان در زمینه سوالات مرتبط با تحصیل در دوره مشمولیت خدمت سربازی و معافیت تحصیلی سربازان مجرد و متاهل است و هیچ ارتباطی با ارگان های دولتی ندارد.


به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی سربازان متاهل و مجرد

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی