جهت مشاوره در زمینه معافیت سربازی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 49847

زمان اجرای معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند

زمان اجرای معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند

معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند کی اجرایی میشود؟ بالاخره تکلیف معافیت سربازی متاهلین در سال 1401 مشخص شد. نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بند مربوط به اعطای کارت معافیت رایگان به مشمولان متاهل دارای دو فرزند را حذف کردند. در این مقاله می خوانید معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند کی اجرایی میشود. علاوه براین از سایر شیوه های معافیت خدمت سربازی مطلع می شوید.

  • معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند
  • متاهلین دارای دو فرزند کارت معافیت سربازی دریافت می کنند
  • مدارک لازم برای معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند

معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند

متاهلین دارای دو فرزند که به دنبال دریافت کارت معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند هستند، لازم است بدانند که در سال 1401 متاهلین دارای دو فرزند کارت معافیت سربازی دریافت نمی‌کنند! اگر به دنبال شیوه ای برای معافیت سربازی هستید، نگران نباشید زیرا معافیت سربازی دارای قواعد و قوانین مشخض می باشد و ممکن است شما نیز واجد شرایط دریافت کارت معافیت سربازی باشید…در ادامه توضیحات تکمیلی در این خصوص را می خوانید.

همانطور که شرح داده شد، نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بند مربوط به اعطای کارت معافیت رایگان به مشمولان متاهل دارای دو فرزند را حذف کردند.

  • اخیرا سخنگوی شورای نگهبان درباره فروش سربازی به مشمولین خارج از کشور و معافیت مشمولان دو فرزندی بالای ۳۰ سال که مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه مصوب کرده بود گفت: این‌ احکام غیر بودجه‌ای هستند. فرآیند تصمیم گیری در باره سربازی یک فرآیند مشخصی است و باید با ستادکل نیرو‌های مسلح هماهنگی صورت گرفته و ترتیبات قانونی طی شود که به دلیل عدم رعایت این ترتیبات قانونی در شورای نگهبان برگشت خورد.
  • بعد از این ایراد شورای نگهبان امروز مجلس این موضوع را به رای گذاشت و بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ بودجه بر اساس تصمیم امروز مجلس حذف شد؛ در این بند آمده است که «با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می‌شوند.»
  • این در حالی است که پیش از این سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ١۴٠١ از معافیت متاهلان با شرایط خاص خبر داده بود. و شرح داده بود مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ٣٠ سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می‌شوند.
  • اخیرا در فضای مجازی موضوع معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند کی اجرایی میشود؟ خبر ساز شده بود و در این مدت اخبار ضد و نقیض بسیاری منتشر شد. حالا بر اساس اعلام رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ١۴٠١ و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ٣٠ سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف نمی‌شوند.


بیشتر بدانید:

خرید خدمت سربازی برای متاهلین در سال 1401 


معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند لغو شد

معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند لغو شد. متاهلین دارای دو فرزند کارت معافیت سربازی دریافت نمی کنند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بند مربوط به اعطای کارت معافیت رایگان به مشمولان متاهل دارای دو فرزند را حذف کردند.

  • در جلسه علنی اخیر و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۱ تبصره ۱۰ حذف شد که در آن آمده بود «در انتهای ماده (۲) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹/۹/۱۹ و اصلاحات و الحاقات بعدی، بعد از عبارت «جریمه مالی» عبارت «و جزای نقدی معادل مالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده است» اضافه می شود و منابع حاصل پس از واریز به خزانه داری کل کشور از محل ردیف های مربوط، به صورت درآمد – هزینه جهت مبارزه با سوء جریانات اداری و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور در اختیار این سازمان قرار می گیرد.»
  • بند الحاقی ۲ تبصره ۱۰ نیز حذف شد؛ در این بند آمده بود که «بندالحاقی ۲- معادل دودرصد(۲%) وجوه قطعی برگشتی به حساب خزانه و یا حساب دستگاههای اجرائی، ناشی از اقدامات مؤثر نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور از محل ردیف های …- ۵۵۰۰۰۰ و …- ۵۵۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون در قالب اعتبارات هزینه ای و تملک دارائی های سرمایه ای به این سازمان اختصاص می یابد.»
  • بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ حذف شد؛ در این بند آمده است که «با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.»
  • بند الحاقی ۶ تبصره ۱۰ حذف شد که در آن آمده بود «شورای برنامه ریزی استانها مکلفند متناسب با تغییرات تقسیمات کشوری همانند دیگر دستگاههای اجرائی اعتبار لازم جهت احداث و تجهیز نواحی مقاومت بسیج و فرماندهی انتظامی شهرستانهای آن استان را پیش بینی و تأمین نمایند.»

مدارک لازم برای معافیت سربازی 

در حال حاضر معافیت سربازی  متاهلین دارای دو فرزند، لغو شده است، اگر این قانون تغییر کرده و سربازان متاهل دارای دو فرزند از امکان دریافت کارت معافیت سربازی رایگان برخوردار شوند، در همین صفحه اخبار مربوط اطلاع رسانی خواهد شد.

اگر به دنبال راهی برای استفاده قانونی از معافیت سربازی هستید، می توانید برای اطلاع از مدارک لازم برای معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند و سایر مشمولان خدمت سربازی، خبر خوب این است که روش های دیگری نیز برای استفاده از معافیت سربازی وجود دارد.

یکی از شیوه های مرسوم و متداول برای استفاده از معافیت سربازی، معافیت تحصیلی است. پیشنهاد می کنیم برای مشاوره در این زمینه با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایید:

سامانه صدای مشاور

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه معافیت سربازی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 19 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

صالح سه‌شنبه , 16 می 2023 - 17:57

سلام وقت
بخیربنده متولد۱۳۶۳ وفرزند۳تا دارم آیامعاف میشوم

پاسخ مشاور یکشنبه , 21 می 2023 - 9:52

سلام مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه ، با حداقل ۴۰ سال سن تمام که دارای ۳ فرزند هستند، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

سلام من یکشنبه , 23 آوریل 2023 - 20:33

سلام من 36ستلمع 3تا بچه هم دارم آیا معافیت به من تعلق میگیره

پاسخ مشاور دوشنبه , 24 آوریل 2023 - 16:14

سلام اجرایی نشد

حامد شنبه , 1 آوریل 2023 - 20:08

سلام من الان ۳۷ سالم هست دو فرزند دارم آیا من معاف خدمت میشم یا نه

پاسخ مشاور شنبه , 8 آوریل 2023 - 11:58

سلام خیر

حسن پنج‌شنبه , 20 اکتبر 2022 - 1:17

سلام خوبین من ۲۰ساله فراری هستم آیا امکان خریدسربازی هست دوتابچه دارم

پاسخ مشاور پنج‌شنبه , 20 اکتبر 2022 - 14:48

سلام درمورد خرید سربازی قانون جدیدی ابلاغ نشده است

حسین چهارشنبه , 8 فوریه 2023 - 17:21

ایاعفو رهبری امسال برای متاهلین بالای سی پنج سال از خدمت سربازی هست ایاعفو اخدمت سربازی شامل مامتاهلین میشه

پاسخ مشاور دوشنبه , 13 فوریه 2023 - 11:22

سلام تصویب نشد

نصب اپ دانش آموزی