جهت مشاوره در زمینه احکام جدید رتبه بندی معلمان و تاثیر آن بر حقوق

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 46551

صدور احکام رتبه بندی معلمان و فرهنگیان ۱۴۰۲ | افزایش حقوق

اخبار رتبه بندی معلمان

در این مقاله از آخرین اخبار صدور احکام رتبه بندی معلمان و فرهنگیان در سال 1402 و تاثیر آن بر افزایش و کاهش حقوق مطلع می شوید. 

اخبار امروز صدور احکام رتبه بندی معلمان و فرهنگیان ۱۴۰۲

در این قسمت از اخبار امروز صدور احکام رتبه بندی معلمان و فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ مطلع می شوید/ سایت احکام رتبه بندی فرهنگیان

جدول میزان افزایش حقوق فرهنگیان مشمول قانون رتبه‌بندی:

پایه حقوق فرهنگیان مشمول قانون رتبه بندی فرهنگیان برای سال ۱۴۰۲ به شرح زیر افزایش خواهد یافت (مبالغ زیر نهایی نبوده و به محض دریافت ارقام دقیق جدول ویرایش خواهد شد)/ ایران استخدام

جدول افزایش حقوق فرهنگیان مشمول طرح رتبه بندی
رتبه حقوق پایه (بر مبنای ریال) درصد افزایش حقوق (بر مبنای ریال) مبلغ حقوق نهایی
۱ ۷۹,۲۰۰,۰۰۰ ۴۵ ۱۱۴،۸۴۰،۰۰۰
۲ ۷۹,۲۰۰,۰۰۰ ۵۵ ۱۲۲،۷۶۰،۰۰۰
۳ ۷۹,۲۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۱۳۰,۶۸۰,۰۰۰
۴ ۷۹,۲۰۰,۰۰۰ ۷۵ ۱۳۸,۶۰۰,۰۰۰
۵ ۷۹,۲۰۰,۰۰۰ ۹۵ ۱۵۴,۴۴۰,۰۰۰

** در احکام جدید رتبه‌بندی که پس از بررسی اعتراضات معلمان صادر شد، اکثر افراد یک رتبه و گاهاً دو رتبه افزایش داشتند.

  • احکام جدید معلمانی که به نتیجه رتبه‌بندی خود معترض و اعتراض آنها وارد بود و ارتقاء رتبه داشتند، در حال صدور است. 320 هزار نفر از مجموع 940 هزار معلم به رتبه خود اعتراض کرده و تقاضای تجدید نظر داشتند، در شهریورماه 59 هزار حکم جدید رتبه‌بندی معلمان بعد از رسیدگی به اعتراضات آنها، صادر شد همچنین معوقات فروردین تا شهریور براساس رتبه جدید به حساب آنها واریز شد.
  • مسئولان وزارت آموزش و پرورش از بررسی سایر اعتراضات معلمان البته با اولویت بازنشسته‌ها خبر دادند و 100 تیم تخصصی در حال بررسی مسائل است تا با سرعت بیشتری نتیجه اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی مشخص شود.
  • علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیش بینی کرده که تا دو ماه آینده پرونده رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان تعیین تکلیف شود.

چرا بررسی اعتراضات رتبه‌بندی طولانی شد؟

عادل خالقی؛ رئیس مرکز منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفته است که تمام اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی، بررسی اولیه شده است و رتبه‌های یک و دو که باید توسط هیئت ممیزه استان‌ها بررسی می‌شد، ابلاغ شده است و دلیل طولانی شدن اعلام نتایج اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی، وسواس بیشتر در بررسی اعتراضات است تا معلمان به رتبه‌هایی که حقشان است، برسند.

  • در احکام جدید رتبه‌بندی که پس از بررسی اعتراضات معلمان صادر شد، اکثر افراد یک رتبه و گاهاً دو رتبه افزایش داشتند. علاوه بر رتبه‌بندی معلمان، موضوع تکمیل ظرفیت دو آزمون استخدام آموزگار و دبیر یکی دیگر از موضوعات مهم این روزهای آموزش و پرورش است.
  • روز گذشته دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری منتشر شد؛ در آزمون آموزگاری که نتایج نهایی آن 30 شهریور اعلام شد، قرار بود 28 هزار نفر استخدام شوند، اما 11 هزار ظرفیت خالی ماند بنابراین دفترچه تکمیل ظرفیت برای تکمیل ظرفیت خالی مانده منتشر شد.
  • متقاضیان مرحله تکمیل ظرفیت از روز گذشته (سه شنبه 18 مهر تا روز جمعه 21 مهر فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به اعلام وضعیت بومی و انتخاب شغل محل از فهرست شغل محل‌های مندرج در دفترچه راهنما اقدام کنند.
  • عادل خالقی؛ رئیس مرکز منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام افرادی که در مرحله کتبی آزمون استخدام آموزگار حدنصاب بالای 470 را کسب کرده‌اند، گفت: تلاش هر فردی که  استعداد معلمی دارد، قابل احترام است. امسال پس از رایزنی‌های بسیار و همکاری سازمان اداری و استخدامی، برای نخستین بار در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش مرحله تکمیل ظرفیت داریم و تلاش بر این است تا سقف سهمیه‌های اختصاص یافته برای جذب آموزگار (28 هزار ظرفیت) را تکمیل کنیم، در آزمون استخدامی سال‌های گذشته بخشی از این ظرفیت خالی می‌ماند که  منجر به کمبود معلم و افتادن بار آن بر دوش آموزش و پرورش می‌شد.
  • به گفته او، در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگار، ممکن است نمرات کاهش یابد و تمایل داریم در خدمت افرادی باشیم که علاقه‌مند به معلمی هستند، نمرات را کسب و مراحل گزینش و مصاحبه را گذرانده‌اند.
  • به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، نتایج نهایی آزمون دبیری نیز تا پایان مهر اعلام می‌شود و دلیل طولانی شدن اعلام نتایج تغییر روند ارزیابی تکمیلی پذیرفته شدگان بود./ تسنیم

اخبار صدور احکام رتبه بندی معلمان و فرهنگیان ۱۴۰۱

جدیدترین اخبار روزانه صدور احکام رتبه بندی معلمان و فرهنگیان و تاثیر رتبه بندی بر حقوق در سال 1401 به شرح زیر است:

حداقل حقوق معلمان پس از اجرای رتبه‌بندی

  • حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین فلاحی درباره آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان گفت: حجت الاسلام و المسلمین فلاحی ادامه داد: «قانون رتبه بندی معلمان تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید همچنین منابع مالی آن مشخص و ابلاغ شده است. ارگانی که باید رتبه بندی معلمان را به سرانجام برساند سازمان برنامه و بودجه است. اجرای رتبه‌بندی با توجه به دامنه وسیع معلمان کشور، فرایندی زمان‌بر است اما معلمان امیدوار باشند به زودی این قانون به مرحله اجرا خواهد رسید.»
  • عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی توضیح داد: «حداقل حقوق یک معلم بعد از اجرای رتبه‌بندی به حدود ۸ میلیون تومان می‌رسد هرچند که در شرایط فعلی حقوق اکثر معلمان حدود ۴ میلیون تومان است. البته کف حقوق در سال آینده با مصوبه اخیر مجلس ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است اما اگر رتبه‌بندی معلمان جنبه اجرایی پیدا کند کف حقوق آنان به ۸ میلیون تومان خواهد رسید. این در حالی است که عمده معلمان دارای رتبه ۲ و ۳ هستند.»

رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ، در سال 1401

  • عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: «رتبه‌بندی قطعاً از همان ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ برای معلمان اعمال می‌شود. ممکن است کمی اجرای این قانون دیر یا زود داشته باشد اما قطعاً به نتیجه خواهد رسید سازمان برنامه و بودجه اگر هزینه اجرای رتبه بندی فرهنگیان را تخصیص دهد خیلی زودتر این قانون اجرایی خواهد شد.»
  • عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت موضوع رتبه بندی معلمان گفت: «رتبه بندی باعث می‌شود هم کیفیت آموزشی افزایش پیدا کند و هم در نظام آموزش و پرورش ایجاد شایستگی را شاهد باشیم؛ علاوه بر این هم در نظام آموزش و پرورش ایجاد شایستگی را شاهد خواهیم بود تا ‌بر اساس آن شایستگی‌ها، مشکلات معیشتی معلمان رفع شود.»

رتبه بندی معلمان بدون آزمون رتبه بندی

  • صادق ستاری فرد در گفت‌وگو با تسنیم درباره رتبه بندی معلمان اظهار کرد: امروز در جلسه هیئت دولت با حمایت رئیس‌جمهور آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تصویب شد.
  • وی افزود: فرآیند اجرا بلافاصله پس از ابلاغ رئیس جمهور در مهلت مقرر قانونی آغاز می‌شود.
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: با موافقت هیئت وزیران ارزیابی برای احراز رتبه‌ها صرفاً بر اساس شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربه مبتنی بر مستندات مربوط بدون انجام آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش و با استفاده از ظرفیت هیئت‌های ممیزه انجام خواهد شد.

رتبه بندی معلمان در یک قدمی اجرا :

  • عبدالرضا مصری، اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی طرح رتبه بندی معلمان تصویب و ابلاغ شده است و اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شده و در سال جاری اجرا می‌شود.
  • وی افزود: در طرح رتبه‌بندی معلمان هر معلم بر اساس ظرفیت، توانایی و خدماتی که ارائه داده در رتبه‌ای قرار می‌گیرد و با عدالت و به معنای واقعی رتبه‌بندی انجام می‌شود.
  • نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش تربیت نسل پویا و بالنده است و هرچه مشورت بین والدین و مراکز آموزشی بیشتر باشد در شکل‌گیری و استخوان‌بندی فکری دانش‌آموز به عنوان آینده‌ساز کشور اثرات مثبت بیشتری دارد.

مصری در خصوص حق مناطق جنگی بازنشستگان ادارات، بیان کرد: در هیچ یک از استان‌های مرزی حق مناطق جنگی برای بازنشستگان پرداخت نشده و برای نیروهای مسلح شاغل نیز این حق در نظر گرفته نشده است و بر اساس آخرین صحبت‌ها گفته شده که در خردادماه سال جاری پرداخت می‌شود.

جزئیات جدید از آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان

حداقل حقوق معلمان پس از اجرای رتبه‌بندی:

  • عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت اجرای رتبه‌بندی معلمان پرداخت.
  • حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین فلاحی درباره آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان گفت: حجت الاسلام و المسلمین فلاحی ادامه داد: «قانون رتبه بندی معلمان تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید همچنین منابع مالی آن مشخص و ابلاغ شده است. ارگانی که باید رتبه بندی معلمان را به سرانجام برساند سازمان برنامه و بودجه است.
  • اجرای رتبه‌بندی با توجه به دامنه وسیع معلمان کشور، فرایندی زمان‌بر است اما معلمان امیدوار باشند به زودی این قانون به مرحله اجرا خواهد رسید.»

حداقل حقوق معلمان بر اساس رتبه بندی 1401

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی توضیح داد: «حداقل حقوق یک معلم بعد از اجرای رتبه‌بندی به حدود ۸ میلیون تومان می‌رسد هرچند که در شرایط فعلی حقوق اکثر معلمان حدود ۴ میلیون تومان است. البته کف حقوق در سال آینده با مصوبه اخیر مجلس ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است اما اگر رتبه‌بندی معلمان جنبه اجرایی پیدا کند کف حقوق آنان به ۸ میلیون تومان خواهد رسید. این در حالی است که عمده معلمان دارای رتبه ۲ و ۳ هستند.»

نحوه رتبه بندی معلمان و صدور احکام فرهنگیان ۱۴۰۱

نحوه رتبه بندی معلمان و صدور احکام فرهنگیان در سال 1401 به نقل از معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش شرح داده شد. ایشان آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و ساماندهی وضعیت نامناسب بیمه این قشر را تشریح کرد:
  •  با توجه به مطالبات معلمان پیرو اجرای طرح‌های حمایتی از جمله طرح رتبه‌بندی توسط وزارت آموزش و پرورش به سراغ قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و نماینده تام‌الاختیار وزیر رفتیم تا شیوه اجرائی شدن این طرح را بررسی کنیم
  • معلمان از جمله اثرگذارترین اقشار در ارتقای سطح علمی، فرهنگی و تربیتی جامعه هستند و همه آن‌ها در تمامی رویدادهای سیاسی و فرهنگی حضور فعال و اثرگذار داشته و دارند لذا توجه بیشتر به مطالبات این قشر در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.
  • از جمله موضوعات نگران‌کننده‌ این قشر خدوم وضعیت بیمه‌های درمانی است که جزو حداقل‌های نیاز معلمان است و متاسفانه وضعیت مطلوبی را در این حوزه در سنوات گذشته و در حال حاضر شاهد نیستیم و در این موضوع جایگاه والای معلم لحاظ نشده که این مسئله موجب شده وزیر آموزش و پرورش در راستای ساماندهی بیمه‌های درمانی به صورت جدی اقدام کند و خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته به ثمر نشسته و با پیگیری‌های مبسوط این مشکل به زودی مرتفع خواهد شد.
  • مسئله دیگر بحث رتبه‌بندی معلمان می‌باشد که آموزش و پرورش با جدیت به دنبال اجرائی کردن آن است که بلافاصله پس از تصویب نهایی و رفع نواقص در دستور کار قرار خواهد گرفت.
  • از نظر من تعویق ۱۰ ساله برای اجرائی کردن این طرح واقعا زیبنده نیست اما این اطمینان را می‌دهم وزارت آموزش و پرورش با جدیت تمام در حال پیگیری این طرح مهم بوده است و دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان عزم جدی برای تسریع در اجرای این طرح دارند.
  • در خصوص اجرای این طرح قانون‌گذار صریحا مشخص کرده آیین‌نامه این طرح ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی سازمان برنامه و بودجه و ۲ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری به عنوان ناظر تهیه شود که ظرف یک ماه انجام و برای تصویب به دولت ارسال شد.
  • به دولت سه ماه مهلت داده شد که روزهای پایانی است و کمیسیون امور عمومی و منابع انسانی جلسات بسیاری گذاشت و پیش‌نویس اولیه آماده شد و امروز قرار بود در صحن علنی مجلس بررسی شود و به نظرم برای یک‌شنبه هفته آینده می‌شود آن را نهایی کرد.
  • آمادگی کامل اجرائی کردن این طرح از سوی وزارت وجود دارد و با توجه به مهلت داده شده منتظر هستیم که دولت تاییدیه این پیش‌نویس را به ما ابلاغ کند به طوری که وزیر به تمامی استان‌ها و ۷۵۰ رئیس اداره کار تنظیم اطلاعات معلمان زیرمجموعه خود را بر اساس امتیاز ابلاغ کرده است.
  • ما در این طرح موظفیم که ۸۰۴ هزار معلم را بر اساس امتیازاتی که کسب می‌کنند به گروه‌های پنج‌گانه آموزشیارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم و دانش‌یار معلم و استاد معلم تقسیم کنیم و بر اساس موافقت صورت گرفته از ادارات آموزش و پرورش و نظر هیئت ممیزه، احکام معلمان زده خواهد شد و کار آغاز می‌شود.
  • مرحله اول مرحله استقرار است و مرحله دوم مرحله استمرار یا ارتقا خواهد بود که پنج سال بعد مجدد با توجه به امتیازات کسب شده در طی این مدت رتبه معلمان تغییر می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه احکام جدید رتبه بندی معلمان و تاثیر آن بر حقوق

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی