کد خبر : 12189

دروس مهم در کنکور تجربی برای قبولی تربیت معلم

در این مقاله از لیست دروس مهم در کنکور تجربی برای قبولی تربیت معلم را در اختیار علاقمندان به ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم قرار داده ایم، با مطالعه دروس مهم در کنکور تجربی احتمال قبولی در دانشگاه تربیت معلم را افزایش می دهید. داوطلبان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های لازم در مورد این موضوع با شماره تلفن مندرج در این صفحه تماس بگیرید.

 معرفی دانشگاه تربیت معلم:

دروس مهم در کنکور تجربی: دانشگاه فرهنگیان نیز  دانشگاهی برای تأمین و  تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در ایران است. این دانشگاه در سال 1390 با تجمیع کلیه مراکز تربیت معلم سراسر ایران تأسیس شد و دارای 98 واحد دانشگاهی (در قالب 64 پردیس دانشگاهی و 34 دانشکده) می‌باشد. دانشگاه فرهنگیان از بزرگترین و گسترده‌ترین دانشگاه‌های ایران است و حسین خنیفر به عنوان اولین رئیس دانشگاه فرهنگیان ریاست این دانشگاه مأموریت محور و استراتژیک را به عهده دارد.

 همچنین دانشگاه های تربیت معلم که با عنوان تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان در ایران شناخته می شوند  و  جزو مراکز تحصیلی هستند که با شرایطی خاص به پذیرش دانشجو می پردازند. با توجه به محبوبیت و مزایای دانشگاه های تربیت معلم و این که تمامی شرکت کنندگان در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته های ارائه شده در آن نمی شوند.


 پنج  زیر گروه رتبه در رشته ی تجربی

زیر گروه یک:

پزشکی و رشته دندانپزشکی، فیزیوتراپی و بیشتر رشته های پرطرفدار تجربی

زیر گروه دو:

رشته ی داروسازی و شیمی

زیر گروه سه:

رشته ی زمین شناسی

زیر گروه چهار:

رشته های مدیریت، حسابداری و حقوق

زیر گروه پنج:

مهندسی های کشاورزی

دروس مهم رشته تجربی برای قبولی دانشگاه  تربیت معلم

اگر علاقمند به رشته دبیری رشته انسانی هستید و همچنین  باید دروس مهم برای قبولی در تربیت معلم یا همان دانشگاه فرهنگیان را بشناسید. این دروس مهم  در واقع همان دروس لازم برای قبولی در رشته تربیت معلم انسانی هستند.

رشته تجربی با وجود رشته های پزشکی و  رقابت اصلی را در این گروه دارد و رشته های تربیت معلم در رده چهارم و حتی پنجم رقابتی قرار می گیرند. در دسته اول رقابت  رشته ای پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و  در ردسته دوم رقابت رشته های فیزیوتراپی و  بینایی سنجی و شنوایی شناسی و در دسته سوم سار رشته های پیراپزشکی ماننند رادیولوژی و پرستاری  قرار دارند. در دسته چهارم رشته های تربیت معلم و رشته هایی مانند رشته های اصلی شناور انسانی مثل مدیریت و حسابداری و رشته های علوم پایه و گروه بهداشت تجربی قرار می گیرند.

 دروس کنکور تجربی برای دانشگاه فرهنگیان در بخش دروس عمومی در تمام زیر گروه ها ثابت است اما درس های اختصاصی در هر یک از زیر گروه ها با هم تفاوت دارند. کنکور تجربی شامل 5 زیر گروه است،  رشته های دانشگاه  تربیت معلم در زیر گروه های 1، 2 و 5 قرار دارند :

تربیت معلم در  کنکور تجربی در زیر گروه یک شامل آموزش ابتدایی ، آموزش زیست شناسی ، آموزش کودکان استثنایی است.

تربیت معلم در کنکور تجربی در زیر گروه دو شامل آموزش شیمی است.

تربیت معلم در زیر گروه پنج شامل آموزش تربیت بدنی می باشد.

در نتیجه داوطلبانی که به دنبال قبولی تربیت معلم در کنکور تجربی هستند لازم است که ضرایب دروس آنها در زیر گروه های یک، دو و پنج بالا باشد تا شانس قبولی آنها بالارت رود.

دروس مهم در کنکور تجربی برای قبولی تربیت معلم در زیر گروه یک به صورت زیر به شرح زیر است:

ردیف نام درس تخصصی ضریب درس
1 زمین شناسی 0
2 ریاضی 2
3 فیزیک 2
4 شیمی 3
5 زیست شناسی 4

دروس مهم در کنکور تجربی برای قبولی تربیت معلم در زیر گروه دو  به صورت زیر به شرح زیر است:

ردیف نام درس تخصصی ضریب درس
1 زمین شناسی 0
2 ریاضی 3
3 فیزیک 2
4 شیمی 4
5 زیست شناسی 4

دروس مهم در کنکور تجربی برای قبولی تربیت معلم در زیر گروه پنج به صورت زیر به شرح زیر است:

ردیف نام درس تخصصی ضریب درس
1 زمین شناسی 1
2 ریاضی 3
3 فیزیک 2
4 شیمی 2
5 زیست شناسی 2

بر اساس توضیحات ذکر شده داوطلبی که قصد قبولی در رشته آموزش کودکان استثنایی ، آموزش ابتدایی یا آموزش زیست شناسی را دارد لازم است در زیر گروه یک درس زیست شناسی که ضریب 4 دارد را درصد بالا پاسخ دهند.

دروس مهم در کنکور تجربی برای قبولی تربیت معلم 1 کمتر بودن ضریب یک درس در یک زیر گروه به معنای این نیست که شما به آن درس کمتر  اهمیت دهید یا آن درس را حذف کنید بلکه دروسی که ضریب پایین تری دارند،به دلیل آنکه کمتر مورد توجه داوطلبان قرار می گیرند مثل درس ریاضی در کنکور تجربی ، شما با کسب درصد بالاتر از میانگین در این دروس به راحتی می توانید رتبه کنکور خود را تا چند هزار جابجا نمایید.

در زمان انتخاب رشته کنکور تجربی برای انتخاب رشته های دانشگاه تربیت معلم باید حداقل تراز 6500 داشته باشید و تراز 6500 را باید در زیر گروه مربوطه کسب نمایید. در کارنامه کنکور برای هر زیر گروه یک تراز و رتبه متفاوت درج می شود.

تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور

دروس مهم در کنکور تجربی برای قبولی تربیت معلم 2

ارتباط تلفنی مشاوره قبولی تربیت معلم در کنکور تجربی

 در این مقاله دروس مهم در کنکور تجربی برای قبولی تربیت معلم را شرح داده ایم و زیر گروه های مهم برای قبولی را آورده ایم، اگر برای نحوه قبولی تربیت معلم در کنکور تجربی با سوال یا ابهام روبرو شده اید می توانید هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صح تا 12 شب با شماره تلفن ده رقمی مندرج در این صفحه تماس حاصل کنید تا کارشناسان سامانه مشاوره تلفنی شما را راهنمایی نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی