جهت مشاوره در زمینه زمان، منابع و شرایط برگزاری کنکور مجزا برای دانشگاه تربیت معلم

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 57578

برگزاری کنکور مجزا برای دانشگاه تربیت معلم سال 1403

برگزاری کنکور مجزا برای دانشگاه تربیت معلم-1

برگزاری کنکور مجزا تربیت معلم در سال ۱۴۰۳ به اطلاع داوطلبان تحصیل در دانشگاه تربیت معلم و متقاضیان استخدام معلمی، می رسد. سرپرست وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کنکور مجزا از کنکور سراسری برای دانشگاه تربیت معلم در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان کرد: پذیرش بدون کنکور استعدادهای دانش‌آموزی برتر در سطح ملی در تمام رشته‌ها از دیگر برنامه‌های آینده دانشگاه فرهنگیان است.


☀️جزئیات کنکور تربیت معلم جهت جذب معلم

🔹صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مورد کنکور مجزای تربیت معلم گفت :

  • ⚡️چند ماه قبل تر از کنکور عادی، کنکور تربیت معلم برای استخدام آموزش و پرورش برگزار می شود تا به خوبی، فرصت گزینش داشته باشیم و منابع کنکور تربیت معلم، متناسب با نیازی است که در آینده داریم.
  • ⚡️وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص برگزاری کنکور تربیت معلم از سال ۱۴۰۳، گفت:
  • ⚡️ از سال آینده جذب دانشجو معلم در دانشگاه های تربیت معلم از راه کنکور اختصاصی خواهد بود که مواد امتحانی و ضرایب آن در ستاد تربیت شورای عالی فرهنگی به تصویب می رسد.

علت برگزاری کنکور مجزا برای دانشگاه تربیت معلم

با توجه به اهمیت جذب نیروی متخصص در آموزش و پرورش، قرار بر این است که ملاک پذیرش در دانشگاه تربیت معلم و استخدام معلم از این دانشگاه، برگزاری کنکور مجزا از کنکور سراسری برای دانشگاه تربیت معلم باشد.

  • رئیس شورای سیاستگذاری در مورد علت برگزاری کنکور مجزا برای دانشگاه تربیت معلم در همایش تربیت معلم شرح داد، با توجه به اینکه موضوع صلاحیت حرفه‌ای معلمان به قانون تبدیل می‌شود، طرح مدارس وابسته به دانشگاه و افزایش تعداد واحدهای کارورزی از دیگر برنامه‌های آینده دانشگاه فرهنگیان است.
  • وی با بیان اینکه جاده رسیدن به ایران قوی از کوچه تربیت معلم و خیابان آموزش و پرورش می‌گذرد، تاکید کرد: ایران قوی، تنها با معلم قوی درست می‌شود چرا که معلم قوی و مدرسه قوی، گذرگاه عبور کشور از مشکلات است.
  • صحرایی در پایان خطاب به دانشجومعلمان و معلمان گفت: شما یک تکلیف بزرگ دارید و آن این است که تا می‌توانید مسئولان خوبی برای آینده ایران تربیت کنید.
  • سرپرست وزارت آموزش و پرورش به برگزاری کنکور مجزا تربیت معلم در سال ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت پذیرش بدون کنکور استعدادهای دانش‌آموزی برتر در سطح ملی در تمام رشته‌ها از دیگر برنامه‌های آینده دانشگاه فرهنگیان است.
  • به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ رضامراد صحرایی در مراسم اختتامیه ششمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تربیت معلم که در پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد، گفت: معلم نامیرا است؛ چرا که مهر هرسال در نسل جدیدی تکثیر می‌شود و آن نسل نیز رشد کرده و در نسل دیگری ادامه می‌یابد.
  • صحرایی با اشاره به مثلت محتوا، روش تدریس و ارزیابی گفت: جان کلام در هر ۳ موارد نگاه به آینده است.
  • سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مثلث مؤلف، معلم و محصل نیز اشاره و اظهار کرد: نتیجه رابطه فرآیندی میان این ۳ ضلع، نگاه به آینده است و فعالیت هر فردی که برای آینده تلاش کند، همواره تازه خواهد بود.
  • صحرایی با بیان اینکه معلم، روح آموزش و پرورش است، تاکید کرد: یک معلم شاد و با روحیه می‌تواند دانش‌آموزانی را تربیت کند که آینده‌سازان موفقی در کشور شوند.
  • وی با اشاره به ۳ موضوع تربیت معلم، تعلیم معلم و تامین معلم تصریح کرد: آن چه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آن تکیه دارد تربیت معلم است.
  • صحرایی، هویت معلم را ساختنی و اکتسابی دانست و گفت: در محیط تربیت معلم است که شخصیت معلمان شکل می‌گیرد.
  • سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کاهش زیرساخت‌های تربیت معلم نسبت به گذشته تصریح کرد: در گذشته با جمعیتی کمتر از جمعیت فعلی، ۵۲۱ مرکز تربیت معلم در کشور وجود داشت و هم‌اکنون از این تعداد فقط ۹۸ مرکز به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شده است که در تلاش هستیم آن ظرفیت را به دانشگاه فرهنگیان برگردانیم.
  • تربیت دانشجو در ۵ رشته به‌صورت دو مدرکی برای اولین بار در دانشگاه تربیت معلم
  • وی با بیان اینکه از امسال برای اولین بار در ایران، دانشگاه فرهنگیان در ۵ رشته ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه با دانشگاه‌های معتبر دیگر به‌صورت دو مدرکی دانشجو تربیت خواهد کرد، تصریح کرد: بدین منظور دانشجویان دروس CK را در دانشگاه‌های معتبر دیگر و دروس PCK را در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند و در نهایت مدرک خود را از هر دو دانشگاه دریافت می‌کنند.
  • صحرایی با اشاره به راه‌اندازی رشته حرفه‌ای معلمی در دوره کارشناسی ارشد ادامه داد: بر این اساس در ۲۱ رشته، دانشجوی کارشناسی ارشد حرفه‌ای معلمی پذیرش شده و دانشجویان این دوره‌ها به جای پایان‌نامه، آموزش‌کاوی و تدریس‌کاوی خواهند داشت.
  • وی با اشاره به فرمایشات امسال مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع معلمان خاطرنشان کرد: ایشان تاکید کردند که برخی آموزش و پرورش را کوچک‌انگاری کردند و اگر بخواهیم از گردنه‌های دشوار کشور به سوی پیشرفت حرکت کنیم، راهی جز توجه به آموزش و پرورش نداریم.

* بنابراین داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه تربیت معلم و متقاضیان استخدام آموزش و پرورش، منتظر برگزاری کنکور مجزا برای دانشگاه تربیت معلم سال 1403 باشد.


متقاضیان استخدام دانلود کنند: دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش




تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور برگزاری کنکور مجزا برای دانشگاه تربیت معلم سال 1403 1


مشاوره قبولی در کنکور دانشگاه تربیت معلم

برای مشاوره قبولی در کنکور دانشگاه تربیت معلم و اطلاع از زمان، شرایط، نحوه برگزاری کنکور تربیت معلم و منابع کنکور دانشگاه تربیت معلم، می توانید با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاور تلفنی، راهنما و پاسخگوی سوالات شما عزیزان در سراسر کشور هستند. می توانید هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب، تماس حاصل فرمایید.



در ادامه بخوانید: زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش



به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه زمان، منابع و شرایط برگزاری کنکور مجزا برای دانشگاه تربیت معلم

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی