کد خبر : 5980

تحصیل همزمان با خدمت سربازی

در این عنوان و مقاله قصد داریم توضیح مختصری را در مورد تحصیل همزمان با خدمت سربازی برای مشمولان نیز ارائه دهیم.



مطالب سایت ما را دنبال کنید…



تحصیل همزمان با خدمت سربازی: قطعا  زمانی که  یک جوان  ایرانی پسر  در موقعیت رفتن به خدمت  مقدس  سربازی قرار می گیرد  مسائل مختلفی  باعث می شود تا ذهن آن ها را درگیر  خود کند. به برای  مثال برخی از افراد به دنبال دریافت گرفتن  امریه سربازی هستند و یا عده ای دیگر علاوه بر گذراندن دوره خدمت  و  قصد ادامه تحصیل نیز دارند. گروه اول که باید به جست و جوی ارگان های امریه پذیر بپردازند و دسته دوم از افراد معمولا به دنبال راهی هستند که بتوانند همزمان با گذراندن دوره خدمت سربازی و همچنین  تحصیل خود را نیز ادامه دهند.


آیا امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه  وجود دارد؟؟

در سال های گذشته هر زمان که صحبت از تحصیل همزمان با سربازی نجام می شد و  همه افراد یک پاسخ مشترک داشتند که  این امر  ((امکان پذیر نیست))  اما  اخیرا  در دانشگاه علمی کاربردی شرایطی را فراهم نموده است که داوطلبان بتوانند همزمان با مدت زمانی که در حال انجام دوره خدمت نظام وظیفه خود هستند و به ادامه تحصیل  خود نیز بپردازند. که در این باره جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی چنین می گوید.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی افزود و گفت : امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد و سربازان تنها در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر دانشگاه های سراسر کشور و  برای ادامه تحصیل از خدمت سربازی ترخیص می شوند.

طبق گزارش های منتشر شده از سردار رحمان علیدوست پیرامون ابهامات مطرح شده در خصوص ادامه تحصیل سربازان حین خدمت عنوان کرد: موضوعات مطرح شده در سایت های خبری درباره ادامه تحصیل سربازان حین خدمت فقط در خصوص مهارت آموزی سربازان در دانشگاه های جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای است.

همچنین در ادامه چنین گفت: برابر قانون خدمت وظیفه عمومی و  امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد و سربازان تنها در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتردر دانشگاه های سراسر کشور و  برای ادامه تحصیل از خدمت سربازی ترخیص می شوند.

براساس گزارش سایت پلیس و  جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در تشریح طرح مهارت آموزی سربازان در دانشگاه ها و  عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع مهارت آموزی و ارتقای سطح توانایی کارکنان وظیفه، توافقنامه ای با دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی وحرفه ای صورت گرفته که سربازان حین خدمت بتوانند در یک یا چند پودمان شرکت و مهارت های لازم را کسب کنند و  پس از اتمام خدمت سربازی گواهینامه مربوطه توسط دانشگاه ارائه می شود.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی