جهت مشاوره در زمینه احراز محل سکونت در سامانه سخا

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 74840

احراز محل سکونت سامانه سخا برای تعویض پلاک sakha.epolice.ir

دراین مقاله مراحل احراز محل سکونت سامانه سخا برای تعویض پلاک در سایت sakha.epolice.ir (سامانه سخا) را شرح داده ایم. با مطالعه این مطلب می توانید به سادگی احراز محل سکونت خود را در سامانه سخا برای تعویض پلاک انجام دهید. علاوه براین می توانید با شماره تلفن ده رقمی مندرج در این صفحه تماس بگیرید، کارشناسان این سامانه از طریق سیستم مشاور تلفنی، تمام مراحل احراز محل سکونت در سامانه سخا را برای متقاضیان انجام می دهند و دیگر نیازی به مراجعه به کافی نت ندارید.

یکی از مدارک ضروری برای تعویض پلاک احراز محل سکونت است. البته انجام آن به تازگی کمی پیچیده شده است و لازم است متقاضیان حتما به سخا مراجعه کنند. قوانین و مدارک مورد نیاز برای خدمات دولتی نیز دائم در حال تغییر است. به همین دلیل پشنهاد می کنیم مراحل را به افراد ناآشنا با انجام این امور واگذار نکنید. این مقاله را به دقت مطالعه کرده و خودتان برای احراز محل سکونت در سامانه سخا و تعویض پلاک اقدام کنید و یا با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.

ثبت نام سامانه سخا برای احراز محل سکونت برای تعویض پلاک

یکی از این تغییرات جدید که در نحوه احراز محل سکونت برای تعویض پلاک ایجاد شده این است که لازم است خریدار برای دریافت مدرک مربوط به آن ثبت نام در سامانه سخا را انجام دهد.  نحوه ثبت نام سامانه سخا برای احراز محل سکونت برای تعویض پلاک به ترتیب زیر است:

برای احراز سکونت سامانه سخا، ابتدا لازم است ثبت نام در این سامانه را مطابق مراحل زیر انجام دهید:

  1. آدرس سخا تعویض پلاک یعنی “sakha.epolice.ir” را در مرورگر خود جستجو کنید. همچنین می‌ توانید عبارت «سامانه سخا» را در گوگل جستجو  کنید.
  2. بعد از ورود به سامانه سخا برای احراز محل سکونت، پنجره زیر را می‌بینید روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

سامانه سخا برای احراز محل سکونت برای تعویض پلاک

  1. پس از آن پنجره زیر برایتان باز می‌شود که از شما کد ملی می‌خواهد. بعد از وارد کردن کد ملی، کد تصویر را نیز وارد کنید و روی ادامه بزنید.
  2. در مرحله بعد باید شماره موبایلی که با کد ملی همخوانی دارد را وارد کنید. بعد دکمه تأیید را بزنید.
  3. در مرحله آخر باید رمز عبور انتخابی خود را 2 بار وارد کنید. پس از آن یک کد به شماره موبایلی که وارد کرده‌اید ارسال می‌ شود. این کد را هم در فیلد آخر وارد کنید و ثبت نام را بزنید تا وارد صفحه کاربری خود در سامانه سخا شوید.

مراحل احراز محل سکونت برای تعویض پلاک در سامانه سخا 

برای احراز محل سکونت و تعویض پلاک از طریق سامانه سخا، به ترتیب زیر اقدام کنید، علاوه براین می توانید به سادگی از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613 تماس بگیرید و احراز محل سکونت خود را به صورت تلفنی انجام دهید.

  • 1- ورود به سامانه سخا و حساب کاربری شخصی خودتان
  • 2- وارد بخش احراز اطلاعات فردی و آدرس شوید
  • 3- روی ویرایش آدرس کلیک کنید تا پنجره جدید باز شود.
  • 4- در پنجره باز شده، روی دکمه ویرایش که در پایین صفحه (سمت چپ) وجود دارد کلیک کنید.
  • 5- یک فرم جدید باز می‌ شود و لازم است در آن فرم، کد پستی محل سکونتتان را وارد کنید.
  • 6- کد پستی را دقیق بنویسد تا آدرس محل سکونت شما نمایش داده شود.
  • 7- آدرسی که نمایش داده می شود، بررسی کنید که درست باشد، در غیر این صورت لازم است به نزدیک‌ترین اداره پست  مراجعه کنید و یا از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد با شماره 9099071613 (سامانه مشاور تلفنی) تماس بگیرید. کارشناسان این سامانه به شما کمک می کنند تا مشکل مغایرت را رفع کنید.
  • **اگر آدرس نمایش داده شده به رنگ قرمز یا زرد باشد و بعد از چند دقیقه تغییر نکند لازم است برای ویرایش آدرس روی احراز نشانی از طریق پست کلیک کنید.
  • **اگر آدرس قرمز بود، فقط احراز سکونت برای خودرو (تعویض پلاک) امکان‌ پذیر نیست و سایر خدمات قابل ارائه می باسد
  • 8- بعد از کلیک روی احراز نشانی از طریق پست، به سایت اداره پست هدایت خواهید شد.
  • 9- در این مرحله لازم است روی عبارت احراز نشانی مشتریان کلیک کنید.
  • 10- سپس پنجره ای باز می‌ شود (مطابق با تصویر زیر) لازم است روی عبارت ” اینجا” کلیک کنید:

احراز محل سکونت سامانه سخا برای تعویض پلاک sakha.epolice.ir 1


  • 11- در مرحله بعد، لازم است درخواست احراز محل سکونت در سامانه سخا را ثبت کنید. به این صورت که در پنجره جدید که باز می شود، تیک گزینه متقاضی استفاده از سرویس احراز نشانی هستم را بزنید
  • 12- بعد از اینکه تیک را زدید، 4 مرحله دیگر باقی می ماند که به ترتیب زیر است:
  • 1- یک کد رهگیری به شماره موبایل شما ارسال می‌شود که لازم است آن را تا زمان مراجعه مامور پست برای احراز هویت نزد خود نگه دارید.

  • 2- برای احراز محل سکونت هنگام تعویض پلاک، رسیدی که مامور پست به شما می‌دهد را نزد خود نگه دارید.

  • 3- زمانی که مامور پست به نشانی شما مراجعه کرد، وارد لینک gnaf.post.ir/reseller/VPostCode/Tracking شوید تا بتوانید وضعیت درخواست خود را مشاهده کنید. نتیجه استعلام وضعیت در آدرس فوق می توانید مشاهده کنید.

  • 4- بعد از دریافت تاییدیه پست، دوباره وارد پروفایل خود در سامانه سخا شوید و در قسمت ویرایش آدرس، روی استعلام وضعیت آدرس کلیک کنید تا رنگ آن سبز شود.




بیشتر بدانید:

سامانه سخا پلیس تعویض پلاک و خلافی خودرو

ورود به سایت سخا پلیس انتظامی 

نحوه احراز هویت در سخا 



سامانه سخا احراز آدرس محل سکونت

در این صفحه، لینک ورود به سایت سامانه سخا احراز آدرس محل سکوت را به همراه راهنمای تصویری برای احراز نشانی محل سکونت را در اختیار متقاضیان گرامی در سراسر کشور قرار داده ایم.

راهنمای تصویری سامانه سخا احراز آدرس محل سکونت و تلفن

توجه در سامانه سخا، احراز آدرس محل سکونت و تلفن انجام می شود. مطابق مراحل زیر می توانید به راحتی برای احراز آدرس محل سکونت خود اقدام نمایید:

مرحله اول

برای ثبت نام در سامانه سخا و احراز محل سکونت، به ترتیب زیر اقدام نمایید:

توجه آدرس sakha.epolice.ir را در گوگل جستجو کنید و یا روی لینک ورود به سایت سخا که در همین صفحه قرار داده ایم، کلیک کنید تا وارد صفحه اول سایت سخا شوید. در این صفحه نام کاربری که همان کد ملی است و کلمه عبور درخواست می شود با وارد کردن این اطلاعات وارد سایت سخا می شوید.

توجه اگر قبلا در سخا ثبت نام نکرده اید، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را در مورد آموزش نحوه ثبت نام در سایت سخا را مطالعه کنید:


بیشتر بدانید:

احراز محل سکونت سامانه سخا برای تعویض پلاک sakha.epolice.ir 2 آموزش ثبت نام و ورود به سایت سخا 



توجه بعد از ورود به سایت سخا که لینک ورود به آن را در همین صفحه قرار داده ایم، می توانید روی اولین عبارت سمت راست “احراز اطلاعات فردی و آدرس” کلیک کنید و فرم مشخصات فردی را تکمیل نمایید. آدرس خود را ثبت نمایید، اگر شماره تلفن با اطلاعات ثبت شده در سایت سخا مطابقت ندارد و سیمکارتی که قبلا با آن وارد سایت سخا شده اید، در دسترس ندارید می توانید شماره سیمکارت جدید خود را وارد کنید.



سامانه سخا احراز آدرس محل سکونت


جالب است بدانید:

 نحوه دریافت کد سخا و استعلام سربازی با کد ملی



مرحله دوم

توجه پس از ورود به حساب کاربری، اگر آدرس ثبت شده با آدرس فعلی شما مطابقت ندارد، روی دکمه ویرایش کلیک کنید؛ در غیر این صورت، به منظور احراز محل سکونت، دکمه (استعلام وضعیت آدرس) را بزنید.

توجه اگر بعد از انتخاب دکمه (استعلام وضعیت آدرس)، همچنان وضعیت آدرس شما، به رنگ قرمز است، لازم است برای احراز محل سکونت خود، اقدام نمایید. در این حالت، دکمه (احراز آدرس از طریق پست) را انتخاب کنید.

سامانه سخا احراز آدرس محل سکونت

سامانه سخا احراز آدرس چیست: آدرس سایت سخا احراز هویت محل سکونت، سایت سخا احراز نشانی، سخا احراز کد پستی، سامانه سخا احراز محل سکونت، سامانه سخا احراز هویت محل سکونت، سایت سخا احراز هویت، سخا احراز هویت اینترنتی همگی یکسان بوده و به نشانی sakha.epolice.ir است.


جالب است بدانید:

معرفی سامانه سخا سربازی



مرحله سوم

توجه مطابق تصویر، بر روی گزینه احراز نشانی مشتریان، کلیک کنید. روی دکمه ورود بالای صفحه کلیک کنید:

سامانه سخا احراز آدرس محل سکونت



مرحله چهارم

توجه در کادری که در صفحه جدیدی باز می شود، به منظور احراز محل سکونت، بر روی اینجا، که در تصویر مشخص شده، کلیک نمایید.

سامانه سخا احراز آدرس محل سکونت



مرحله پنجم

توجه در این مرحله وارد صفحه ثبت درخواست شده اید و می توانید مراحل مربوطه را انجام دهید تا یک کد رهگیری، برای درخواست شما صادر  و به شماره همراه شما ارسال شود.

راهنمای سامانه سخا احراز آدرس محل سکونت



جالب است بدانید:

نحوه دریافت کد سخا از طریق پیامک



مرحله ششم

توجه در مرحله بعد، مامور پست، برای احراز محل سکونت، به آدرسی که اعلام کرده اید مراجعه می نماید. کد رهگیری را به مامور اعلام کنید تا درخواست شما را تایید کند. سپس، می توانید به آدرس gnaf.post.ir/reseller/vpostcode/tracking مراجعه کرده و برای پیگیری تایید آدرس خود، اقدام نمایید. تصویر زیر مربوط به یک نمونه استعلام است:

احراز محل سکونت سامانه سخا برای تعویض پلاک sakha.epolice.ir 5


مرحله هفتم

توجه اگر درخواست تایید آدرس شما، در سایت پست، به حالت تایید بود، وارد سامانه سخا شوید و پس از ورود به حساب کاربری، بر روی استعلام وضعیت آدرس، کلیک نمایید تا بتوانید برای احراز محل سکونت اقدام کنید.

راهنمای سامانه سخا احراز آدرس محل سکونت

توجه در این مرحله، اگر آدرس اعلامی شما توسط پست تایید شده باشد، وضعیت آدرس در سامانه سخا، به صورت (تایید شده توسط پست) تغییر کرده و احراز محل سکونت در سایت سخا انجام شده است به این ترتیب می توانید برای تعویض پلاک، اقدام کنید.


تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور احراز محل سکونت سامانه سخا برای تعویض پلاک sakha.epolice.ir 6

تلفن راهنمای ثبت نام سامانه سخا احراز محل سکونت

توجه اگر برای  ثبت نام سامانه سخا و احراز هویت آدرس، نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، پیشنهاد می کنیم برای ثبت و درخواست پیگیری های انتظامی خود، به کافی نت ها مراجعه نکنید و اقدامات مورد نیاز خود را در سامانه سخا، توسط افراد ناآشنا با سیستم جدید ساخا، نسپارید. می توانید هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. برای تماس از طریق تلفن ثابت اقدام کنید و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور، تماس حاصل فرمایید. کارشناسان این سامانه علاوه براینکه راهنمای شما هستند، تمام درخواست های متقاضیان را در سایت سخا ثبت و پیگیری می کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه احراز محل سکونت در سامانه سخا

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی