جهت مشاوره در زمینه احراز آدرس محل سکونت دانش آموزان در مای مدیو

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 61383

احراز محل سکونت در my.medu.ir

احراز محل سکونت دانش آموزان

احراز آدرس محل سکونت دانش آموزان برای همه پایه ها در مای مدیو / ورود به سایت احراز محل سکونت، نحوه احراز محل سکونت دانش آموزی سامانه my.medu.ir ، احراز محل سکونت دانش آموزان در مای مدیو قبل از ثبت نام سال تحصیلی جدید، الزامی است.

برای وورد به سایت احراز هویت محل سکونت دانش آموزان روی لینک زیر کلیک کنید:

احراز محل سکونت در my.medu.ir 1

برای ورود مستقیم به  سایت احراز محل سکونت دانش آموزی کلیک کنید.

احراز آدرس محل سکونت دانش آموزان در مای مدیو برای همه پایه ها آغاز شده است. در این صفحه، این لینک مستقیم سایت احراز هویت محل سکونت دانش آموز را در اختیار دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی در سراسر کشور قرار داده ایم.

والدینی که قصد دارند فرزندان خود را در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت نام کنند لازم است قبل از تکمیل فرم ثبت نام در سایت my.medu.ir، روش انجام احراز محل سکونت دانش آموزان در سایت ثبت نام را بشناسند و محل سکونت خود را از طریق سامانه ملی املاک و اسکان کشور یا سامانه ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نمایند.

دانش آموزان کل کشور قبل از ثبت نام در سال تحصیلی جدید لازم است آدرس محل سکونت خود را در مای مدیو احراز هویت کنند!


احراز محل سکونت دانش آموزان در مای مدیو my medu ir

یکی از مهترین مراحل در زمان احراز محل سکونت، آشنایی با سایت ثبت نام و روش انجام احراز محل سکونت دانش آموزی است، برای آشنایی با سایت احراز محل سکونت دانش آموزان در ادامه توضیحاتی ارائه داده ایم. توجه داشته باشید که برای ورود به سایت احراز هویت محل سکونت دانش آموزان چند حالت وجود دارد که عبارت اند از:

احراز محل سکونت در my.medu.ir 2 در صورتی که قبلا در سامانه املاک و اسکان کشور آدرس محل سکونت خود را ثبت کرده باشید زمان مراجعه به سایت ثبت نام دانش آموزی کلیه اطلاعات محل سکونت نمایش داده می شود و کافی است که اطلاعات را تایید نمایید و نیاز به ثبت مجدد نیست.

احراز محل سکونت در my.medu.ir 3 در صورتی که قبلا در سامانه امکلاک و اسکان ثبت نام انجام نداده باشید لازم است ابتدا به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir مراجعه کرده و اطلاعات محل سکونت از جمله کد پستی، قبض برق و… را ثبت نمایید.

 برای وورد به سایت احراز هویت محل سکونت دانش آموزان روی لینک زیر کلیک کنید:

احراز محل سکونت در my.medu.ir 1

برای ورود مستقیم به  سایت احراز محل سکونت دانش آموزی کلیک کنید.

احراز محل سکونت در my.medu.ir 5 به دلیل اینکه ثبت اطلاعات محل سکونت شرط اولیه برای ثبت نام دانش آموزان در بسیاری از مدارس از جمله نمونه دولتی، تیزهوشان، شاهد و دولتی است، مراجعه به سایت احراز محل سکونت دانش آموزان و ثبت اطلاعات محل سکونت الزامی است. البته لازم به ذکر است که والدین می توانند قبل از آغاز ثبت نام مدارس به سامانه ملی املاک و اسکان کشور مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت نمایند.

بر طبق اطلاعیه شماره 20 آموزش و پرورش، ثبت نام قطعی کلیه دانش آموزان اعم از ورودی مقاطع و دانش آموزان میان پایه در سامانه دانش آموزی (سیدا)، صرفا پس از مراجعه همه والدین به پنجره واحد (my.medu.ir) و احراز محل سکونت توسط ایشان انجام می شود.

بر اساس این اطلاعیه پیش ثبت نام همه پایه های تحصیلی به شرح زیر بعد از احراز هویت دانش آموزان در مای مدیو انجام می شود. مراحل احراز هویت در مای مدیو برای تمام مقاطع و پایه ها الزامی است:

احراز محل سکونت در my.medu.ir 6مقطع اول ابتدایی (اول، دوم، سوم) 

احراز محل سکونت در my.medu.ir 6مقطع دوم ابتدایی (چهارم، پنجم، ششم) 

احراز محل سکونت در my.medu.ir 6متوسطه اول (هفتم، هشتم، نهم) 

احراز محل سکونت در my.medu.ir 6متوسطه دوم (دهم، یازدهم، دوازدهم) 

احراز محل سکونت در my.medu.ir 6پیش ثبت نام پایه هفتم و پیش ثبت نام نهم بر اساس این اطلاعیه منوط به احراز محل سکونت در سایت مای مدیو است.


فیلم آموزش تصویری احراز هویت محل سکونت در مای مدیو


احراز محل سکونت در my.medu.ir 11 بیشتر بدانید: دانلود نرم افزار شاد آموزش و پرورش 



در سال های اخیر آموزش و پرورش به منظور تسریع در انجام امور و ارائه خدمات به متقاضیان، سامانه متعددی راه اندازی کرد که یکی از این سامانه ها my.medu.ir است که ثبت نام مدارس در آن انجام می شود. برای تکمیل فرآیند ثبت نام دانش آموز در سایت my.medu.ir لازم است ابتدا احراز هویت محل سکونت دانش آموز و والدین جهت مشخص شدن محل سکونت آنها انجام شود.

با اینترنتی شدن ثبت نام و احراز محل سکونت دانش آموزی، مدارس مجاز به دریافت اجاره نامه، قبض برق، سند و سایر مدارک در هنگام ثبت نام نیستند و تمام مدارک باید در سایت احراز محل سکونت در my.medu.ir بارگذاری شود سپس ثبت نام انجام دهند.


سایت احراز محل سکونت دانش آموزان چیست؟

تا سال های گذشته ثبت نام دانش آموزان به صورت حضوری انجام می شد، اما با توجه به راه اندازی سامانه یکپارچه برای ارائه خدمات در آموزش و پرورش تمامی فرآیند ثبت نام اول ابتدای، هفتم و دهم متوسطه از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود.

یکی از کارهایی که والدین در هنگام ثبت نام دانش آموزان لازم است انجام دهند احراز محل سکونت در my.medu.ir است، سوالی که مطرح می شود این است که احراز محل سکونت چیست؟ باید بگوییم برای احراز هویت محل سکونت دانش آموزان والدین لازم است ابتدا به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir مراجعه کنند و با ثبت اطلاعات خود و فرزندانشان محل سکونت را ثبت نمایند.

احراز محل سکونت در my.medu.ir 5 سامانه ملی املاک و اسکان کشور به سامانه ملی خدمات هوشمند(my.medu.ir) متصل بوده و  در زمان ثبت نام دانش آموز، تنها تایید آدرس محل سکونت کفایت می کند.


نحوه احراز محل سکونت دانش آموزان در سامانه مای مدیو

بر اساس بخش نامه جدید آموزش و پرورش ثبت نام قطعی دانش آموزان در سیدا، زمانی می تواند انجام شود که والدین دانش آموز در پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت احراز هویت انجام دهند، در غیر این صورت دانش آموزان به هیچ عنوان ثبت نام نخواهند شد. در ادامه نحوه ورود احراز محل سکونت دانش آموزان در مای مدیو را بصورت تصویری شرح داده ایم.


مرحله 1

برای احراز هویت محل سکونت دانش آموزان ابتدا آدرس سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir  در مروگر اینترنتی خود جستجو کنید

در صفحه اول نام کاربری (کد ملی/ شناسه یکتا) را وارد نمایید.

•رمزعبور دانش آموزان اتباع تاریخ تولد به صورت عددی و هشت رقمی می باشد (مثلا 13801105)

•ورود دانش آموزان ایرانی با کدملی و رمزعبور قبلی می باشد.

ورود به مای مدیو- my.medu.ir



مرحله 2

در این قسمت پس  از انتخاب نقش، روی عبارت” ورود از درگاه دولت” کلیک کرده تا وارد احراز هویت سایت مای مدیو شوید:

پیش ثبت نام کلاس اول ابتدایی از درگاه دولت 1402



مرحله 3

 برای احراز هویت دانش آموزان در مای مدیو لازم است،پس از ارجاع به صفحه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، در مرحله بعدی شماره تلفن سرپرست خانواده (پدر یا مادر) را وارد نموده و کد پیامکی تاییدیه وارد شده را در صفحه بعدی ثبت نمایید:

پیش ثبت نام کلاس اول ابتدایی از درگاه دولت 1402


در صورتی که قبلا به سامانه املاک و اسکان ملی کشور مراجعه کرده باشید به صورت مستقیم به پنل کاربری خود در سایت my.medu.ir دسترسی پیدا می کنید، در صورتی که هنوز احراز محل سکونت را انجام نداده باشید صفحه ای برای وارد کردن اطلاعات شخصی و هویتی شما باز می شود که با ورود اطلاعات محل سکونت از جمله کد پستی، تاریخ تولد، کد ملی و … می توانید وارد پنل شخصی خود شوید و احراز هویت در مای مدیو را انجام دهید.


مرحله 4

 رمز یکبار مصرف ارسالی به تلفن همراه را در کادر مربوطه درج نمایید و تایید کنید:

پیش ثبت نام کلاس اول ابتدایی از درگاه دولت 1402

احراز محل سکونت در my.medu.ir 13 برای احراز محل سکونت دانش آموزان در مای مدیو لازم است حتما سرپرست شماره تلفن به نام خودش داشته باشد.


مرحله 5

مطابق تصویر زیر، کد ملی، تاریخ تولد، و کد پستی را درج نمایید سپس روی “ثبت اطلاعان” کلیک کنید:

پیش ثبت نام کلاس اول ابتدایی از درگاه دولت 1402



مرحله 6

برای احراز محل سکونت در مای مدیو ،بعد از ثبت اطلاعات، آدرس ثبت شده در سامانه املاک و اسکان را مشاهده می کنید در صورت تایید روی گزینه” درست است” در غیر این صورت روی گزینه” نادرست است” کلیک کنید تا بتوانید مراحل احراز هویت در مای مدیو را اصلاح کنید.

پیش ثبت نام کلاس اول ابتدایی از درگاه دولت 1402



مرحله 7

روی گزینه ثبت در سامانه املاک و اسکان کلیک کرده و آدرس خود را درسامانه ثبت نمایید، سپس محل سکونت خود را در سامانه املاک و اسکان تایید کنید:

پیش ثبت نام کلاس اول ابتدایی از درگاه دولت 1402



مرحله 8

ثبت کد پستی در سامانه مای مدیو را انجام داده و روی عبارت ” بررسی ” کلیک کنید:

پیش ثبت نام کلاس اول ابتدایی از درگاه دولت 1402


افرادی که متقاضی احراز هویت در پست، می باشند، می توانند، جهت ثبت درخواست احراز نشانی پست و دریافت استعلام وضعیت آدرس،به صورت الکترونیکی، از طریق سامانه احراز نشانی پست، به نشانی اینترنتی gnaf.post.ir، اقدام نمایند.


مرحله 9

در این قسمت  روی عبارت “سامانه های ملی و استانی” کلیک کنید:

پیش ثبت نام کلاس اول ابتدایی از درگاه دولت 1402



مرحله 10

بعد از انتخاب سامانه های ملی و استانی روی عبارت ” وزارت آموزش و پرورش” کلیک کنید:

پیش ثبت نام کلاس اول ابتدایی از درگاه دولت 1402



مرحله 11

 برای احراز هویت دانش آموزان در مای مدیو در درگاه دولت در این مرحله، روی عبارت ” ستاد وزرات آموزش و پرورش” کلیک نمایید:

پیش ثبت نام کلاس اول ابتدایی از درگاه دولت 1402



مرحله 12

عبارت” درگاه پیشخوان وزرات آموزش و پرورش” را انتخاب کرده، سپس روی ” ورود به سامانه” کلیک کنید، در این مرحله احراز هویت دانش آموز در سامانه مای مدیو از طریق درگاه دولت با موفقیت طی شده است.

 دانش آموز بعد از احراز هویت در سایت احراز محل سکونت دانش آموزان در مای مدیو، می تواند ثبت نام قطعی در مدرسه انجام دهد.

پیش ثبت نام کلاس اول ابتدایی از درگاه دولت 1402





مرحله 13

در این مرحله بعد از اتمام احراز هویت در مای می توانید برای ثبت نام  مطابق با تصویر زیر اقدام کنید:

ثبت نام د رمای مدیو




زمان احراز محل سکونت دانش آموزان

به دلیل غیرحضوری شدن ثبت نام مدارس ابتدایی و متوسطه، دانش آموزان در پایه اول، هفتم و دهم در زمان ثبت نام در مدرسه لازم است به سایت ثبت نام احراز هویت محل سکونت دانش آموزی مراجعه کرده و آدرس محل سکونت و اطلاعات دانش آموز را ثبت نمایند.

والدین می توانند در زمان احراز محل سکونت دانش آموزان، پس از ثبت آدرس محل سکونت در سامانه املاک و اسکان کشور، به سایت ثبت نام دانش آموزی در مای مدیو مراجعه کرده آدرس خود را تایید نمایند و اقدام به ثبت نام دانش آموز کنند.



تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور احراز محل سکونت در my.medu.ir 14

راهنمای تلفنی احراز محل سکونت دانش آموزان

در این مقاله نحوه احراز هویت دانش آموزان در مای مدیو را بصورت جامع شرح داده ایم، اگر در زمینه احراز محل سکونت دانش آموز با سوال یا ابهام روبرو شده اید، می توانید از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور، با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. کارشناسان این سامانه هر روز از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده اند تا از طریق سیستم مشاوره تلفنی، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه احراز آدرس محل سکونت دانش آموزان در مای مدیو

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 3 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی