کد خبر : 9134

معافیت سربازی قطع انگشت + قوانین بیماری های استخوان

در این مقاله و عنوان سعی داریم توضیح بدهیم در مورد معافیت سربازی قطع انگشت و همچنین قوانین بیماری های استخوان نیز چگونه می باشد.

بیماری های استخوانی چیست؟؟ به هر یک از بیماری ها یا صدماتی که بر استخوان های انسان تأثیر می گذارد بیماری های استخوانی می گویند. بیماری ها و صدمات استخوان ها عامل اصلی ناهنجاری های سیستم اسکلتی انسان است. اگرچه این آسیب ها می توانند باعث شکستگی شوند  و  عوامل دیگری مانند ضربه (تصادف) هم می توانند باعث شکستگی شوند.

معافیت سربازی قطع انگشت: بیماری ارثی نادر از بافت همبند است که اختلال استخوان زایی نامیده می شود و به راحتی موجب شکستگی استخوان ها می شود. علت بیماری OI نقص ژنتیکی است که باعث تولید غیر طبیعی یا کاهش تولید پروتئین کلاژن می شود. کلاژن یکی از اجزای اصلی بافت همبند است. چهار نوع OI وجود دارد و  نوع یک  خفیف ترین و شایع ترین نوع اختلال استخوان زایی است و  نوع دو  کشنده ترین نوع این بیماری است.


بیماری های استخوانی

نرمی استخوان:

نرمی استخوان  ریشه این بیماری در دوران کودکی و شیرخوارگی با نرم شدن استخوان ها مشخص می شود و  این بیماری منجر به رشد غیر طبیعی استخوان ها شده و در اثر کمبود ویتامین D در بدن ایجاد می گردد. هنگامی که این اختلال در بزرگسالان رخ می دهد و به عنوان پوکی استخوان شناخته می شود.

پوکی استخوان:

پوکی استخوان بیماری است که با نازک شدن استخوان ها مشخص می شود و حتی با فشارهای جزئی شکستگی به وجود می آید. پوکی استخوان شایع ترین بیماری متابولیک استخوان است و به معنای واقعی کلمه به معنی ((استخوان متخلخل)) است. این اختلال در زنان یائسه بالاتر از 50 سال دیده می شود.



بیشتر بدانید:

همراه داشتن موبایل در سربازی


.

قوانین معافیت پزشکی بیماری های استخوان

 در ادامه مطلب و عنوان قصد داریم توضیح بدهیم در مورد شرایط و نحوه معافیت قطع انگشت دست و پا به تعداد انگشتانی که قطع شده اند بستگی دارد. همچنین این موضوع که کدام انگشت قطع شده و محل قطع شدن انگشت کجا بوده است و  نیز در این معافیت ها اهمیت دارد چرا که تاثیر مهمی در کارایی و توانایی مشمول و سرباز را  دارد.

قطع انگشتان پا :

الف)) قطع سه انگشت كامل از يک پا و يا قطع شست در هر دو پا : معاف دائم

تبصره: در صورتی  كه قطع سه انگشت بغيراز انگشت شست باشد برای دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر : معاف از خدمات رزمی

ب) قطع چهار انگشت در پاها : معاف دائم

تبصره: براي دارندگان مدرك کارشناسي و بالاتر : معاف از خدمات رزمی

ج) قطع شست در يک پا : معاف از خدمات رزمی


آیا قطع انگشتان دست دارای معافیت است؟؟

معافیت سربازی از طریق قطع انگشت دست و همچنین  بسته به نوع محل آسیب یعنی قطعی بند انگشت یا کل آن و نیز کارایی انگشت قطع شده متفاوت می باشد.


سامانه صدای مشاور


بیشتر بدانید:

استعلام سربازی با کد ملی


.


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی