کد خبر : 8240

شرایط معافیت مبتلایان اوتیسم 1401

در این عنوان و مطلب سعی داریم  بپردازیم و توضیح بدهیم در مورد شرایط معافیت مبتلایان اوتیسم 1401 و همچنین نوع بیماری اوتیسم که چگونه می باشد و علائم این بیماری نیز چگونه است.


بیماری اوتیسم چیست؟

بیماری اُوتيسم ((درخودماندگی یا Autism)) و یک اختلال رشد است که در سه سال اول زندگی ظاهر می گردد. بیماری اوتیسم با تاثیر بر روی مغز کودک و رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن را مختل می کند. هرچند علایم و شدت بیماری اوتیسم در افراد مختلف و  متفاوت است. اما همه انواع اوتیسم برتوانایی برقراری ارتباط با دیگران توسط کودک  تاثیر می گذارد.

بنظر می رسد که تعداد کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم درحال رشد است. هرچند درمان و شفای کاملی برای بیماری اوتیسم وجود ندارد و  اما درمان جدی و به موقع اوتیسم تغییرات بزرگی در زندگی کودکان مبتلا به بیماری ایجاد می‌کند.


بیماری اوتیسم در بچه ها

علت  بیماری  اوتیسم چیست؟؟

عوامل مختلفی در بروز بیماری اوتیسم نقش دارند اما مهمترین علت اوتیسم توارث است. جهش های ژنتیکی در کنار بحث توارث ژن ها در بروز بیماری اوتیسم دخیل است. موضوع مربوط به یک ژن هم نیست و ژن های مختلف و تعامل آنهاست که باعث بروز اوتیسم می شود.

بیماری اوتیسم یك ناتوانی طولانی مدت است كه منجر به اختلال عملكرد عصبی و  روانی در فرد می شود. گر چه به نظر می رسد كه اوتیسم عارضه نادری است اما اطلاعات اخیر گویای آن است كه شیوع بیماری اوتیسم حتی تا 20 مورد در هر10000 تولد زنده می رسد.

اگر چه علت اصلی بیماری اوتیسم كاملاً شناخته شده نیست، اما در سال های اخیر تحقیقات و مطالعات بسیاری در زمینه بیماری اوتیسم صورت گرفته است. تحقیقات تأكید زیادی بر منشاء زیست شناختی و عصب شناختی بیماری اوتیسم در مغز دارد. در بسیاری از خانواده ها سابقه بیماری اوتیسم و یا اختلالات مربوط به اوتیسم وجود داشته است كه ریشه ژنتیك را مطرح می كند اگر چه تا به حال ژن خاصی كه مربوط به بیماری اوتیسم باشد شناخته نشده است.

پژوهشگران در مورد نقش ژنتیك در علت شناسی بیماری اوتیسم اختلاف نظر دارند و عده ای از آنها تركیب چندین ژن را به عنوان علت بیماری اوتیسم مطرح می كنند. چندین نظریه درباره بیماری اوتیسم مطرح شده كه هیچیك به طور دقیق اثبات نشده است.


معافیت پزشکی بیماری اوتیسم در خدمت سربازی 1401


در ادامه مقاله و مطلب میخواهی بپردازیم به نحوه شرایط معافیت بیماری اوتیسم در خدمت سربازی چگونه می باشد که مشمولانی که دارای این بیماری هستند آیا معافیت شامل آنها می شود؟؟ یا خیر برای جواب این سوال مطالب ما را دنبال کنید…



سامانهصدای مشاور         

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613       

            تماس از  8  صبح تا 12 شب             

                  حتی ایام تعطیل                          


 

شرایط معافیت مبتلایان اوتیسم 1401: مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران ضمن اشاره به نحوه فعالیت سامانه ثبت اطلاعات اوتیسم ایران در عین حال از معافیت کامل مبتلایان اوتیسم طی تفاهمی با سازمان نظام وظیفه خبر داد.

سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران  چنین گفت:  یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه اوتیسم ایران داشتن آمارهای رسمی و قابل قبول در کشور است. در سیاست‌گذاری‌های کلان و در نظام حاک

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نصب اپ دانش آموزی