جهت مشاوره در زمینه ثبت نام سنجش کودکان پیش دبستانی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 57643

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی ثبت نام در پیش دبستانی و مهد کودک برای سال تحصیلی 1402-1403 ابلاغ شد. کودکستان ها (مراکز پیش دبستانی)، در کل کشور موظف به رعایت قوانین هستند. بخشنامه و دستورالعمل ثبت نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مدیران کل استانی‌ ابلاغ شد.


بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و مهد کودک 1402-1403

به موجب بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و مهد کودک، فرایند ثبت‌ نام در کودکستان‌ها آغاز شده و مدیران کودکستان‌ها موظف‌اند اطلاعات نوآموزان پیش‌ دبستانی را در اسرع وقت و حداکثر تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ در سامانه‌های سنجش بدو ورود و سیدا ثبت کنند. مراحل ثبت نام پیش دبستانی به صورت حضوری می باشد. طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی برای ارزیابی سلامت جسمانی دانش آموزان در بدو ورود به مقطع ابتدایی و پیش دبستانی انجام می شود.



بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 1 بیشتر بدانید: نحوه ثبت نام سنجش کلاس اول و پیش دبستانی



قوانین و مقررات بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی در سال تحصیلی جدید، به اطلاع مسئولین می رسد:

به موجب دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام مدارس، مقررات و ضوابط عمومی ثبت‌ نام در پیش دبستانی (کودکستان‌ها) به شرح زیر است:

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 2 ثبت‌نام کودکان در کودکستان‌ها (دوره اول و دوم) بر اساس مفاد شیوه‌نامه «مدیریت و ساماندهی امور اجرایی کودکستان‌ها» انجام می‌شود.

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 3 ثبت‌نام تمام کودکان در کودکستان‌ها در سامانه سیدا الزامی بوده و مسئولیت ثبت‌نام بر عهده مدیر کودکستان (پیش دبستانی) است.

 ورود به سامانه سیدا

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 4

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 5 دریافت شهریه پیش دبستانی توسط کودکستان‌ها مجاز است و باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اقدام کنند.

* اولیای گرامی لازم است به پایگاه های سنجش سلامت مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پایگاه ها پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه کنید:

 

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 1 بیشتر بدانید: پایگاه سنجش سلامت پیش دبستانی



بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 7 شرایط سنی ثبت نام در پیش دبستانی که مورد تایید آموزش و پرورش است برای کودکان از تولد تا پایان شش‌سالگی بر مبنای اساسنامه سازمان ملی تعلیم تربیت کودک به دو دوره سه‌ساله تقسیم می‌شود. سن ثبت‌ نام کودکان از تولد تا پایان شش‌سالگی به شرح جدول ذیل انجام می‌شود:

شرایط سنی ثبت نام در پیش دبستانی 1402-1403

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 8مدیران کودکستان‌ها موظف‌اند اطلاعات نوآموزان پیش‌دبستانی را در اسرع وقت و حداکثر تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ در سامانه‌های سنجش بدو ورود و سیدا ثبت کنند. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اخبار جدید مربوط به پیش دبستانی ها، عضو کانال تلگرام مدارس شوید:

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 9

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 10مدیران مدارس، نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان فاقد تجربه پیش‌دبستانی را شناسایی کنند تا مناطق در اسرع وقت برای برگزاری کلاس‌های آمادگی در بهار و تابستان ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی کنند.

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 11 به‌منظور پیشگیری از تداخل برنامه آموزش‌های آمادگی پیش‌دبستانی کوتاه‌مدت اضطراری و جبرانی، با آغاز سال تحصیلی شایسته است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تداوم یادگیری و کلاس‌های آمادگی بهار و تابستان ۱۴۰۲ و نیز پیش‌دبستانی ویژه آموزش و مداخله بهنگام حداکثر در نیمه اول شهریور ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

 

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 1 بیشتر بدانید:زمان سنجش سلامت نوآموزان ابتدایی و پیش دبستانی



بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 13 طبق بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و با توجه به لزوم ساماندهی بهنگام کودکستان‌های دایر در مدارس دولتی (کودکستان ضمیمه)، فرآیند مزایده و واگذاری فضاهای مازاد مدارس دولتی به مؤسسان کودکستان غیردولتی دارای مجوز تأسیس تطبیق یافته از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به نحوی در بهار و تابستان انجام شود که فرصت کافی برای انجام تبلیغات و ثبت‌نام نوآموزان وجود داشته باشد.

 تمامی نوآموزان پیش‌دبستانی در طول سال تحصیلی ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مطابق دستورالعمل اجرایی ابلاغی برنامه سنجش هستند. کودکان پیش‌دبستانی که موردسنجش قرار گرفته و تأیید شده‌اند در سال بعد نیازی به گذراندن سنجش بدو ورود به دبستان ندارند.



بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 1 بیشتر بدانید:سایت سنجش سلامت دانش آموزان



بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 15 با توجه به اینکه نوآموزان دو سال قبل از دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و برخی از آنها دیرآموز تشخیص داده می‌شوند، برنامه‌ریزی برای آموزش و مداخله بهنگام در طی سال تحصیلی برای این نوآموزان ضروری است.

بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 16 به استناد بند ۱ ماده واحده «تعیین گستره مجاز اقدامات سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای ایجاد تسهیلات و حمایت از توسعه کمی و کیفی جامعه هدف» مصوب پنجمین جلسه هیئت‌امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مورخ (۱۴۰۱/۱۰/۱۱)، نرخ بیمه حوادث و مازاد نوآموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خواهد بود.

مؤسساتی که وضعیت خود را با قوانین و مقررات ناظر بر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در مهلت مقرر قانونی تطبیق نداده‌اند اجازه فعالیت و ثبت‌نام در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را ندارند.


تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور بخشنامه جدید ثبت نام پیش دبستانی و شرایط سنی 1402-1403 17


مشاوره ثبت نام سنجش کودکان پیش دبستانی

برای مشاوره ثبت نام سنجش کودکان پیش دبستانی و اطلاع از حدود شهریه مراکز پیش دبستانی استان ها، می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاور تحصیلی، به صورت تلفنی، راهنما و پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند. امکان تماس، هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب، فراهم شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام سنجش کودکان پیش دبستانی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی