جهت مشاوره در زمینه شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی و اول دبستان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 70555

شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی و اول دبستان سال 1402

شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی و اول دبستان در سالآموزش و پرورش شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی و اول دبستان سال 1402 را اعلام کرد. در این مقاله از جزئیات کامل شرایط سنی برای ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان اول دبستان، مطلع می شوید.

بعد از تغییرات نظام آموزشی، دوره پیش دبستانی هم با تغییراتی مواجه شد. از جمله تغییرات دوره پیش دبستانی می توان به دو ساله شدن آن اشاره کرد. لازم به ذکر است شرکت در دوره های پیش دبستانی برای کودکان اجباری نیست. شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی 4 تا 6 سال اعلام شده است. در ادامه مقاله، شرایط ثبت نام پیش دبستانی و اول دبستان سال 1402 را به طور کامل شرح داده ایم.


شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی در سال 1402

شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی در سال 1402 حداقل 4 و حداکثر 6 سال اعلام شده است و والدین می توانند فرزندان خود را با توجه به سنشان در دوره پیش دبستانی یک یا دو ثبت نام کنند. در دوره پیش دبستانی یک کلاس های حفظ قرآن، ورزش، نقاشی، شعرخوانی و… برگزار می شود. در ادامه شرایط سنی دوره های پیش دبستانی را می خوانید. زمان ثبت نام دوره های پیش دبستانی از اواخر خرداد ماه تا اوایل مهرماه ادامه داشت.

شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی یک

شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی یک در سال 1402، 4 تا 5 سال تمام می باشد. در دوره پیش دبستانی یک، کلاس های حفظ قرآن، ورزش، نقاشی، شعرخوانی و… برگزار می شود. حضور در این دوره برای آشنایی کودکان با فضای مدرسه، بسیار مفید است.

شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی دو

در دوره پیش دبستانی دو، کلاس هایی برای درک مفاهیم علوم، اعداد، حروف و… برگزار می شود و در واقع مقدمه ای برای ورود به کلاس اول دبستان است. شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی دو، سن 6 سالگی که یک سال قبل از شروع دبستان است، می باشد.


شرایط سنی ثبت نام اول دبستان در سال 1402

شرایط سنی ثبت نام اول دبستان در سال 1402، 6 سال تمام می باشد و کودکانی که هنوز 6 سال آنها تمام نشده است نمی توانند در مقطع اول دبستان، ثبت نام کنند. در سال تحصیلی 1403-1402، متولدین قبل از مهر ماه سال 96، می توانستند برای ثبت نام اول دبستان اقدام کنند. در موارد استثنایی با توجه به ضریب هوشی و تست های سنجش قبل از ثبت نام، در مناطق شهری، کودکان تا پایان 8 سالگی و در مناطق روستایی تا پایان 10 سالگی می توانند در مقطع اول دبستان، ثبت نام کنند.

قانون جدید ثبت نام نیمه دومی ها

بر اساس قانون جدید ثبت نام نیمه دومی ها، کودکان متولد نیمه دوم سال، در صورتی که شرایط لازم برای ثبت نام را داشته باشند و طرح سنجش سلامت نوآموزان را انجام داده باشند می توانند در مقطع اول دبستان، همزمان با نیمه اولی ها، اقدام به ثبت نام کنند.

طرح سنجش سلامت

برای ثبت نام پیش دبستانی و یا اول دبستان ابتدا لازم است کودکان در طرح سنجش سلامت نوآموزان شرکت کنند. کسانی که در دوره پیش دبستانی این سنجش را انجام داده اند نیاز به شرکت مجدد در سنجش ندارند. طرح سنجش سلامت نوآموزان برای ثبت نام مهرماه 1402 در بهمن ماه سال 1401 انجام شد. قبل از شرکت در سنجش سلامت می توانید با مراجعه به سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir، اقدام به ثبت نام فرزند خود و دریافت نوبت کنید. لازم به ذکر است دیگر مراحل ثبت نام اول دبستان، به صورت حضوری انجام می شود.

طرح سنجش سلامت، به منظور ارزیابی سلامت عمومی کودکان انجام می شود. در صورتی که فرزند شما، مشکل از نظر سلامتی نداشته باشد، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در مدرسه را به شما ارائه می دهند. پس از انجام مراحل ثبت نام و دریافت نوبت، همراه فرزند خود به پایگاه های سلامت یا خانه های بهداشت مراجعه کنید تا مراحل سنجش سلامت کودک شما انجام شود، سپس می توانید برای ثبت نام در مدرسه مورد نظر اقدام کنید.

توجه

 

والدین گرامی، در صورت هر گونه سوال و ابهام در زمینه نحوه ثبب نام طرح سنجش سلامت با توجه به شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی و اول دبستان سال 1402، همچنین برای دریافت نوبت، می توانید از تلفن ثابت بدون گرفتن کد، با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایید. کارشناسان این سامانه از طریق سیستم مشاوره تلفنی پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان در سراسر کشور هستند.

 

تلفن تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور

خلاصه مطلب

شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی و اول دبستان در سال 1402، 4 تا 6 سال اعلام شده است. با توجه به تغییراتی که در نظام آموزشی کشور ایجاد شد، دوره پیش دبستانی به دو دوره تقسیم شده است؛ از این رو شرایط سنی ثبت نام در دوره پیش دبستانی یک حداقل 4 و حداکثر 5 سال می باشد و شرایط سنی ثبت نام در دوره پیش دبستانی دو حداقل 5 سال تمام و حداکثر 6 سال می باشد. دوره های پیش دبستانی اجباری نبوده و بیشتر برای آشنایی کودکان با محیط آموزشی می باشد.

شرایط سنی ثبت نام اول دبستان نیز 6 سال تمام می باشد و کودکانی که هنوز 6 سالشان تمام نشده نمی توانند در مقطع اول دبستان ثبت نام کنند. البته این شرایط سنی در موارد استثنایی متغیر است. قبل از ثبت نام و ورود به مدرسه، نیاز است فرزند شما در طرح سنجش سلامت شرکت کند تا وضعیت سلامت عمومی او موردر ارزیابی قرار گیرد. با توجه به سنجش سلامت نوآموزان، شرایط سنی ثبت نام اول دبستان در موارد استثنایی، در مناطق شهری تا پایان 8 سال و در مناطق روستایی تا پایان 10 سالگی می باشد.

والدین گرامی، می توانند در صورت هرگونه سوال و ابهام در خصوص شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی و اول دبستان سال 1402 و طرح سنجش سلامت، از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایند. کارشناسان این سامانه از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان در سراسر کشور هستند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه شرایط سنی ثبت نام پیش دبستانی و اول دبستان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی