جهت مشاوره در زمینه کسری خدمت سریازی و معافیت تحصیلی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 69209

سه ماه کاهش مدت خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳


کاهش مدت خدمت سربازی


سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای از سه ماه کاهش مدت خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲ و پس از آن خبر داد و اعلام کرد از سال 1402 به بعد مدت خدمت سربازی 3 ماه کاهش میابد.

این کاهش سه ماهه با هدف اجرای طرح تحول خدمت سربازی و به علت ایجاد عدالت در مدت خدمت سربازی، بر اساس محل خدمت و نوع ماموریت های محوله، با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح توسط فرمانده کل قوا تصویب شده است.


کاهش مدت خدمت سربازی در سال 1402

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی فراجا، تمامی سربازانی که با شرایط این ابلاغیه به خدمت اعزام شده یا پس از این اعزام می‌شوند، از کاهش مدت خدمت سربازی برخوردار شده و مدت زمان خدمت آنها از حداقل ۱۴ ماه تا حداکثر ۲۱ ماه، بر اساس محل خدمت و مسافت آن ها تا محل سکونت و همچنین ماموریت های محوله در مناطق عملیاتی یا عادی  محاسبه می‌شود.



کاهش مدت سربازی شامل چه کسانی می شود؟

تمام سربازان بومی و غیر بومی شامل کاهش مدت خدمت سربازی می شوند. البته سربازان امریه شامل این کاهش نمی شوند. در حال حاضر سربازان به صورت بومی و غیربومی با مأموریت‌های مختلفی در سراسر کشور در حال انجام خدمت هستند. در حال حاضر حداقل خدمت سربازی از ۱۷ ماه به ۱۴ ماه کاهش پیدا کرده است.


 

سه ماه کاهش مدت خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ 1سربازان بومی که در مناطق عادی مشغول به خدمت هستند دوره سربازی آنها از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه و خدمت سربازان غیر بومی هم از ۲۱ ماه به ۱۸ ماه کاهش پیدا کرده است.

 


معیار بومی و غیر بومی بودن سربازان

سربازان بر اساس فاصله محل سکونت تا محل خدمت خود جزء دو دسته ی سربازان بومی و یا غیربومی قرار می گیرند. به این صورت که اگر مسافت محل سکونت سرباز تا محل خدمت وی کمتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد، سرباز بومی و خدمت آن ۲۱ ماه است و اگر این فاصله بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز غیربومی محسوب می‌شود و مدت خدمت آن ۱۸ ماه است.



کاهش خدمت سربازی امریه

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره کاهش مدت خدمت سربازی امریه گفت: مدت خدمت تمامی سربازان امریه که در دستگاه‌های غیرنظامی مشغول به خدمت می‌شوند، همچنان ۲۴ ماه است.



کسری خدمت سربازی 1402 

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در پاسخ به این سوال که کسری خدمت سربازی 1402 چگونه محاسبه می‌شود، گفت: تمامی کسری‌ خدمت سربازان متاهل 2 ماه، دارای یک فرزند 3 ماه و دو فرزند 4 ماه در نظر گرفته خواهد شد و این کسورات در جای خود باقیست.

وی در پایان با تاکید به اتمام خدمت سربازی بیشتر از 21 ماه عنوان کرد: کسانی که از ابتدای آبان ماه دارای خدمت سربازی بیش از ۲۱ ماه هستند، می‌توانند با مراجعه به واحدهای مربوطه در قسمت نیروی انسانی، مراحل تسویه حساب خود را انجام دهند.



آخرین اخبار 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از به اتمام رسیدن طرح سربازی در این کمیسیون خبر داد و گفت: بررسی طرح خدمت سربازی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور معاونین ستادکل نیروهای مسلح و نظام وظیفه انجام شد و قطعاً در این مجلس شورای اسلامی به تصویب خواهد رسید.

وی افزود: تکلیف دانشجویان خارج از کشور و معافیت‌های تحصیلی در این طرح مشخص شده است و همچنین برای مشمولین غایبی که دارای دو یا چند فرزند هستند کسر خدمت در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه در طرح مذکور موضوع خرید خدمت دیده نشده است، تصریح کرد: با توجه به این که تعداد مشمولین غایب در کشور زیاد است، طرح سربازی بیشتر برای ساماندهی این مشمولان خواهد بود

وی ادامه داد: اما موضوع مهم طرح سربازی نوع معافیت‌های پزشکی بود که دچار تغییر و تحول شده است و همچنین درباره حقوق‌ها نیز تصمیم گرفته شده است که قرار است در بحث حقوق‌ها اتفاقاتی رقم بخورد.


سه ماه کاهش مدت خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ 2 تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور


در این مقاله آخرین اخبار کاهش مدت خدمت سربازی را شرح داده ایم. درصورت هرگونه سوال و ابهامی در خصوص شرایط کاهش مدت خدمت سربازی، اطلاع از کسری خدمت سربازان و معافیت های تحصیلی می توانید از تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره تماس ده رقمی مندرج در همین صفحه از تلفن ثابت تماس حاصل فرمایید.

کارشناسان این سامانه از ساعت 8 صبح تا 12 شب از طریق سیستم مشاوره تلفنی، پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان در سراسر کشور هستند.

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه کسری خدمت سریازی و معافیت تحصیلی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی