جهت مشاوره در زمینه قبولی در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی یا کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 53763

تعداد نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در سال 1402

نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش (استخدام جدید)

در این صفحه از اخبار جدید مربوط به جایگاه های شغلی و تعداد نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش برای استخدام جدید در سال 1402 مطلع می شوید. آموزش و پرورش هر سال برای استخدام نیروی مورد نیاز خود از میان افراد واجد شرایط، فراخوان استخدام و آزمون استخدامی آموزش و پرورش را اعلام می کند.

نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در بخش های مختلف و برای مناطق مختلف کشور، جذب می شود. شرایط استخدام برای نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در جایگاه های شغلی مختلف متفاوت است. در ادامه از شرایط استخدام نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش، تعداد نفرات مورد نیاز برای استخدام و … مطلع می شوید:


تعداد نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش برای استخدام سال 1402

تعداد نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در سال 1402،  28 هزار و 17 نفر آموزگار استثنایی، ابتدایی و عشایری و مرزی است. آموزش و پرورش در سال 1402، تعداد 100هزار نفر نیرو استخدام می کند.

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب ۲۸ هزار معلم دوره ابتدایی، از تغییرات آزمون استخدامی خبر داد:

  • تا کنون ۹۳۰ هزار پرونده رتبه بندی برای معلمان شاغل و بازنشسته تشکیل شده است و ۱۳۰ هزار نفر نیز نو معلم هستند.
  • وی افزود: احکام قطعی ۴۱۱ هزار نفر صادر شده است که ۶۶ هزار و ۲۶۳ نفر بازنشسته و ۳۴۵ هزار و ۶۰۷ نفر شاغل هستند.
  • معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع فرهنگیان در رتبه‌های یک تا ۵ گفت: در رتبه یک ۳۱ هزار و ۵۹۲ نفر رتبه دو، ۸۱ هزار و ۲۸ نفر رتبه سه، ۲۱۸ هزار و ۵۸۱ نفر رتبه چهار، ۱۳ هزار و ۱۶۸ نفر رتبه پنج، ۱۲۳۸ نفر، ساماندهی شدند.
  • ایشان فرد گفت: تا پایان سال رتبه بندی را به سرانجام می‌رسانیم و افرادی که احکام قطعی آنها صادر شد می‌توانند در سامانه شخصی خود آن را مشاهده کنند و رسیدگی به اعتراضات از روز سه شنبه ۹ اسفند آغاز می‌شود و سازوکار آن در سامانه اطلاع رسانی می‌شود.
  • وی با اشاره به اینکه آزمون استخدامی برای جذب معلم سال آینده برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در تاریخ ۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد و شروع ثبت نام از آخر این هفته است. این آزمون برای جذب ۲۴ هزار و ۶۹۴ نفر آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ نفر آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار برای مناطق عشایری است که در مجموع ۲۸ هزار و ۱۷ نفر آموزگار استخدام می‌شوند.

65هزار نفر، نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در سال 1402 هستند. تعداد نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش برای استخدام معلم، استخدام فرهنگیان برای امور دفتری، استخدام سرایدار، استخدام خدمتگذار و … در استان های مختلف به صورت مجزا در همین صفحه اطلاع رسانی می شود. با توجه به اینکه استخدام در آموزش و پرورش، از طریق برگزاری کنکور نیز انجام می شود و داوطلبانی که در کنکور دانشگاه فرهنگیان و رجایی قبول شوند، از بدو ورود به دانشگاه، حقوق و مزایا دریافت می کنند، در سال 1402، دو بار کنکور برگزار می شود و متقاضیان استخدام آموزش و پرورش علاوه بر فرصت شرکت در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش، فرصت شرکت در 2 کنکور سراسری را نیز خواهند داشت.



بیشتر بدانید:

راههای استخدام در آموزش و پرورش



جایگاه شغلی تعداد نفرات
تعداد نیروی سرایدار و خدمتگذار مورد نیاز آموزش و پرورش : در حال حاضر آموزش و پرورش تعداد نیروی سرایدار مورد نیاز آموزش و پروش استان ها را 10 هزار نفر اعلام کرده است.
تعداد نیروی نخبه مورد نیاز آموزش و پرورش: 5 هزار نفر در دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش
تعداد نیروی معلم مورد نیاز آموزش و پرورش :  به زودی اعلام می شود…
تعداد نیروی دفتری نیاز آموزش و پرورش :  به زودی اعلام می شود…
تعداد نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی  به زودی اعلام می شود…
تعداد نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در نهضت سواد آموزی  به زودی اعلام می شود…
سایر نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش :  به زودی اعلام می شود…

شرایط استخدام نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش (استخدام جدید)

نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش برای استخدام جدید در سال 1402، شامل استخدام معلم، استخدام نیروی امور دفتری، استخدام سرایدار و … است. مدرک تحصیلی و مقطع تحصیلی، شرایط سنی، شرط معدل، اولویت استخدام براساس دانشگاه محل فارغ التحصیلی، شرایط بومی گزینی، قبولی در مصاحبه و گزینش، قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، قبولی در کنکور برای ورود به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه های فرهنگیان، رجایی و … از  عوامل موثر در استخدام نیروی مورد نیاز آموزش و پروش است.


اخبار استخدام نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش

در این قسمت از اخبار استخدام نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش مطلع می شوید:

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازنشستگی حدود ۶۵هزار معلم در سال آینده گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1402 برگزار خواهد شد.


بیشتر بدانید:

زمان آزمون استخدام آموزش و پرورش


صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: منتظر دریافت ابلاغیه‌های مناطق به استان‌ها هستیم، برخی استان‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند و حدود 80 درصد ابلاغ‌ها صادر شده است، امیدواریم طی چند روز آینده ابلاغ‌ها به سرانجام برسد تا از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه بتوانیم نسبت به پرداخت حق‌التدریس معلمان اقدام کنیم.

وی درباره کمبود معلم بیان کرد: کمبود نیروی انسانی و بحران بازنشستگی یک مسئله جدی است، آموزش و پرورش طبق قانون مکلف به توسعه زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان است و امسال برای تأمین زیرساخت مورد نیاز به دانشگاه توجه خاصی شد به‌گونه‌ای که 420 هزار مترمربع به فضای آموزشی، پرورشی، ورزشی و خوابگاهی دانشگاه اضافه شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: نیاز به معلم برای سال آینده بیش از خروجی دانشگاه فرهنگیان است و 80 هزار نفر به بازنشستگی می‌رسند که احتمالاً حدود 65 هزار نفر بازنشسته شوند که برای جایگزینی آنها علاوه بر دانشگاه فرهنگیان باید از ظرفیت آزمون استخدامی استفاده شود در همین ارتباط رایزنی‌ها و مذاکراتی با سازمان اداری و استخدامی انجام دادیم و امسال اصلاحات خوبی در آزمون استخدامی انجام شده است.

ستاری‌فرد ادامه داد: برای تأمین معلم دوره ابتدایی تلاش می‌کنیم تا پایان اسفند برای جذب 25 هزار نفر آزمون استخدامی برگزار شود و شرایط آموزگاری در دوره ابتدایی، مواد آزمون، سازوکار ارزیابی، مصاحبه و گزینش اصلاحاتی یافته است تا افراد متعهد و متخصص وارد آموزش و پرورش شوند، از جوانان علاقه‌مند و دغدغه‌مند در حوزه تعلیم و تربیت دعوت می‌کنیم در آزمون استخدامی ثبت‌نام کنند تا شاهد رقابت فراگیر برای شناسایی بهتر داوطلبان متعهد باشیم.

وی مطرح کرد: آزمون استخدامی امسال به‌لحاظ محتوا، مفاد، سازوکار مصاحبه و ارزشیابی با سال گذشته تفاوت‌هایی دارد به‌گونه‌ای که منابع آزمون و سازوکار ارزیابی شفاف شده است و طی چند روز آینده آگهی استخدام با جزئیات کامل اعلام خواهد شد.

ستاری‌فرد با ابراز اینکه “از سازمان اداری و استخدامی تقاضا کردیم آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش 26 اسفند برگزار شود”، گفت: اگر به هر دلیلی این کار انجام نشد در اولین فرصت سال 1402 آزمون برگزار خواهد شد تا فرصت خوبی برای مصاحبه و گزینش داوطلبان داشته باشیم.

وی گفت: فارغ‌التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه و فارغ‌التحصیلان دکترا البته با اعمال مدرک کارشناسی ارشد تا سقف سنی 40 سال تمام می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند البته مدت زمان همکاری در دستگاه‌های دولتی از سقف سنی کم می‌شود. معلمان غیررسمی و طلاب حوزه علمیه نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند همچنین در فرایند ارزشیابی تکمیلی سابقه فعالیت فرهنگی، تربیتی و آموزشی دارای امتیاز است.

رایزنی برای استخدام حداقل ۱۰هزار خدمتگزار و سرایدار در آموزش و پرورش

  • وزیر آموزش و پرورش از رایزنی برای استخدام حداقل ۱۰هزار خدمتگزار و سرایدار در آموزش و پرورش خبر داد.
  • یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره کمبود نیروی خدمتگزار و سرایدار در این وزارتخانه، اظهار کرد: بر اساس شاخص‌های امور اداری و استخدامی چیزی در حدود ۳۰ هزار نیروی خدمتگزار و سرایدار در آموزش و پرورش کمبود داریم که اگر در دو شیفت از آنها استفاده کنیم، این میران کمتر می‌شود.
  • وی ادامه داد: رایزنی‌هایی برای جذب نیروی خدمتگزار و سرایدار انجام دادیم و به توافق اولیه برای جذب کمتر از نیمی از نیازمان رسیدیم. یعنی حداقل ۱۰ هزار نفر جذب کنیم.
  • نوری با بیان اینکه همه کسانی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند باید آزمون دهند، گفت: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، همه کسانی که می خواهند استخدام شوند حتما باید آزمون دهند.
  • وی تصریح کرد: خدمتگزاران و سرایداران باید در دانشگاه فرهنگیان آموزش ببینند، چرا که این افراد عناصر تربیتی هستند.

استخدام در آموزش و پروش استثنایی

حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست به موضوع کمبود نیرو در سازمان آموزش و پرورش استثنایی اشاره و تاکید کرد: این سازمان ۲۱۵۵ نیرو دارد اما همچنان بحث کمبود نیرو یکی از موضوعات اصلی این سازمان است. تلاش ما ان است که با آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و از محل ماده ۲۸ و غیره کمبود نیرو در این زمینه را برطرف کنیم.

اعلام سن پذیرش دانشجومعلمان در دوره کارشناسی:

سن قانونی پذیرش دانشجومعلم در مقطع کارشناسی مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ۲۲ سال است که یک زمانی به ۲۴ سال افزایش یافته ولی حالا روی ۲۲ بماند یا ۲۴ منوط به تصمیم وزارت آموزش و پرورش است.


فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در اولویت استخدام

  • مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: بر اساس قانون تعیین تکلیف در مجلس شورای اسلامی، افرادی که با عنوان خرید خدمات، پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی یا سرباز معلم که قبل از سال ۱۳۹۰ با آموزش و پرورش استان همکاری داشتند مدارک این افراد تحویل گرفته شد و در حال بررسی است.
  • وی افزود: حدود ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در چهار مرحله جذب آموزش و پرورش شدند و نیروی انسانی مورد نیاز مدارس سراسر استان در این بخش تامین شد.
  • او گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با حوزه علمیه صورت گرفته است در حوزه پرورشی تعدادی افراد حوزوی در قالب طرح امین جذب شدند.
  • کمالی ادامه داد: فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ فقط در اولویت استخدامی قرار دارند.
  • مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: آزمون استخدامی آموزش و پرورش پایان امسال یا سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد که اطلاعات دقیق و زمان ثبت نام متعاقبا اعلام می‌شود.

بیشتر بدانید:

دانلود دفترچه استخدام آموزش و پرورش


شرایط جذب نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش 

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه قبولی در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی یا کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی