جهت مشاوره در زمینه نحوه خواندن نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 56421

نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور 1402

نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور 1402

در این مقاله نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور 1402 را مشاهده می کنید همچنین در مورد مفهوم اصلاحاتی که در کارنامه تاثیر معدل در کنکور، درج شده است، شرح داده ایم. در ادامه می خوانید که معنی “تاثیر مثبت سوابق تحصیلی” در کارنامه چیست. همچنین شرح داده ایم که معنی “فاقد تاثیر مثبت” “تاثیر دیپلم و پیش دانشگاهی” چیست.

عکس نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور 1402

 تاثیر سوابق تحصیلی یا تاثیر معدل در کنکور در سال های اخیر به صورت مثبت بوده است و با توجه به رای شورای عالی انقلاب از کنکور ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ و بعد از آن به ترتیب به میزان 40، 50 درصد است. برای تمامی داوطلبان کنکوری پس از شرکت در هر یک از نوبت های کنکور سراسری ۱۴۰۲، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه اولیه حاوی نمرات خام و نمرات آزمون اختصاصی صادر می شود که یکی از مهم ترین جدول های این کارنامه، جدول درصد هاست که در آن شیوه اعمال تاثیر معدل در کنکور داوطلب درج شده است. در ادامه یک نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور سال گذشته آمده است.

عکس های زیر، نمونه کارنامه است که تاثیر معدل در کنکور 1402 را نشان می دهد در این کارنامه ها 5 ستون (5 زیر گروه) را مشاهده می کنید. در این کارنامه ها اصطلاحاتی نظیر “فاقد تاثیر مثبت” ، “دیپلم و پیش دانشگاهی” را مشاهده می کنید.

تصویر 1:

نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور 1402


توجه همانطور که در نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور 1402، مشاهده می کنید، در حالت تاثیر مثبت معدل، داوطلبانی که عملکرد آنها در آزمون تستی کنکور در مقایسه با امتحان نهایی، بهتر است، “فاقد تاثیر مثبت” درج می شود.

توجه تاثیر مثبت معدل در کنکور یعنی، اگر فقط با اعمال سوابق تحصیلی دیپلم (حالت دوم) بالاترین تراز ممکن در زیرگروه مربوطه کسب شود، در کارنامه کنکور داوطلب، عبارت “فقط تاثیر مثبت دیپلم” مشاهده می شود.

توجه در این حالت تاثیر نمرات سال سوم دبیرستان نظام قدیم حداکثر ۲۵ درصد خواهد بود و تاثیر آزمون تستی کنکور، حداقل ۷۵ درصد است.



داوطلبان کنکور بدانند:

نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور 1402 1 تاثیر مثبت معدل در کنکور یعنی چه ؟ 


تصویر 2:

نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور

توجه اگر داوطلب، صرفا با اعمال سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی (حالت سوم) بالاترین تراز ممکن را بدست بیاورد، در کارمانه عبارت “فقط تاثیر مثبت پیش دانشگاهی” مشاهده خواهد شد. در این حالت، تاثیر معدل پیش دانشگاهی در کنکور حداکثر ۵ درصد و تاثیر آزمون تستی کنکور، حداقل ۹۵ درصد خواهد بود.

توجه این درحالی است که اگر داوطلب، با اعمال همزمان سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (حالت چهارم) بالاترین تراز ممکن را بدست آورد، در کارنامه او، عبارت “دیپلم و پیش دانشگاهی” قابل مشاهده خواهد بود.

توجه در چنین حالتی، تاثیر نمرات دیپلم در تراز کل حداکثر ۲۵ درصد می شود و تاثیر نمرات پیش دانشگاهی حداکثر ۵ درصد، علاوه براین تاثیر آزمون چهارگزینه ای کنکور در تراز کل زیرگروه مربوطه حداقل ۷۰ درصد خواهد بود.

توجه همانطور که در تصویر نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور 1402، مشاهده می کنید، در این نمونه کارنامه، تاثیر معدل در کنکور، در زیرگروه ۳ تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی اعمال شده اما در سایر زیرگروه ها سوابق تحصیلی برای این داوطلب اعمال نشده است. با توجه به اینکه ضرایب دروس اختصاصی در زیرگروه های مختلف، متفاوت است، وضعیت اعمال یا عدم اعمال سوابق در هر زیرگروه با سایر زیرگروه ها متفاوت خواهد بود.



در ادامه بخوانید:

نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور 1402 1 زمان و نحوه ترمیم معدل برای کنکور


تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲

یکی از معضلات داوطلبان کنکور سراسری این روزها میزان تاثیر معدل در کنکور و چگونگی آن است در سال های گذشته شرکت در کنکور سراسری صرفا معیاری برای ارزیابی افراد کنکوری نبوده و تاثیر معدل یا تاثیر سوابق تحصیلی افراد در نمره کل سوابق تحصیلی و افزایش شانس قبولی آن ها تاثیر گذار بوده است.

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ در جلسه شورای عالی انقلاب به میزان 40 درصد (26 درصد دروس عمومی و 14 درصد دروس اختصاصی) و با تاثیر قطعی به تصویب رسیده است.

تاثیر معدل در کنکور برای نظام قدیم و جدید متفاوت بوده و به شیوه متفاوتی اعمال خواهد شد در جدول زیر میزان تاثیر سوابق دروس عمومی و اختصاصی را به تفکیک شرح داده ایم.

سهم دروس عمومی و تخصصی در نمره کل سابقه تحصیلی 
سال عمومی تخصصی جمع
1402 25 15 40
1403 28 22 50
1404 و بعد از آن 31 30 60

نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور 1402 3سهم نمره کل سوابق تحصیلی برای نظام جدید 3-3-6 پایه دوزادهم در گروه های آزمایشی علوم ریاضی، تجربی و انسانی کنکور 1402 به میزان 40 درصد و با تاثیر قطعی است.

نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور 1402 3میزان تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲نظام های سالی واحدی/ترمی واحدی و پیش دانشگاهی در گروه های آرمایشی هنر و زبان به میزان 26 درصد با تاثیر قطعی و صرفا در دروس عمومی سوابق تحصیلی افراد در سهم نمره کل سوابق تحصیلی افراد لحاظ می شود و بقیه آن به سهم تراز کنکور اضافه خواهد شد.

 تاثیر قطعی معدل در کنکور یعنی اگر تراز معدل داوطلب به نسبت تراز کسب شده در آزمون  بالاتر باشد، تراز داوطلب بالاتر خواهد رفت و بالعکس. یعنی اگر تراز معدل داوطلب به نسبت تراز آزمون اختصاصی داوطلب پایین تر باشد، سهم نمره کل آزمون اختصاصی داوطلب کاهش پیدا می کند. 

تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور 1402 5

مشاوره تلفنی محاسبه تخمین رتبه کنکور با تاثیر معدل 

به داوطلبان کنکور نظام جدید و نظام قدیم پیشنهاد می کنیم که برای تخمین رتبه کنکور با توجه به تاثیر معدل در کنکور سراسری، از راهنمایی مشاور تحصیلی استفاده کنند. جهت تماس می توانید هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب بدون شماره گیری کد از سراسر کشور، با شماره ده رقمی 9099071613 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه خواندن نمونه کارنامه تاثیر معدل در کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی