جهت مشاوره در زمینه نحوه ترمیم معدل برای کنکور و رشته های بدون کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 47490

نحوه و زمان ثبت نام ترمیم معدل کنکور

زمان و نحوه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳

در این مطلب از زمان ثبت نام و نحوه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ مطلع می شوید. ترمیم معدل فرصتی طلایی برای بالا بردن معدل برای کنکور ۱۴۰۳ و انتخاب رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ است. علاوه براین شماره تلفن مشاوره تحصیلی برای ثبت نام ترمیم معدل را نیز در اختیار شما عزیزان در سراسر کشور قرار داده ایم.

امتحانات ترمیم معدل نظام جدید برای پایه دوازدهم در سه نوبت امتحانات دی ماه، خرداد و شهریور ماه برگزار می شود. در این مقاله از شرایط و مدارک لازم برای امتحان ترمیم معدل متوسطه دوم (ویژه فارغ التحصیلان سوم دبیرستان) مطلع می شوید:

زمان ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳

زمان ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ ، در هر سه نوبت امتحانات نهایی یعنی خرداد، شهریور و دی است. زمان ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور قبل از برگزاری امتحانات نهایی است.

📆 زمانبندی ثبت نام ترمیم نمره معدل، در هر استان متفاوت است اما به طور کلی ثبت‌نام‌ پس از اتمام امتحانات دی ماه آغاز می‌شود. زمان دقیق را با مراجعه به اداره آموزش و پرورش یا مدرسه بزرگسالان محل سکونت خود جویا شوید.

💳 هزینه ثبت نام در کل کشور عددی ثابت و یکسان نیست و در هر استان به طور جداگانه تعیین می شود. برای ثبت نام و تکمیل فرم‌های مورد نیاز باید به مدرسه بزرگسالان مراجعه کنید اما بخشی از این فرآیند در سایت سامانه ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۳ برای کنکور به آدرس my.medu.ir انجام می‌شود. این هزینه برحسب هر واحد یا هر درس تعیین شده و برای هر درس، مبلغی متغییر حدودا بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.



بیشتر بدانید : سایت ثبت نام ترمیم معدل 



🔻ثبت‌نام ترمیم نمره خرداد ۱۴۰۳ تا دو هفته قبل از شروع امتحانات امکان‌پذیر است

✅ دانش آموزانی که مایل به شرکت درامتحانات شهریورماه برای ترمیم نمره وایجادسابقه (در دروس باقی مانده)می باشید نیز می توانیددرروزهای 2 و 4 مرداد ماه، ساعت4الی6/5 وبادردست داشتن مدارک زیربه مدرسه بزرگسالان  مراجعه نمایید(لازم به ذکراست ثبت نام و پرکردن فرم فقط وفقط توسط خوددانش آموزامکان پذیراست) .

📌مدارک لازم جهت ترمیم نمره وایجادسابقه
◀️ 1)3قطعه عکس جدید3در4 و اسکن یکی ازعکس ها رویCD
◀️ 2(کپی شناسنامه و کارت ملی دانش آموز به همراه اصل آن
◀️ 3)کپی شناسنامه وکارت ملی پدرومادر
◀️ 4)کپی کارنامه فارغ التحصیلی و  گواهینامه فارغ التحصیلی به همراه داشتن اصل آن
◀️ 5)کدتائیدیه سوابق تحصیلی
◀️ 6)به همراه داشتن پرینت ثبت درخواست ثبت نام برای ترمیم نمره یاایجادسابقه درسایت http://my.medu.ir
(که بایددرروندثبت نام درسایت فوق مشخصات ذیل راثبت نمائید.)

مشخصات: استان ترمیم ، منطقه ترمیم ، مدرسه ترمیم
ضروری است دانش آموزان فارغ التحصیل نظام قدیم که دیپلم سه ساله متوسطه وپیش دانشگاهی دارند باید دوبار درخواست برای ترمیم نمره رادرسایت http://my.medu.ir

◀️ 7)دوعددکاورپلاستیکی به همراه پوشه سفید

داوطلبان جهت ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور 1402-1403 داوطلبان می توانند حداکثر یک ماه الی دو هفته قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی به منطقه آموزشی فارغ‌التحصیلی خود مراجعه کرده و برای ثبت‌ نام ترمیم معدل اقدام نمایند.

✅ برای ثبت نام ترمیم معدل لازم است به مدرسه بزرگسالان شهر محل سکونت خود مراجعه نمایید.

تمام داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند. پس از شکایت در دیوان عدالت اداری، میزان تأثیر سابقه تحصیلی برای همه داوطلبان اعمال خواهد شد.

* بهترین زمان برای امتحان ترمیم معدل، شهریور ماه است.



بیشتر بدانید:

مدارک ثبت نام ترمیم نمره


همچنین داوطلبان فاقد سابقه تحصیلی نیز در عمل با توجه به ملزم شدن به شرکت در امتحانات نهایی عمومی و اختصاصی یک گروه آزمایشی در رشته نظری (تجربی، انسانی یا ریاضی) و اعمال سابقه تحصیلی به طور کامل علی رغم نامرتبط بودن، باید یک دیپلم جدید دریافت کنند.

به طور خلاصه با ثبت رسمی این شکایت و واکنش سریع اعضای شورای انقلاب فرهنگی به رفع مغایرت اعلامی در آن (پیش از طرح در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و محکومیت احتمالی)، دیگر هیچ راهی برای دور زدن سابقه تحصیلی وجود نخواهد داشت و به میزان ۴۰٪، در دروس عمومی و اختصاصی، برای همه داوطلبان با هر سال فارغ التحصیلی و نظام آموزشی و رشته دبیرستان، اعمال خواهد شد.


بیشتر بدانید: زمان برگزاری امتحانات ترمیم معدل


مهلت زمان ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۳

مهلت زمان ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۳ برای دانش آموزان کل کشور حداکثر دو هفته قبل از شروع امتحانات نوبت خرداد، دی و شهریور ماه است. ترمیم معدل فرصت طلایی برای دانش آموزانی است که با هدف ترمیم معدل برای کنکور در این آزمون شرکت می کنند. با توجه به تاثیر معدل در کنکور و پذیرش رشته های بدون کنکور، ترمیم معدل این امکان را در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا احتمال پذیرش در رشته و دانشگاه مورد نظر خود را افزایش دهند.

ثبت نام ترمیم معدل، آغاز شده و مهلت آن محدود است، داوطلبان این آزمون می توانند برای ثبت نام به مدرسه بزرگسالان شهر خود مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر و رفع هرگونه سوال و ابهام با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایند.

***

🟥خبر مهم برای ترمیم معدلی ها🟥

  • ✅امکان تقسیم دروس میان دو نوبت دی و خرداد در ترمیم نمره فراهم شد
  • 🟧زارعی، رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش
  • ⚫️آزمون ترمیم همزمان در دی ماه همزمان با آزمون امتحانات پایه دوازدهم دانش آموزان پایه دوازدهم برگزار می‌شود؛ بخشنامه این امتحانات هم در حال آماده سازی است تا همه دانش آموزان و داوطلبانی که درخواست ترمیم معدل دارند و هم می‌خواهند سابقه‌ای برای خود ایجاد کرده یا سابقه خود را بهبود ببخشند در این امتحانات شرکت کنند.
  • 🔵هزینه‌های برگزاری این آزمون‌ها به صورت استانی تعیین می‌شود و به صورت متمرکز در پایتخت هیچ هزینه‌ای برای سراسر کشور به عنوان هزینه ثابت و واحد در نظر گرفته نمی‌شود.
  • 🟩آن‌ها در دو نوبت دی ماه سال جاری و خرداد ماه سال آینده و در دو نوبت فرصت ترمیم معدل دارد؛ می‌توانند برنامه ریزی کنند اگر درسی را نمی‌توانند در دی ماه در آزمون ترمیم معدل آن شرکت کنند در خرداد در آزمون شرکت کنند؛ برگزاری آزمون ترمیم معدل در دو نوبت دی و خرداد قطعی است اما برای هر درس تنها یک بار می‌توانند در آزمون ترمیم شرکت کنند. آنها می‌توانند به دلخواه در هر نوبت شرکت کنند.
  • 🛑داوطلبان می‌تواند برنامه ریزی کرده و آزمون ترمیم بخشی از دروس شأن را در دی ماه انجام دهند و بخشی از آن را در زمان نزدیک کنکور شرکت کنند.

نحوه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام امتحان ترمیم معدل و نحوه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳پایه دوازدهم در این سال تحصیلی، به شرح زیر اعلام شد:

  1.  هر کس فقط می‌تواند یکبار در طرح ترمیم معدل شرکت کند (فقط یک نوبت) و محدودیتی در انتخاب تعداد دروس در نوبتی که شرکت می کنید وجود ندارد.
  2.  بابت برگزاری امتحان مجدد برای کسانی که دیپلم خود را گرفته اند، برای هر درس مبلغی بابت چاپ و تصحیح اوراق از دانش آموزان دریافت می‌شود(تعیین میزان شهریه به عهده شورای آموزش و پرورش استان می باشد).
  3. محل ثبت نام طرح ترمیم معدل، مدارس دولتی بزرگسالان است( فقط همان منطقه آموزشی که دیپلم گرفته اند) و زمان ثبت نام را باید از مدارس بزرگسالان سوال کرد، اما معمولا از یکماه قبل از امتحانات آغاز می شود.
  4. این قانون فقط شامل کسانی می شود که دیپلم خود را سال 84 و بعد از آن گرفته اند (قبل از 84 را شامل نمیشود) بنابراین سومی هایی که در خرداد در درسی تجدید شده اند، در نوبت شهریور نمی توانند ترمیم کنند و باید منتظر دی ماه(در صورت فارغ التحصیلی در شهریور) باشند.
  5. نمرات بدست آمده، صرفا جهت اعمال در سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ملاک عمل خواهد بود.
  6. نمرات بدست آمده متقاضی ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی در امتحانات مربوط جایگزین نمرات قبلی که منجر به فارغ التحصیلی شده است نخواهد شد و فقط به عنوان نمرات سوابق تحصیلی به سازمان سنجش ارسال می گردد.
  7. کارنامه امتحانات و گواهی صادره برای این قبیل افراد، فاقد معدل و شرایط قبولی یا مردودی خواهد بود.
  8. اگر فردی بعد از شرکت در امتحانات قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشد نمرات بدست آمده ایشان به صورت مازاد برابر مقرارت صادر خواهد شد.
  9. برای اطلاع از  هزینه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ می توانید با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.

مدارک ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور

مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل کنکور شامل موارد زیری است:
الف: درخواست کتبی داوطلب
ب: کارنامه فارغ التحصیلی
ج: تصویر صفحه اول شناسنامه عکسدار و کارت ملی



شرایط ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳

مهم‌ترین نکته‌ جهت ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور 1402-1403 این است که داوطلبان باید بدانند لازم است یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی به منطقه آموزشی فارغ‌التحصیلی خود مراجعه کرده و برای ثبت‌ نام ترمیم معدل اقدام نمایند.

در این مقاله از شرایط ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ مطلع می شوید. امتحان و آزمون ترمیم نمره مثبت می باشد و هیچ تاثیر منفی ندارد. واجدین شرایط با توجه به تاثیر معدل در کنکور و انتخاب رشته های بدون کنکور، می توانند برای ترمیم نمرات اقدام نمایند.

شرایط جدید آزمون ترمیم معدل کنکور اعلام شد. با توجه به نکات مهم در خصوص ترمیم نمره می توانید از این فرصت طلایی برای بالابردن معدل استفاده کنید. با توجه به تاثیر مثبت معدل در انتخاب رشته کنکور و انتخاب رشته های بدون کنکور نمی توان از اهمیت معدل قافل شد. اگر در زمینه ترمیم نمرات، شرایط تک ماده و تبصره و … سوال یا ابهامی دارید، می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در همین مقاله با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید:

نحوه و زمان ثبت نام ترمیم معدل کنکور 1

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613


  1. دانش آموز متقاضی در یکی از امتحانات خرداد یا شهریور یا دی ماه مجاز به شرکت در آزمون ترمیم معدل می باشند.
  2. اجازه در این آزمون فقط یکبار برای فرد می باشد.
  3. امکان شرکت در امتحان ترمیم معدل همه یا تعدادی از دروس نهایی وجود دارد.
  4. کلیه انتخاب واحدها غیر حضوری می باشد و نمره مستمر ندارد.
  5. ثبت نام فقط در مدارس بزرگسالان و یا آموزشگاه روزانه که از طرف اداره آموزش و پرورش آن منطقه تعیین شده، امکان پذیر است.
  6. تاثیر آزمون مثبت است و هیچ تاثیر منفی ندارد.
  7.  امتحان ترمیم معدل رایگان نیست. از شرکت کننده بر اساس تعداد دروس انتخابی برای آزمون هزینه دریافت می شود.
  8. دانش آموز صرفا در مدارس منطقه فارغ التحصیلی امکان شرکت در آزمون ترمیم نمره را دارد و در مناطق دیگر اجازه شرکت ندارد.
  9. شرکت در آزمون ترمیم نمرات اختیاری است.
  10. صرفا فارغ التحصیلان متوسطه نظری ، میتوانند در این آزمون شرکت کنند. تا زمانیکه دانش آموز فارغ التحصیل نشده، امکان شرکت در این آزمون را ندارد.
  11. دانش آموزان کاردانش و فنی و پیش دانشگاهی نمی توانند در آزمون شرکت کنند.
  12. برای شرکت کنندگان گواهی فارغ التحصیلی صادر نمیشود. به صورت مکانیزه نمرات به سنجش برای تاثیر معدل در انتخاب رشته با کنکور و بدون کنکور ارسال می شود.
  13. داوطلبان آزمون از مدرسه ای که فارغ التحصیل متوسطه نظری شده اند، کارنامه کلی و گواهی موقت قبولی به مدارس مجری این آزمون را دریافت میکنند.
  14. در صورت نیاز به کسب راهنمایی در زمینه نحوه ترمیم معدل برای کنکور و ترمیم معدل برای انتخاب رشته های بدون کنکور و مواد زیر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:
  • ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳
  • نحوه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳
  • هزینه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳
  • زمان ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل
  • ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۳
  • ترمیم معدل برای مهاجرت

نحوه و زمان ثبت نام ترمیم معدل کنکور 1

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

اهمیت ترمیم معدل برای کنکور

سازمان سنجش تاثیر مثبت معدل را در کنکور اعلام کرد. میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری قطعی است.برای مشاهده تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور کلیک کنید.

با توجه به این موضوع آموزش و پرورش فرصت بالابردن معدل را به داوطلبان کنکور داده است. واجدین شرایط میتوانند در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند. توجه داشته باشید که:

  • اگر در این آزمون شرکت کنید و نمراتی پایین تر از نمرات معدل قبلی کسب کنید، این آزمون در معدل ، ترتیب اثر داده نمی شود.
  • اگر در آزمون ترمیم معدل شرکت کنید و نمرات بالاتری کسب کنید از تاثیر مثبت آن در کنکور بهره مند می شوید.
  • تاثیر ترمیم معدل، فقط مربوط به پذیرش از طریق کنکور و بدون کنکور است و معدل اصلی دانش اموز تغییر نخواهد کرد.
  • برای مشاهده شرایط ترمیم معدل لینک زیر را انتخاب کنید:

نحوه و زمان ثبت نام ترمیم معدل کنکور 3 شرایط ترمیم معدل دانش آموزان متوسطه

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه نحوه ترمیم معدل برای کنکور و رشته های بدون کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 14 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فاطمه شنبه , 13 می 2023 - 17:17

با سلام و عرض ادب.حهت ترمیم معدل رشته ی تجربی باید هم دروس عمومی و هم دروس اختصاصی را امتحان داد؟یا فقط در س اختصاصی ؟

پاسخ مشاور یکشنبه , 21 می 2023 - 10:04

سلام نوع دیپلم تان چیست؟

محمد دوشنبه , 27 مارس 2023 - 15:55

سلام من از مهلت ثبت نام در بهمن برای ترمیم خرداد جا موندم الان دیگه نمیشه ثبت نام کرد ؟
من نمرات کتبی امتحان نهایی دوازدهمم خوب نیست اگه نتونم ترمیم معدل شرکت کنم یعنی دیگه کنکور دادنم فایده نداره؟
لطفا و خواهشا جواب منو بدید

پاسخ مشاور شنبه , 8 آوریل 2023 - 12:17

سلام تا 30فروردین برای ایجاد سوابق وترمیم فرصت دارید

زهرا محمودی چهارشنبه , 23 نوامبر 2022 - 12:45

سلام میتونم عمومی هارو دیماه و اختصاصی ها رو خرداد ماه بدم?????

پاسخ مشاور یکشنبه , 27 نوامبر 2022 - 10:11

سلام بخشنامه به اموزش وپروش ابلاغ شده

مبینا یکشنبه , 6 نوامبر 2022 - 17:12

سلام وقتتون بخیر.تو رو خدا یکی کمکم کنه یه جواب درست بهم بدین.من تیرماه۱۴۰۲میخوام کنکور بدم برای ترمیم معدل میتونم عمومیامو دی۱۴۰۱ بدم تخصصیامو خرداد۱۴۰۲؟این سوال خیلیاست منم کلی پیگیری کردم ولی جوابای متفاوت شنیدم 😕🥺🥲

پاسخ مشاور یکشنبه , 20 نوامبر 2022 - 10:18

سلام بخشنامه ترمیم معدل امسال در آذره ابلاغ می شود.

امید شنبه , 23 جولای 2022 - 14:33

لطف کنیدنمرات ترمیم معدل را در معدل نهایی دانش آموز پایه دوازدهم تاثیر دهید ونمرات ومعدل ترمیم را جایگزین نمرات کارنامه و مدرک دیپلم کنید تا معدل دانش آموزان در دیپلم ومعدل نهایی بالاتر رود

ازاده شنبه , 23 جولای 2022 - 13:58

لطف کنیدنمرات ترمیم معدل را در معدل نهایی دانش آموز پایه دوازدهم تاثیر دهید ونمرات ومعدل ترمیم را جایگزین نمرات کارنامه و مدرک دیپلم کنید تا معدل دانش آموزان در دیپلم ومعدل نهایی بالاتر رود شما حرف ما را به گوش مسیولین بفرستید

نصب اپ دانش آموزی