جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی یک و دو ماهه برای قبولی در کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 52013

لغو حذف دروس عمومی از کنکور 1403 سازمان سنجش

لغو حذف دروس عمومی از کنکور 1402 سازمان سنجش

در این مقاله از آخرین اخبار حذف دروس عمومی از کنکور 1403 مطلع می شوید. سوال اغلب داوطلبان کنکور دی ماه و تیر 1402 این روزها این است که آیا حذف دروس عمومی از کنکور تصویب شد؟ آیا خبر لغو حذف دروس عمومی از کنکور 1402 سازمان سنجش صحت دارد؟ در این صفحه از جزئیات کامل آخرین اخبار حذف دروس عمومی از کنکور زبان، هنر، انسانی و تجربی مطلع می شوید:


طبق آخرین اخبار حذف دروس عمومی از کنکور، به نظر می آید، شاهد لغو حذف دروس عمومی از کنکور سازمان سنجش، خواهیم بود. 


آخرین اخبار حذف دروس عمومی از کنکور

❌خبر فوری اردیبهشت 1402❗️

❗️دروس عمومی به کنکور بازگشت!!

  • 📌 تصویب طرح یک فوریتی کنکور در کمیسیون آموزش/ مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برای کنکور ۱۴۰۳ لغو شد!
  • 🎙 احمد نادری، عضو هیئت رئیسه مجلس:
    ◾️ طبق وعده، طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو درکمیسیون آموزش و‌ تحقیقات مجلس مصوب شد. بر اساس این طرح، مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در مورد کنکور ملغی و‌ تصمیم گیری درمورد تاثیر معدل و‌… ازسال ۱۴۰۳ به شورای سنجش و‌پذیرش محول خواهد شد. مجازات عدم اجرا نیز برای مجریان در نظر گرفته شد‌.
  • ⛔️مطابق قانون مجلس، دروس عمومی باید به کنکور بازگردند و تأثیر سوابق تحصیلی تا پیش از برگزاری امتحانات نهایی ایمن و استاندارد در سه سال پایانی دوره متوسطه به صورت مثبت لحاظ شود.
  • 🎙 رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
    ◾️ این طرح، اصلاح قانون سال ۹۲ مجلس بوده و در آن اشاره شده که میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری با پیشنهاد آموزش و پرورش توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین شود، همچنین شورا مکلف است میزان تاثیر سوابق تحصیلی را قبل از شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها به اطلاع عموم برساند.
  • ◽️ در ماده‌های بعدی این قانون نیز مجازات‌هایی در صورت استنکاف از قانون پیش بینی شده و در ماده آخر این طرح نیز تاکید شده سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از سال ۱۴۰۳ و بعد از آن براساس این قانون صورت می پذیرد./ خانه ملت
****

مطابق آخرین اخبار حذف دروس عمومی از کنکور 1402، قرار بر این بود که دروس عمومی از دفترچه سوالات کنکور دی ماه 1401 و نوبت دوم کنکور در تیر ماه 1402، حذف شود. اما تردیدهایی در اجرای این قانون ایجاد شده است، علاوه براین اعتراض به حذف دروس عمومی از کنکور از سوی داوطلبان مشاهده می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد حذف دروس عمومی از کنکور 1402 سازمان سنجش، خبر فوری اعلام کرد. ایشان با اشاره به خبر حذف دورس عمومی از کنکور زبان، هنر، انسانی، ریاضی و تجربی گفت به دنبال تبدیل «تأثیر قطعی» به «تأثیر مثبت» معدل و بازگشت دروس عمومی به کنکور هستیم.

ایشان گفت: پیشنهاد ما در این جزئیات این قانون این است که تأثیر قطعی معدل در کنکور به تأثیر مثبت تبدیل شود چرا که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص نیز خلاف قانون مجلس است.



نحوه تبدیل تاثیر قطعی معدل به تاثیر مثبت معدل

اما مفهوم تبدیل تاثیر قطعی معدل به تاثیر مثبت معدل در کنکور چیست؟ آیا قرار است سوالات دروس عمومی در کنکور مطرح شوند و یا فرمول تاثیر معدل در کنکور تغییر می کند؟ ممکن است اعتراض به حذف دروس عمومی از کنکور موجب لغو این قانون شود؟ داوطلبان معتقند که حذف دروس عمومی از کنکور منصفانه نیست و دانش آموزان طبقات مرفه اجتماع، از نمرات بالاتری در دروس عمومی برخوردار هستند.


طبق آخرین اخبار حذف دروس عمومی از کنکور، به نظر می آید، شاهد لغو حذف دروس عمومی از کنکور 1402 سازمان سنجش در کنکور دی ماه 1401، خواهیم بود. 


  • ✅عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص حذف دروس عمومی از کنکور 1402 سازمان سنجش گفت :
    به دنبال تبدیل «تأثیر قطعی» به «تأثیر مثبت» معدل و بازگشت دروس عمومی به کنکور هستیم. عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تصویب کلیات «طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور» در کمیسیون آموزش مجلس، تصریح کرد: در این طرح، به دنبال تبدیل «تأثیر قطعی» به «تأثیر مثبت» و بازگشت دروس عمومی به کنکور هستیم. البته کنکور دی ماه ۱۴۰۱ طبق اطلاع رسانی سازمان سنجش برگزار می‌‎شود.
  • ✅ ایشان با اشاره به نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: در نشست امروز طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دستور کار کمیسیون قرار داشت که با رأی بالای اعضای کمیسیون کلیات طرح رأی آورد.
  • ✅نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در این نشست بیش از 2 ساعت در خصوص طرح اصلاح قانون کنکور بحث و بررسی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف صورت گرفت و جزئیات این طرح نیز در جلسات بعدی کمیسیون مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
  • ✅ وی یادآور شد: کنکور دی ماه 1401 طبق اطلاع رسانی که از گذشته صورت گرفته برگزار خواهد شد و ما در خصوص نحوه برگزاری آزمون برای پس از دی ماه بحث‌های کارشناسی داشتیم.
  • ✅ ایشان یادآور شد: پیشنهاد ما در این جزئیات این قانون این است که تأثیر قطعی معدل در کنکور به تأثیر مثبت تبدیل شود چرا که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص نیز خلاف قانون مجلس است.
  • ✅ همچنین عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر در صدد این هستیم که دروس عمومی که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از کنکور حذف شده به کنکور سراسری بازگردد چراکه حذف دروس عمومی نیز خلاف قانون مجلس به شمار می‌آید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی یک و دو ماهه برای قبولی در کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی