کد خبر : 14079

مشاوره سربازی برای چاقی یا لاغری

هدفمان از ارائه این مقاله این است که توضیح بدهیم برای آن دسته از افراد و مشمولانی که سن خدمت سربازی رسیده اند ولی به دلایلی تمایل به رفتن خدمت سربازی را ندارد و یا از شرایط خاصی برخوردار هستند. این مشولان ممکن میباشد که به دنبال مشاوره سربازی برای چاقی یا لاغری هستند. که اینگونه معافیت در نظام وظیفه عمومی شرایط خاصی را به همراه خواهد داشت.

مشاوره سربازی برای چاقی یا لاغری: مشمولان نظام وظیفه در برخی از شرایط جسمی یا روانی قادر به انجام خدمت نیستند. سازمان نظام وظیفه این افراد را از خدمت مستثنی کرده است که بیماری لاغری نیز از جمله این بیماری هاست. و شما می توانید برای دریافت معافیت پزشکی لاغری اقدام نمایید.

 لاغری مفرط چیست؟ کسانیکه نسبت وزن به قدشان (BMI) زیر 18 باشد به کمبود وزن دچار هستند و اگر این رقم به زیر 15 برسد لاغری مفرط و خطرناک محسوب میشود .مشکلات تیرویید ، مشکلات هورمونی  انگل و ژنتیک  و  قرص ها و داروهای افسردگی  و همچنین  سیگار و برخی از مواد مخدر و رژیم های متعدد چاقی و لاغری ، متابولیسم بسیار بالا ، کمبود ویتامینی و ضعف بدن  میتوانند از علل لاغری های آزار دهنده باشند .

پیشنهاد اولیه برای کنترل و بهبود کمبود وزن مراجعه به پزشک و انجام چکاب کامل برای علت یابی این موضوع است . در مرحله ی بعد باید برای افزایش اشتها از یکی از افزاینده های اشتهای مفید و موثر البته با توجه به شرایط فردی و تشخیص کارشناس تغذیه  استفاده کنید . از مکمل های منیزیم و ویتامین د غافل نشوید . کبود این دو ماده ی مغذی مانع وزن گیری شما می شوند.

مهم ترین علل لاغری:

فعالیت بیش از حد
اضطراب هیجان، افسردگی
اشکال در هضم و جذب مواد غذایی
وجود بیماری های مزمن مثل سل و سرطان
کم خونی
وجود اختلالات هورمونی و متابولیکی مانند تیروئید و مرض قند
عوامل آب و هوایی

نحوه گرفتن معافیت چاقی و لاغری در نظام وظیفه عمومی

درادامه مطالب های گفته میپردازیم به این موضوع که نحوه و شرایط معافیت لاغری و چاقی در سازمان نظام وظیفه عمومی چگونه میباشد.

بند 1:

ابتلاء به بيماريهاي قابل علاج كه مدّت درمان آنها بيشتر از يك ماه باشد و همچنين اعمال جراحي و كسانيكه در دوران نقاهت بيماري مي باشند : معاف موقت تا يكسال

بند 2:

طول قد :
الف)كمتر از 145 سانتي متر : معاف دائم
تبصره: براي دارندگان مدارك تحصيلي كارشناسي و بالاتر طول قد كمتر از 140 : معاف دائم
ب) 155 ≥ قد ≥ 145 سانتي متر براي دارندگان مدرك تحصيلي فوق ديپلم و پايين تر و 155 ≥ قد ≥ 140 براي دارندگان مدرك تحصيلي ليسانس و بالاتر معاف از خدمات رزمی

بند 3:

چاقي مفرط BMI > 35 : معاف از خدمات رزمي

بند 4:

لاغری مفرط BMI < 17 : معاف از خدمات رزمي

بند 5:

مشمولين پزشک که از سلامتي کامل در خصوص هر يک از بيماريهاي فوق برخوردار نباشند (بيماري آنان در حد معافيت دائم باشد) ليکن قادر به طبابت در نيروهاي مسلح باشند : معاف از خدمات سنگين


سامانه صدای مشاور

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی