کد خبر : 16038

ابطال کارت معافیت پزشکی اعصاب و روان

در این مقاله و عنوان میخواهیم بپردازیم و توضیح دهیم برای ان دسته از مشمولانی که به دنبال معافیت هستند و دارای بیماری اعصاب و روان هستند. و همچنین میخواهند بدانند که ابطال کارت معافیت پزشکی اعصاب و روان اگر این نوع معافیت را داشته باشند یا از این نوع گرفتند. میتواند برای اینکه به آینده شغلی آنها ضرر وارد نشود آن را ابطال کنند که در ادامه توضیح خواهیم داد که این شرایط در سازمان نظام وظیفه عمومی چگونه میباشد.

برای مشمول شدن خدمت سربازی  یک سری شرایط و ضوابط وجود دارد. افراد به منظور خدمت سربازی و تکمیل پرونده خود، باید معاینات پزشکی لازم را انجام دهند و در صورت وجود بیماری و یا مشکلات خاص و ممکن است دارای شرایط معافیت پزشکی سربازی بوده و کارت معافیت پزشکی دریافت کنند و از خدمت سربازی و  معاف شوند.

اما این مسئله امری ثابت نیست و در قانون ابطال کارت معافیت پزشکی و همچنین  طبق ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و  چنان چه دارندگان کارت معافیت پزشکی سلامتی خود را به طور کامل به دست آورند، می توانند مجددا درخواست اعزام به خدمت کنند.

نحوه ابطال کردن کارت معافیت پزشکی

ابطال کارت معافیت پزشکی اعصاب و روان: خدمت سربازی و گذراندن این دوره 21 ماهه برای افراد مشمول اجباری است و اگر فرد به خدمت نرفته باشد نمی تواند در موسسات دولتی استخدام شود  در این صورت امکان دارد که مگر اینکه معافیت موقت نیز  داشته باشد. طبق قانون مشمولانی که معافیت پزشکی دریافت کرده اند چنانچه بیماری آنها بهبود یابد میتوانند با رای شورای پزشکی کارت خود را باطل کرده و برای اعزام به سربازی اقدام کنند.

همچنان از  آنجایی که معافیت پزشکی برای افراد مشکلاتی را به دنبال داشته است در  سازمان وظیفه شرایطی را فراهم آورده است که در صورت لزوم و تحت شرایط خاص امکان ابطال کارت معافیت وجود داشته باشد. نکته ای که متقاضیان باید در نظر بگیرند این است که بعد از لغو معافیت پزشکی باید به خدمت دو ساله سرباز بروند و امکان معافیت به هر دلیلی وجود نخواهد داشت. وضعیت سلامت افراد موضوع مهمی است می تواند مانع ابطال کارت معافیت شود. زیرا فرد باید در سلامت کامل باشد تا بتواند برای لغو معافیت خود اقدام کند.

شرایط سنی ابطال کارت معافیت پزشکی

ابطال کارت معافیت پزشکی دارای شرایط سنی که به شرح زیر میباشد:

افراد زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم تا حداکثر سن 30 سال.
افراد دارای لیسانس تا حداکثر سن 33 سال.
افراد دارای کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس با حداکثر سن 36 سال.
افراد دارای دکتری تا حداکثر سن 40 سال.

مدارک لازم برای لغو معافیت پزشکی اعصاب و روان

مدارک لازم برای معافیت پزشکی از طرف سازمان نظام وظیفه مشخص شده است. به طور کلی معافیت پزشکی سربازی برای مشمولانی که بیماری های جسمی و روانی محدود کننده دارند صادر می شود.

علاوه بر مدارک شناسایی فرد مشمول همچون کارت ملی و شناسنامه، عکس پرسنلی و که اغلب برای هر کاری باید به سازمان وظیفه ارائه شود، در این مرحله ارائه برخی مدارک دیگر نیز حائز اهمیت است. یکی از مدارک لازم برای لغو معافیت پزشکی ارائه ی کارت معافیت پزشکی است که مشمول دریافت کرده است. علاوه بر این مشمولانی که متقاضی لغو معافیت خود هستند باید تعهد بدهند که بعد از لغو معافیت برای رفتن به خدمت اقدام کنند. فردی که این مدارک را ارائه دهد باید مجددا مورد معاینه قرار گیرد تا وضعیت سلامت وی بررسی شود. چنانچه سلامت روانی و جسمی مشمول به گونه ای باشد که امکان اعزام به خدمت را داشته باشد و از عهده فعالیت های سخت این دوره بر آید برگه آماده به خدمت را دریافت میکند.

اصل کارت معافیت پزشکی
تعهدی مبنی بر اعزام به خدمت سربازی


سامانه صدای مشاور


2/5 - (1 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 6 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مسافر پنج‌شنبه , 28 ژانویه 2021 - 5:57

سلام …طبق قانون میگن این نوع معافیت باطل میشه ولی من هرجا میرم جواب رد میدن ، بچگی کردم نمیدونستم خودمو معاف کردن کلا زندگیم بهم ریخته ، حاضر هرکار کنم از شر این معافیت رها بشم …

حسن شنبه , 1 می 2021 - 23:35

سلام اتفاقا منم هرجا میرم برای ابطالش جواب رد میدن میگن نمیشه توروخدا یه نفر جوابگو باشه

کیوان یکشنبه , 22 نوامبر 2020 - 6:07

سلام من حاضرم هرچقدر لازم باشه هزینه کنم و دو برابر سربازی برم تا فقط از شر این معافیت پزشکی خلاص شم به خدا دیگه کارد به استخوانم رسیده زندگیمو کارمو شعلمو همه چی رو مختل و محدود کرده بچگی کردم و معافیت پزشکی گرفتم و خودمو اسیر کردم

نصب اپ دانش آموزی