کد خبر : 6338

مزایای تک فرزندی در سربازی

مزایای تک فرزندی در سربازی: معافیت تک فرزندی در سربازی یکی از مهم ترین و  جنجالی ترین موارد معافیت نیز  می باشد که توجه مشمولان و سربازان عازم به خدمتی  بسیاری را به خود جلب کرده است . تمام افراد  مشمول و ذکوری که به سن هجده سالگی تمام  می رسند  باید به خدمت سربازی  نیز اعزام شوند . که تمام مشمولان خدمت  نظام وظیفه ی عمومی در تلاش هستند که به طریق های  مختلف معافیت سربازی و یا حتی تخفیف در خدمت سربازی  را برای خود دریافت کنند . یکی از را ه هایی که مشمولان خدمت سربازی می توانند برای معافیت خدمت سربازی از آن استفاده کنند و از  همین شرایط مربوط به معافیت تک فرزندی در سربازی می باشد . حال این که معافیت تک فرزندی در سربازی تحت چه شرایطی می تواند برای معافیت مورد استفاده قرار گیرد سوال مطرح شده  بسیاری برای مشمولان  و سربازان اعزام خدمت می باشد.


مطالب سایت ما را دنبال کنید…


سامانه صدای مشاور

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

تماس از  8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل


مزایای معافیت تک فرزندی در سربازی


مزایای معافیت تک فرزندی در سربازی  یکی از مواردی می باشد  که برای مشمولان و سربازان خدمت سربازی اهمیت  بسیار زیادی را نیز  دارد. ابتدا باید با توجه به  اشاره کردن به این نکته ی مهم بپردازیم که مشمولان و سربازانی  که از معافیت های سربازی استفاده می کنند ممکن است بعدا  در برخی مراکز و ادارات مثل ادارات دولتی  استخدام نیز  نشوند . چرا که در اکثر موارد معافیت ها به دلیل مشکلات پزشکی نیز  می باشد و لذا به همین دلیل  ممکن است افراد از انجام فعالیت های اداری منع شوند . به همین دلیل مشولانی  که معافیت پزشکی کسب می کنند نمی تواند در اکثر مشاغل و حرفه ها و کارها  استخدام شوند . اما درباره ی معافیت تک فرزندی  این گونه نیست و اوضاع فرق می کند.

از دیگر مزایای تک فرزندی در سربازی می توان به همین مورد  نیز اشاره کرد . مشمولان و سربازانی  که به دلیل تک فرزندی از خدمت وظیفه ی عمومی معاف می شوند ممنوعیتی برای اشتغال در سازمان ها و ادارات  ((دولتی)) و همچنین فرصت های شغلی دیگر  را ندارند.


مزایای تک فرزندی در سربازی 1



چگونگی معافیت تک فرزندی در سربازی:

چگونگی  گرفتن معافیت تک فرزندی در سربازی یکی از مهم ترین موارد پیش روی افراد متقاضی و پسران  برای اخذ معافیت مربوطه می باشد . یکی از نکاتی که درباره ی چگونگی معافیت تک فرزندی در سربازی وجود دارد و  باید به آن اشاره شود نداشتن غیبت از خدمت سربازی از زمان مشمولیت می باشد . البته اگر مشمولان بتوانند دلایل موجه برای غیبت خود ارائه دهند می توان از غیبت چشم پوشی نیز  کرد . از دیگر نکات مربوط به چگونگی معافیت تک فرزندی در سربازی میت وان به این مورد اشاره کرد که پدر مشمول مورد نظر  خدمت سربازی باید سن بالای هفتاد سال  را نیز داشته باشند . زیرا در این صورت ممکن است پدر خانواده نتواند از پس تامین معاش خانواده برآید . به همین دلیل حضور فرزند پسر در خانواده الزامی نیز  می باشد . البته برای افرادی که پدرشان زیر هفتاد سال باشد اما توانایی انجام کار را نداشته باشند نیز  میتوان به معافیت مربوط به تک فرزندی در سربازی هم  امیدوار باشند.


قوانین تک فرزندی در معافیت سربازی


قانون  و قوانین  معافیت تک فرزندی در سربازی یکی از مهم ترین قانون های  مربوط به معافیت می باشد . چرا که هر ساله تعداد زیادی از مشمولان و سربازان  با به کار گیری این قوانین  از خدمت  نظام وظیفه ی عمومی معاف خواهند شد. سوالات و ابهامات زیادی درباره بندها و تبصره های این قانون مطرح شده است  در واقع قانون معافیت تک فرزندی در سربازی برای آن دسته از افراد و مشمولان نیز می باشد  که و عدم حضورشان  باعث ورود آسیب های جدی به خانواده  شود . و درواقع افرادی که وظیفه ی تامین معیشت مسولیت  و نگهداری از اعضای خانواده را برعهده دارند می توانند از این قانون استفاده کنند . بنابراین اخذ معافیت به دلیل تک فرزندی در سربازی هم  اجرایی نمی باشد . علاوه بر تک فرزند بودن و  داشتن شرایط قید شده در قانون نظام وظیفه عمومی  برای اخذ معافیت الزامی نیز  می باشد.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی