کد خبر : 8055

مراحل اعزام به خدمت سربازی

در این مقاله و عنوان سعی داریم توضیح بدهیم در مورد مراحل اعزام به خدمت سربازی و همچنین شرایط اعزام به خدمت نیز چگونه می باشد.



مطالب سایت ما را دنبال کنید…



سامانه  صدای مشاور

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

 تماس از  8  صبح تا 12 شب

       حتی ایام تعطیل     



مراحل اعزام به خدمت سربازی: تمام مشمولان و سربازان  خدمت سربازی باید در موعد مقرر وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند. برای این منظور باید دفترچه سربازی ((دفترچه اعزام به خدمت سربازی))  را تهیه نمایند و  تمام قسمت های مربوطه را به درستی تکمیل نمایند.

اول از همه مشولین  لازم است بدانند که  تمام افراد مذکر در سن 18 سالگی مشمول سربازی می شوند. فرد مشمول باید یا نسبت به اعزام به خدمت سربازی و یا باید نسبت به اخذ انواع معافیت موقت و یا معافیت دائم سربازی اقدام نماید. عواملی مانند تحصیل  و  بیماری موقت مسئولیت موقت در خانواده و  غیره  نیز در تعیین وضعیت فرد مشمول در خصوص سربازی بطور مستقیم تاثیرگذار هستند.

دفترچه سربازی چیست؟

دفترچه سربازی از بخش های مختلفی تشکیل شده است. فرد مشمول باید قبل از هر اقدامی دفترچه دفترچه اعزام به خدمت سربازی را به خوبی مطالعه کند. در دفترچه نظام وظیفه اطلاعاتی از قبیل نحوه اعزام به خدمت و  انواع معافیت کفالت   معافیت پزشکی، معافیت ایثارگری و غیره موجود می باشد.



بیشتر بدانید:

همراه داشتن موبایل در سربازی


.

 شرایط اعزام به خدمت

هر فرد ذكور ايراني كه برابر مقررات به سن مشموليت مي‌رسد مي‌بايست در مهلت‌هاي تعيين شده، وضعيت مشموليت خود را روشن نمايد در غير اينصورت وارد غيبت خواهد شد.

برابر مقررات موجود  آخرين مهلتي كه براي معرفي مشمولان به مراكز وظيفه عمومي تعيين شده است  به شرح و صورت  زير مي‌باشد:

1. مشمولان زير ديپلم حداكثر تا اول ماه تولد در سالي كه درآن به سن 18 سال تمام مي رسند .

2. مشمولان زير ديپلم كه بصورت حضوري مشغول به تحصيل بوده و سال اعزام آن‌ها سپري شده است و  درصورت ترك تحصيل حداكثر تا یک سال مهلت دارند كه وضعيت مشموليت خود را روشن نمايند.

3. مشمولان فارغ‌التحصيل دانشگاه‌ها درصورت فراغت از تحصيل حداكثر تا یک  سال مهلت دارند كه وضعيت مشموليت خود را روشن نمايند

نکته  یک : دانشجويان مقاطع تحصيلي پيوسته كارشناسي،كارشناسي ارشد و دكتري كه با دريافت مدرك مقطع پايين تر فارغ‌التحصيل مي‌شوند، حداكثر تا يك سال فرصت دارندكه وضعيت مشموليت خود را روشن نمايند.

5. مشمولان دانشجو درصورت ترك تحصيل و  انصراف و يا اخراج از دانشگاه، حداكثر تا يك سال مهلت دارند كه وضعيت مشموليت خود را روشن نمايند.

6. مشمولاني كه در دانشگاه‌هاي خارج از كشور به تحصيل اشتغال دارند درصورت فراغت از تحصيل، انصراف، اخراج و يا ترك تحصيل  حداكثر يكسال مهلت دارند تا وضعيت مشموليت خود را روشن نمايند.

7.مشمولان دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم  و  دیپلم و فوق دیپلم نوزدهم هرماه و دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر ، اول ماههای زوج به خدمت اعزام می شوند .

نکته  دو : زمان‌هاي تعيين شده، آخرين مهلت براي معرفي مشمولان مي باشد و با گذشت حتي يك روز از مهلت هاي فوق و  مشمول وارد غيبت خواهد شد. بنابراين به مشمولان توصيه مي‌شود حداقل 15 روز قبل از انقضاي مهلت و  با مراجعه به يكي از دفاتر پليس+10 و ثبت درخواست خود و  وضعيت مشموليت خود را روشن نمايند.



بیشتر بدانید:

مدت خدمت سربازی در سال 1401 چند ماه است


.

روند رسیدگی به درخواست اعزام به خدمت

1. دريافت دفترچه راهنماي خدمت وظيفه عمومي از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +10 و یا ازطریق درگاه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) به نشانی ((www.evazifeh.epolice.ir)) و تكميل مدارك مورد نياز درخواست اعزام به خدمت .

2. مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي ((پليس+10)) به همراه كليه مدارک مورد نياز.

3. ثبت درخواست در سامانه توسط كاربر خدمات الکترونیک انتظامی ( پليس+10 ) و تعیین تاریخ اعزام به خدمت.

نکته : انتخاب تعیین تاریخ اعزام مشمولانی که در فرجه قانونی برای اعزام به خدمت اقدام می کنند همزمان با ثبت درخواست اعزام در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس +10 ) می توانند تاریخ اعزام پیشنهادی خود را از نیز اعلام نمایند ، همچنین تاریخ اعزام پیشنهادی باید درفرجه قانونی باشد ، پس از تعیین تاریخ اعزام به خدمت ، برگ آماده به خدمت از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی (پلیس +10) صادر می شود .


4. ده روز قبل از موعد اعزام به خدمت و  مرکز آموزش از سوی سازمان وظیفه عمومی تعیین می شود و مشمولان یک هفته قبل از تاریخ اعزام به خدمت می بایست همراه با کارت ملی خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10 ) مراجعه نمایند و برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح را که نام مركز آموزش و آدرس محل اعزام به خدمت مشخص شده است را دریافت نمایند.


سامانه صدای مشاور



بیشتر بدانید:

ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی 


.

 


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی