جهت مشاوره در زمینه نحوه نوشتن طرح خرداد طلایی ابتدایی تمام پایه ها

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 58574

طرح خرداد طلایی ابتدایی برای تمام پایه ها 1402-1403

طرح خرداد طلایی ابتدایی برای تمام پایه ها

در این مقاله طرح خرداد طلایی ویژه معلمان ابتدایی را توسط وزارت آموزش و پرورش برای مدارس کل کشور طراحی شده است، به طور کامل توضیح داده ایم. همچنین قسمت های مختلف و سرفصل های این طرح خرداد ابتدایی را که شامل برنامه هفتگی، طرح درس روزانه، طرح درس سالانه، تعهدنامه دانش آموزان، تعهدنامه اولیاء، آسیب شناسی دانش آموزان، آسیب شناسی کتاب های درسی، تقویم اجرایی و پیشنهادات و راهکارها است شرح داده ایم. در ادامه همه چیز در مورد طرح خرداد طلایی ابتدایی، برای  همه پایه ها  را میخوانید:


طرح خرداد طلایی ابتدایی برای تمام پایه ها 1402-1403 1

طرح خرداد طلایی ویژه معلمان ابتدایی تمام پایه ها است که توسط وزارت آموزش و پرورش برای مدارس کل کشور طراحی شده است.

طرح خرداد طلایی ابتدایی چیست؟

برای اینکه بدانید طرح خرداد طلایی ابتدایی چیست؟ باید بگوییم در  خرداد ماه، که معلمان از مشغله کاری فارغ هستند یک فرصت طلایی برای برنامه ریزی، ثبت و انتقال تجربه هایی است که در سال تحصیلی گذشته کسب کرده اند. معلمان می توانند با توجه به تجربه های سال گذشته خود، اصلاح و بازنگری انجام دهند و حتی راهکارهایی ارائه دهند که برای سال تحصیلی آینده مفید و سازنده باشد.

طرح خرداد طلایی ابتدایی برای  تمام پایه ها، یکسان است؛ ولی در محتوا متفاوت خواهد بود. در ادامه می خوانید که طرح خرداد طلایی از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟


سرفصل های طرح خرداد ابتدایی

سرفصل های طرح خرداد ابتدایی یا همان طرح خرداد طلایی برای تمام پایه ها شامل موارد زیر است:


1- برنامه هفتگی

توجهدر این قسمت معلمان برنامه هفتگی کلاس خود بر اساس تقویم سال جاری می نویسند و منظم می کنند. توجه داشته باشید که برنامه هفتگی باید بر اساس بودجه بندی مربوط به هر درس انتخاب شده باشد.

مثلا  اگر قصد داشته باشید که درس ریاضی را در برنامه بگنجانید باید بر اساس بودجه بندی طراحی شود که در هفته باید چند ساعت ریاضی داشته باشید. دقت کنید که بودجه بندی هر پایه با پایه دیگر متفاوت است.

طرح طلایی خرداد

2- طرح درس روزانه

توجه یکی از مهترین سرفصل های طرح خرداد طلایی، طرح درس روزانه است. طرح درس روزانه یا جلسه‌ای به برنامه‌ای گفته می‌شود که برای یک روز یا یک جلسه درسی دانش‌آموزان طرح‌ریزی شده و به صورت جزئی تدوین می‌شود. برای تدوین این طرح باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • زمانی که برای تدریس هر درس و فعالیت نیاز است
  • نحوه ارائه هر بحث درسی کاملا شفاف باشد
  • ابزار و وسایل کمک آموزشی مورد نیاز برای تدریس درس مشخص باشد.
  • فعالیت هایی که برای یادگیری بهتر درس نیاز است مشخص و واضح باشد.
  • میزان یادگیری دانش آموزان با ابزار مناسب سنجیده شود
  • تکالیفی در راستای درک مفهوم درس، ارائه شود.
  • درس جلسه آینده در انتها مشخص شود.


3- طرح درس سالانه

توجه عبارت است از مجموعه پیش بینی ها و برنامه ریزی هایی که یک معلم سر کلاس درس برای یادگیری و بهره مندی دانش آموزان از درس استفاده می کند. در واقع طرح درس سالانه نقشه و مقصد معلمان را در یک سال تحصیلی روشن و مشخص می کند. طرح درس سالانه یک نقشه و چارچوب منظم ذهنی برای یک سال تحصیلی را فراهم می کند. به این ترتیب معلم می داند در یک سال تحصیلی باید چکار کند.



4- تعهدنامه دانش آموزان

توجه  هر سازمانی قوانین و مقررات خاص خود دارد کلاس درس نیز به عنوان یک مجموعه قوانین خاصی خود را دارد که بدون آن دچار بی نظمی و هرج و مرج خواهد شد. تعهد نامه دانش آموزان نیز یکی از سرفصل های طرح خرداد طلایی ابتدایی است که بر اساس آن با توجه به چارچوب ها و تجربه هایی که معلمان کسب می کنند قوانین و مقررات کلاس و مدرسه را کاملا برای دانش آموزان شرح می دهند و به صورت یک تعهد نامه در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

این تعهدنامه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • حضور به موقع و منظم دانش آموزان در کلاس درس
  • رعایت احترام بین دانش آموز و معلم و همچنین دانش آموزان با همدیگر
  • رعایت بهداشت فردی در زمان حضور در مدرسه
  • عدم استفاده از اشیا قیمتی و زیورآلات در مدرسه و کلاس
  • و…

توجه کنید تعهدنامه دانش آموزی می تواند متنوع باشد و مواردی که متناسب با بافت منطقه و مدرسه است در آن ذکر شود.



5- تعهدنامه اولیاء

توجه این قسمت شامل توصیه ها و تعهداتی است که بین معلم و اولیای دانش آموزان انجام می شود. و در ابتدای سال تحصیلی باید این تعهدات به صورت مکتوب و واضح و روشن برای والدین شرح داده شود.

این توصیه ها شامل موارد زیر است:

  • حضور اولیا در جلسات دیدار با اولیا
  • همراهی اولیا در کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و نظارت کافی در انجام تکالیف
  • نظارت به وضعیت تغذیه و بهداشت دانش آموزان
  • اگر فرزندشان مشکل جسمی یا روانی دارد مدرسه و معلم را در جریان مشکل قرار دهند.


6- آسیب شناسی کتاب های درسی

توجه کتاب های درسی گاهی مشکلاتی دارند که معلم حین تدریس با آنها مواجه می شود و می تواند یادداشت کند و انتقال دهد که برای سال تحصیلی جدید اصلاح شود. گاهی این مشکلات جزئی هستند مانند مشکل در تایپ، نگارش و… و گاهی هم مشکل در محتوا هست یا متناسب نبودن با بودجه بندی سال است که لازم است اصلاح شود.

در قسمت آسیب شناسی کتاب های درسی، در طرح خرداد طلایی می توانید این آسیب ها را به تفکیک برای هر درس بنویسید که رسیدگی و اصلاح شود.



7- آسیب شناسی دانش آموزان  و ارائه راهکار

توجه دانش آموزان از نظر ویژگی های شخصیتی، سبک یادگیری و… با هم متفاوت هستند، اما در هر کلاسی تعدادی دانش آموز هستند که مشکلات یادگیری و رفتاری دارند. این آسیب ها در مدارس در طیف متنوع و وسیعی قرار دارند، لازم است معلم در طی یک سال تحصیلی به این آسیب ها توجه کند و برای کمک به دانش آموز راهکارهایی ارائه دهد. معلم با گذر زمان و در اثر تجربه می تواند بهترین راهکار را انتخاب کند لذا ضرورت دارد این موارد را ثبت کند تا در آینده دیگران بتوانند از آن الگو بگیرند.

در طرح خرداد طلایی ،در قسمت آسیب شناسی طلایی دانش آموزان باید نوع مشکل، فرآیند تشخیص مشکل، راهکار و پیشنهادات در جهت کمک در رفع مشکل ارائه شود.



8- تقویم اجرایی 

توجه در قسمت تقویم اجرایی عناوینی از جمله زمان دیدار با اولیا، جلسات شورای آموزگاران، مناسبت ها، اردوها، طرح های پژوهشی و… مشخص می شود و زمان اجرای آنها بصورت دقیق نوشته می شود.


طرح خرداد ابتدایی

9- پیشنهادات و راهکارها

توجه در طرح خرداد طلایی، قسمت پیشنهادات و راهکارها بسیار با اهمیت است و نیاز است این قسمت با ظرافت و نکته سنجی خاصی نوشته شود. پیشنهادات و راهکارها بسیار کلی هستند و می تواند  تمام فرآیندهای سال تحصیلی گذشته، را با نگاهی انتقادی مورد ارزیابی قرار دهد و در زمینه پیشنهادی که داده می شود باید راهکارهای متناسبی نیز ارائه شود.


طرح خرداد طلایی ابتدایی برای تمام پایه ها 1402-1403 2 تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور

راهنمای تلفنی نحوه نوشتن طرح خرداد طلایی 

فرهنگیان عزیز در سراسر کشور می توانند برای استفاده از خدمات مشاوره در زمینه نحوه نوشتن طرح خرداد طلایی از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد با شماره تلفن ده رقمی در همین صفحه تماس بگیرند. مشاوران این سامانه راهنمای شما برای نوشتن طرح خرداد طلایی ابتدایی برای تمام پایه ها هستند.



طرح خرداد طلایی ابتدایی برای تمام پایه ها 1402-1403 3 در ادامه بخوانید: مقایسه حقوق معلمان در پایه ابتدایی و متوسطه



به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه نحوه نوشتن طرح خرداد طلایی ابتدایی تمام پایه ها

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی