جهت مشاوره در زمینه طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 67290

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز

طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز


طرح استفساریه چیست؟ این طرح به معنای درخواست تفسیر قانون از مراجعی است که قانونا حق تفسیر دارند. به عنوان مثال شورای نگهبان بر اساس اصل 98 قانون اساسی حق تفسیر قانون را دارد و یا مجلس شورای اسلامی که بر اساس اصل 73 قانون اساسی حق تفسیر قوانین عادی را دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز که در کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی مطرح شد، در واقع تأکیدی بر اجرای این قانون و جذب فرزندان ایثارگر است.

ایشان درخصوص طرح استفساریه اصلاح ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در رابطه با ایثارگران، گفت: ماده ۴۸ این قانون در خصوص جایگزینی یکی از افراد ایثارگر که شامل فرزندان جانبازان بالاتر از ۲۵ درصد یا فرزندان شهید در گذشته مصوب شده بوده، اما متاسفانه برخی از وزارتخانه ها و نهادها بنا به دلایل و توجهیاتی که قانونی و منطقی نیست، از اجرای این قانون خودداری می کردند.

این نماینده خانه ملت اظهار کرد: حتماً این طرح اجرا خواهد شد و مجلس و کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اجرای آن، مصمم هستند.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان و فرزندان و وابستگان درجه یک شهدا که شامل پدر و مادر شهید هم می شوند، جزء این طرح هستند.


 طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز لغو شد؟

به نظر می رسد طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز در حال لغو شدن است، هنوز تصمیم قطعی در این باره این طرح اعلام نشده است. پیرو آخرین اخبار در سال 1402 ، استخدام یکی از فرزندان شهدا، جانبازان 70% به بالا و آزادگان به شرط قبولی در آزمون استخدامی امکانپذیر است. در گذشته موضوع طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، استخدام یکی از فرزندان شهدا، جانبازان ۲۵% و به بالا و آزادگان مطرح شده بود.

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 1 اما هم اکنون برابر رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه ۸۸۲-۸۸۳ مورخ 1398/05/01 به اعتبار اینکه ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 1386 مبنی بر استخدام یکی از فرزندان ایثارگران در دستگاه محل خدمت پدر به علت مغایرت با قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران منسوخ شده است، بنابراین فاقد مبنای قانونی است.

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 1 با این رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، ایثارگران از حق قانونی خود محروم شدند. استناد هیأت عمومی دیوان در این رأی ماده (۷۶) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که بیان نموده است؛ کلیه قوانین و مقررات مغایر با قانون مذکور منسوخ است.

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 1در حالیکه در تبصره (۲) ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران فرزندان یکی از ایثارگران بازنشسته را در تکمیل ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که به هنگام تصویب، مورد غفلت قرار گرفته بودند مورد تأکید قرار داده و بر استخدام آنان تأکید شده در حالیکه در ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بر استخدام یکی از فرزندان ایثارگران شاغل، از کارافتاده و متوفی تأکید شده است و این دو قانون مکمل یکدیگر باشند.

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 1این دو ماده به دلیل آنکه به جهت موضوع متفاوت می باشند مغایرتی با هم نداشته و بعبارتی قابل جمع می باشند.

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 1 ادعای مغایرت ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و منسوخ بودن آن فاقد دلیل حقوقی و کارشناسی است و نمی‌تواند موجه باشد.

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 6

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 7توجه داشته باشید که احتمال تغییر در قوانین ذکر شده وجود دارد، پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به تغییرات طرح استفساریه و شرایط آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد، با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. کارشناسان این سامانه از طریق سیستم مشاوره تلفنی راهنما و پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند. این سامانه خصوصی بوده و ارتباطی با ارگان های دولتی، نظامی و … ندارد. تماس شامل هزینه مشاوره تلفنی برجسب دقیقه بر روی قبض تلفن ثابت است.

 



لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 8 بیشتر بدانید:  سایت ایزیکاتو ایثارگران و جانبازان



آزمون استخدامی جایگزین طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز


آیا آزمون استخدامی جایگزین طرح استفساریه می شود؟

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 1 شرط آزمون استخدامی برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد در نظر گرفته شده است. بنابراین آزمون استخدامی جایگزین طرح استفساریه می شود؛ با توجه به این موضوع فرزندان شهدا و جانبازان برای استخدام می توانند در آزمون های استخدامی ارگان های مختلف شرکت نمایند. فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که متقاضی شرکت در آزمون استخدامی هستند با مراجعه به سامانه مرکز آزمون‌ جهاد دانشگاهی می‌توانند، ثبت‌نام کنند.

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 1 بر اساس پیگیری و هماهنگی‌های به عمل آمده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور ، ثبت نام دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر برای کلیه مقاطع تحصیلی و با رشته‌های تحصیلی متنوع هفته آتی آغاز می‌شود.

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 1 کلیه فرزندان معظم شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر که متقاضی شرکت در این آزمون هستند با مراجعه به سامانه مرکز آزمون‌های جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir می‌توانند در این آزمون ها شرکت کنند.

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 12 تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور

لغو طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز 1 فرزندان گرامی شهدا و جانبازان می توانند برای مشاوره شرکت در آزمون های استخدامی با شماره تلفن های ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایند. کارشناسان این مرکز پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص طرح استفساریه و شرکت در آزمون های استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان از طریق سیستم مشاوره تلفنی هستند.



در ادامه بخوانید: نحوه استفاده از کارت ایثار و تکریم کارت ایثارگران



به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه طرح استفساریه جانبازان و فرزندان جانباز

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی