جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه جانبازان و ایثارگران برای قبولی در رشته پرستاری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 37788

شرایط استفاده از حق پرستاری برای ایثارگران و جانبازان

شرایط استفاده از حق پرستاری برای ایثارگران و جانبازان 1400-1401

در این مقاله از شرایط استفاده از حق پرستاری برای ایثارگران و جانبازان مطلع می شوید. همچنین از پاسخ سوالات متداول در زمینه استفاده از خدمات حق پرستاری پیرو سامانه خدمات الکترونیک ایثار مطلع می شوید:

پاسخ سوالات متداول برای استفاده از حق پرستاری برای ایثارگران و جانبازان 

  • میزان حق پرستاری بر اساس آئین نامه ابلاغی به دوصورت بررسی می شود : 1- پرستاری بر اساس ضایعات مرتبط با جانبازی 2- پرستاری غیر مرتبط (به یک سری بیماری هایی که دارای عوارض و ناتوانی بسیار شدید می باشند تعلق می گیرد)

+ پرستاری مربوط به خانواده شهدا چگونه انجام می پذیرد؟

  • به استناد ماده 26 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران درخواست حق پرستاری در میز خدمت استان ثبت و پس از ارائه مدارک درمانی مرتبط با بیماری و طی فرآیند در سامانه سجایا در کمیسیون پزشکی طرح می گردد و نتیجه طی پیامک به متقاضی ابلاغ می گردد. براساس ماده 22 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران فرزندان و همسران تحت تکفل جانبازان و آزادگان و فرزندان شهدا تحت تکفل خانواده که دارای معلولیت یا محجوریت می باشند بنا به تشخیص کمیسیون پزشکی مشمول دریافت یارانه موضوع قانون جامع حمایت از معلولان می گردند. ضمنا والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماریهای خاص صعب العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی هستند پس از تائید کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشمول ماده 26 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و دریافت حق پرستاری می شوند.
  • درخواست حق پرستاری در میز خدمت استان ثبت و پس ارائه مدارک درمانی مرتبط با بیماری و طی فرآیند در سامانه سجایا در کمیسیون پزشکی طرح می گردد و نتیجه طی پیامک به متقاضی ابلاغ می گردد
  • فرد مراقب جانباز صرفا از سوی خود جانباز معرفی می شود و در آرا صادره كميسيون پزشكي هيچ ذكري از مشخصات فرد مراقب نمي گردد ، از اين رو كميسيون پزشكي ویا حوزه اشتغال نقشي در تعيين فرد مراقب جانباز ندارد .
  • استفاده از کسر ساعت کاری همسران جانبازان مستند به ماده (۲۴) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبصره‌های (۲) و (۳) آن منوط به تعیین ضوابط اجرایی از طریق آیین نامه اجرایی می‌باشد که آیین‌نامه اجرایی مربوطه توسط این بنیاد و با همکاری دستگاه‌های ذیربط تهیه و برای تصویب به دولت ارسال شده است که در حال انجام فرایند تصویب در دولت می‌باشد.

+ حق پرستاری به کدام گروه از والدین شهدا پرداخت می شود ؟

  • در صورتیکه والدین شهدا زمین گیر باشند و یا بیماریهای ناتوان کننده داشته باشند با ارائه مدارک به بنیاد و پس از تائید کمیسیون پزشکی و معاونت تعاون مبالغی تحت عنوان حق پرستاری پرداخت می شود
  • حق پرستاری برای ایثارگرانی که پرونده آنها در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و مشمول آیین نامه مربوطه شده اند، برقرار می گردد.
5/5 - (1 امتیاز)
منابع :

جهت مشاوره در زمینه تاثیر سهمیه جانبازان و ایثارگران برای قبولی در رشته پرستاری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 4 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی