جهت مشاوره در زمینه ثبت نام اینترنتی وام ازدواج

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 43659

350 میلیون مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

350 میلیون مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ 1

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ مشخص شد. مبلغ وام 350 میلیون تومان برای زوجینی که سن زوج زیر 25 و زوجه زیر 23 باشد؛ به سایر زوج های واجد شرایط 300 میلیون وام تعلق می گیرد. این مبلغ نسبت به سال های قبل رشد خوبی داشته است. در ادامه از جزئیات بیشتر خبر مطلع می شوید:

میزان وام ازدواج- وام فرزندآوری- وام جهیزیه- وام اشتغال

میزان مبلغ وام ازدواج سال 1403

میزان وام ازدواج سال ۱۴۰۳ تعیین شد. مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای زوج های زیر ۲۵ سال، ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج در نظر گرفته شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت اول امروز ( شنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش هزینه ای، جزء ۱ بند ث تبصره ۱۳ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ به واجدین شرایط پرداخت کند. مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و تسهیلات موضوع ماده(۷۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان نیازمند از محل سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از بانک های قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را تا سقف سه میلیون میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن و دیگر موارد ذکرشده در قوانین فوق اختصاص داده و از طریق بانک های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام نماید:


مبلغ وام ازدواج در سال 1403

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ به صورت دقیق و با جزئیات به شرح زیر اعلام شد:

-۱-۱ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دورهی بازپرداخت ۱۰ ساله

-۱-۲ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر بیست و پنج سال و زوج های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

** تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده (۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.


وام فرزندآوری افزایش یافت

وام فرزند آوری افزایش یافت و به خانواده ها زمین رایگان هم اعطا می شود. یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از تصویب تبصره ۱۶ بودجه درباره تعیین تکلیف تسهیلات ازدواج و اشتغال خبر داد و گفت: کمیسیون تلفیق علاوه بر تعیین مبالغ وام ازدواج، تسهیلات قرض الحسنه را برای فرزندآوری و حمایت از اشتغال تعیین کرد.

  • همچنین در توضیح مصوبه امروز عصر کمیسیون تلفیق علاوه بر اعلام نهایی مبلغ وام ازدواج در سال 1403 گفت: کمیسیون تلفیق تبصره ۱۶ را تصویب کرد که در آن تسهیلاتی برای اشتغالزایی و وام ازدواج جوان ها، فرزندآوری و حمایت از اشتغال پیش بینی شده است.

الف- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل صددرصد مانده سپرده های قرض الحسنه و صددرصد سپرده های جاری شبکه بانکی، تسهیلات قرض الحسنه موضوع این بند را از طریق بانک های عامل پرداخت کند. بانک ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا فقط یک ضامن به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.



350 میلیون مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ 2 بیشتر بدانید: اعطای زمین رایگان برای فرزند آوری



2/5 - (1 امتیاز)
منابع :

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام اینترنتی وام ازدواج

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی