کد خبر : 9079

معافیت پرولاپس رکتوم + شرایط و قوانین معافیت

هدفمان از این مقاله توضیح مختصری در مورد معافیت پرولاپس رکتوم و همچنین قوانین و بندهای سازمان نظام وظیفه برای این عارضه و بیماری نیز چگونه می باشد.




مطالب سایت ما را  دنبال کنید…




 عارضه پرولاپس رکتوم چیست؟؟  پرولاپس در اصلاح به معنی بیرون زدگی است که در مورد پرولاپس رکتوم منظور خارج شدن رکتوم از مقعد است.این عارضه در اثر فشار وارده به عضلات و تضعیف آنها و یا یبوست های مکرر ممکن است رخ دهد. پرولاپس نمی تواند حیات فرد را به خطر اندازد ولی کیفیت زندگی او را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. پرولاپس رکتوم بیشتر در افراد بالای 50 سال و زنان (( شش برابر مردان)) شایع است.

پرولاپس رکتوم به خروج قسمت انتهایی روده یا همان رکتوم از مقعد گفته می شود. این ضایعه به علت تضعیف عضلات کف لگن ایجاد شده است.این مشکل علاوه بر نازیبایی علائم دیگری را نیز به همراه آورده و زندگی فرد را به شدت تحت تاثیر خویش قرار می دهد. افتادگی یا پرولاپس می تواند شامل خروج مخاط از مقعد ((فرم ناکامل این عارضه)) و یا بیرون زدگی کامل دیواره روده (فرم کامل) از آن باشد.هر عاملی که شدت فشار داخل شکمی را افزایش دهد و  می تواند عاملی برای بروز پرولاپس رکتوم باشد. پرولاپس به ندرت به یک مشکل جدی پزشکی مبدل می گردد اما این مشکل برای اغلب بیماران شرم آور بوده و زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

در این عارضه مخاط و یا کل روده ممکن است از مقعد خارج شود. اگر تنها مخاط روده از مقعد بیرون زده باشد، فرم ناکامل این عارضه رخ داده است و اما ولی‌ چنان چه علاوه بر مخاط روده نیز بیرون زده باشد فرم کامل این بیماری رخ داده است.


معافیت پرولاپس رکتوم + شرایط و قوانین معافیت 1

دلیل بروز پرولاپس چیست؟؟

  • پرولاپس کامل: ضعف عضلات مقعد
  • پرولاپس ناکامل: هموروئید و فشار هنگام یبوست

شرایط و قوانین معافیت بیماری پرولاپس رکتوم

در ادامه مطلب و عنوان می خواهیم بپردازیم و توضیح بدهیم در مورد قوانین و شرایط بیماری  پرولاپس رکتوم برای افرادی مشمولی که دچار این عارضه و بیماری هستند نیز چگونه می باشد.

بیماری پرولاپس رکتوم در قوانین معافیت جز دسته های بیماری های  دستگاه گوارش و جراحي عمومی نیز می باشد که این بند ها و قانون ها طبق سازمان نظام وظیفه عمومی  به شرح و به صورت زیر می باشد:

معافیت پرولاپس :

1 ) حقيقی ركتوم : معاف دائم
2 ) سايرانواع پرولاپس ها : معاف از خدمات رزمی


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیدرضا حسینی چهارشنبه , 30 دسامبر 2020 - 3:19

سلام من برای عمل پرولاپس رکتوم رفتم ولی بازم کمی از این بیماری را دارم آیا مرا معاف دائم میگیرد؟

نصب اپ دانش آموزی